Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävän puolitoistavuotiaan lapsen käytös meillä

Vierailija
20.05.2012 |

Kun ovat meillä kylässä. Lapsi mm. Repii valokuvakehyksistä kuvat pois( eivät menneet rikki onneksi), kaataa kukat, ym. Ymmärrän että tuon ikäinen koskee kaikkeen, mutta aina sama. Alan nostaa tärkeät asiat hyllyiltä korkeelle kun tulevat ens kerran. Omia lapsia 3, tuollaista en muista heidän tehneen.. No ei se maailmaa kaada, mutta tänään toi kuva-asia hieman ärsytti..

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavarat korkealle.

Vierailija
2/12 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavarat korkealle.

Ei noin vaan kieltoa. Ei joka asunnossa minne mennään voida vaatia että tavarat on nostettu pois... Lasta pitää vaan kieltää tekemästä tiettyjä asioita ja piste. Meillä on vuoden vanha lapsi joka on juuri tuollainen tuholainen mutta kieltoa kiellon perään (joo se itku tulee usein kun kieltää...) niin kyllä se joskus oppii.

Ärsyttävää käytöstä äidiltä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä varmasti ymmärrä, ettei valokuvakehyksiä saa kaataa. Vauvahan se on vielä.

Joko lasta pitää seurata jatkuvasti ja estää tekemästä noita, tai sitten isäntäväki laittaa kaiken lapsen käsiin sopimattoman korkealle. Ei siinä muu auta.

Vierailija
4/12 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai vaihtoehtoisesti sinä voit kieltää, jos vanhemmat eivät puutu käytökseen.

Mun mielestä kylässä ei olla kuin pellossa.

Vierailija
5/12 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti kokeilee kaikkea, mutta kieltävätkö vanhemmat? Ja jos kielto ei tehoa, niin mitä tekevät?

Ymmärrän aloituksesi, sillä itselläni on kaveri, jolla useampi lapsi ja lapset vanhempia kuin meillä itsellä. Näillä lapsilla ei kuitenkaan ole oikein sääntöjä kotona, jonka vuoksi mieluummin kyläilen itse heillä kuin pyydän heidät kylään. Kun he ovat kylässä meillä, niin Koko kämppä on nimittäin kuin pommin jäljiltä ja useimmiten jotain hajoaakin. kaveri kyllä välillä kieltää, mutta ei viitsi enempiä, jos eivät usko. Kaipa ei huomaa tätä itse, kun heillä kotonaan eivät kiellä sitä vähääkään, ja sen näköistä siellä onkin:)

Vierailija
6/12 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien pitäisi tietysti katsoa jälkikasvunsa perään.

Vierailija
7/12 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on omapäinen ja päättäväinen pikkumies, joka puolitoistavuotiaana oli juuri tuollainen. Lisäksi uhitteli lyömällä läheiseksi kokemiaan ihmisiä. Olisin ollut ikionnellinen, kun muutkin aikauiset olisivat napakasti ja nätisti kieltäneet huonon käytöksen, jotta lapselle olisi tullut selväksi että näin ei vaan toimita.

Vierailija
8/12 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mua varmaan harmittaakin.. Sanoo suunnilleen: voi eiiii mitä xxxxx on menny tekemään! Ja katsoo ehkä lasta pitkään "toruen". Sit antaa revitty/ rikki menneet mulle tai laittaa ne sivuun. Itse en antaisi lapseni tehdä tuota kerta toisensa jälkeen. Kieltäisin varmasti ja katsoisimme perään. Mutta mun lapset tuon ikäisenä ei häärineet kylässä joka paikassa, lapset erilaisia.. Ja ehkä myös kasvatus? Tarkoitus ei oo kritisoida ystävääni ja lasta, vaan mietin et johtuuko tuo osittain myös kasvatuksesta.. Ärsyttää tietty kun kamat levällään, kaunein kristallimaljakkoni säpäleinä( tapahtui ennen tätä päivää) kaukosäätimen" syöty" eli nehän ei sit toimi kun on kuolaa..pitää putsata. Jne.?

No vahdittaviahan nuo pienet on. Ei tässä nyt muuta..kiva kun kommentoitte.

Vierailija
9/12 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on omapäinen ja päättäväinen pikkumies, joka puolitoistavuotiaana oli juuri tuollainen. Lisäksi uhitteli lyömällä läheiseksi kokemiaan ihmisiä. Olisin ollut ikionnellinen, kun muutkin aikauiset olisivat napakasti ja nätisti kieltäneet huonon käytöksen, jotta lapselle olisi tullut selväksi että näin ei vaan toimita.

Erittäin omapäinen mullakin mutta aina ymmärtänyt puhetta, ei ole ollut kuin pellossa toisten luona. Opettakaa vanhemmat lapsianne kunnioittamaan muiden tavaroita ja omaisuutta

Vierailija
10/12 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä yleensä ole kovinkaan sisäsiiti. En usko ollenkaan, että olisi kasvatuksen tulos. Itselläni on useampi lapsi ja pieniä ja isoja kasvatuksen tuloksia tässä lähellä joka päivä. Kasvattamisen tulokset tulevat näkyviin vasta myöhemmin. Minusta tuollaiselle vauvelille on turhaa hirmuisesti ruveta mitään sääntöjä asettelemaan. Menee äiskän hyvät opit hukkaan. Riittää, kun nostelee korkeammalle ja katselee yhdessä särkyvät asiat.

Vierailija
11/12 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei jaksa kylässä tehdä töitä, kun ei ton ikäinen usko kieltoa, vaan pitäisi kulkea koko ajan perässä.

No nuorin on jo 8v. ja kunnon mies siitäkin tuli.

Vierailija
12/12 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ap:ta ärsyttää kaverin käytös/ välinpitämättömyys. Ei niinkään vauveli. Jos ei muksu kieltoa usko niin sit pitää kulkea perässä/ keksiä jotain mihin voi hetken suunnata lapsen huomion ym.