G: Ärsyttävin nimitys kuukautisille?
"Täti tuli kylään".
Enkä tajua, miksi tämä nimitys liitetään juuri kuukatisiin.
Kommentit (73)
Mensut, moonikset ja monsuunit. Siinä kaikki ällöt.
Vierailija kirjoitti:
Moskovan vappu.
Otan käyttöön 🤣
Olen jo 70 v. eikä tarvi niistä enää puhuakaan, mutta äitini ( 20-luvulla syntynyt ) käytti niistä nimitystä paskatauti.
Ja siteet oli paskarättejä.
Ei oikein kivalta kuulostanut. Mun nuoruudessa me puhuttiin mooniksista.
Sittemmin aikuisena puhuttiin vain kuukautisista.
Perä remontissa on mielestäni hauskin, mensut ärsyttävin.
Vierailija kirjoitti:
Kallet
Minun 30- luvulla syntynyt äärimmäisen häveliäs äitini käytti tätä nimitystä ja minä pidin sitä täysin typeränä. Kuinkahan paljon näiden kiertoilmauksien takana on vanhempien sukupolvien ajattelu, että kuukautiset ovat jokin saastainen ja hävettävä asia.
Vierailija kirjoitti:
Vihaan sanaa moonikset.
Joo tai monksut. Näitä käytti äitini s -46.
Viikkoset! Mun mielestä lakiin pitäisi kirjata, että kun omalla puolisolla on kuukautiset, miehellä oikeus käydä vieraissa ja valtion tarvittaessa kustannettava maksullinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo "täti tuli kylään" on kans inhottavin ilmaus. Loukkaa tätejä, aivan kuin niiden vierailu ois negatiivinen asia.
Olin pitkällä Itä-Afrikan reissulla opiskelijana, osasin paikallista kieltä. Siellä naisille tuli kylään Mandela ;) se oli minusta hauska. Tapahtui ysärillä.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 02:13"][quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 01:56"]"Täti tuli kylään".
Enkä tajua, miksi tämä nimitys liitetään juuri kuukatisiin.
[/quote]
Taitaa tulla englanninkielisestä sanonnasta "aunt Flo" (flow).
Hillopäivät on kyllä ärsyttävin.
[/quote]
En silti tajua tuota täti-väännöstä.... taidan olla vähän tyhmä. ;-P
Ap
Sanaleikki. Flo on naisen nimi, mutta kuulostaa samalta kuin kuukautisvuotoon viittaava sana flow.
Naisten päivät