Mikä mua vaivaa? Tuntuu, että saan liikaa happea..
Siis nytkin istun sohvalla ja tuntuu, että vaikka hengitän ihan normaalisti, saan jotenkin liikaa happea. Silti tekee mieli vetää välillä syvään henkeä ja koko ajan tuntuu hieman kuin pyörryttäisi tai siis kummallisesti huippaisi. Vaikea selittää. Näitä oireita on nyt ollut useita päiviä, kellonajasta riippumatta. Eli siis päivittäin aina välillä tulee tällainen kummallinen olo.
Odotan toista lasta, rv 24 menossa. Vauva liikkuu hyvin, ei ole supistuksia tai mitään muutakaan kummallista raskauteen viittaavaa. Syön mielestäni monipuolisesti, ulkoilen paljon esikoisen kanssa jne.
Onko kenelläkään ollut vastaavaa tai tietäisikö mistä tämä voi johtua? Lähinnä tämä olotila tuntuu vain todella epämielyttävältä.. Minulla on aikaisemmin ollut paniikkihäiriön oireita, mutta nämä nyt ei jotenkin tunnu liittyvän siihen ollenkaan. Ja siis minulla on lääkitys paniikkihäiriöön, en kuitenkaan ole joutunut lääkkeitä ottamaan aikapäiviin. Varmaan 2 vuoteen.
Kiitos asiallisista vastauksista, hienoa jos joku osaisi auttaa. Toki soittelen neuvolaan, jos nyt ei parin päivän sisällä ala nämä olotilat kohentua.
Kommentit (6)
Tai pidättää vähän aikaa hengitystä. Mua kätilö käski yhdessä synnytyksessä pidättämään hengitystä, kun mua alkoi huimata.
Jos tuntuu, että keuhkot ovat täynnä, voi olla että hyperventiloit, eli vedät liikaa ilmaa. Paperipussihengitys tosiaan auttaa siihen. Tuo kuulostaa kyllä hyvin psyykkiseltä ongelmalta, eli ei varmastikaan ole mitään todellista fyysistä ongelmaa.
Vauva painoi jotenkin keuhkojen alaosaa ja kompensoidakseni tätä hengitin liikaa ja seurasi huomausta ja sellaista että ajattelin sitä hengittämistä koko ajan. Mutta minulla on lievä astma ja varsinkin keväällä saattaa siitepölyt aiheuttaa hiukan oireita. Joten tällaisissa tapauksissa tuttu tunne.
Eli nämä oireet kuitenkin jotenkin liittyisi siihen mun paniikkihäiriöön.. Sydän ei kuitenkaan hakkaa mitenkään kovaa, kuten yleensä mulla on tehnyt paniikkikohtauksissa. Tuntuu tyllä tosiaan jotenkin lievästi hyperventilaatiolta, pitää kokeilla tota paperipussijuttua nyt.
Olen töissä ja ajoittain sielläkin on tullut tätä tunnetta ja on ollut todella vaikea keskittyä työtehtäviin. Pitänee nyt kuitenkin vaikka varailla läääkriaikaa neuvolasta.
Ap
Eli nämä oireet kuitenkin jotenkin liittyisi siihen mun paniikkihäiriöön.. Sydän ei kuitenkaan hakkaa mitenkään kovaa, kuten yleensä mulla on tehnyt paniikkikohtauksissa. Tuntuu tyllä tosiaan jotenkin lievästi hyperventilaatiolta, pitää kokeilla tota paperipussijuttua nyt. Olen töissä ja ajoittain sielläkin on tullut tätä tunnetta ja on ollut todella vaikea keskittyä työtehtäviin. Pitänee nyt kuitenkin vaikka varailla läääkriaikaa neuvolasta. Ap
juuri tuollainen oire ilaman muita panik.oireita (en ollut raskaana) ja se kuulemma oli paniikkikohtaus. Mutta onhan nää yksilöllisiä. Sinuna varaisin lääkäriajan.
Paniikkikohtaus?