Palkka sairaanhoitajalla vähän yli 1600 euroa sanoi pomo
Kun hain yhtä paikkaa. Määräytyy yksityisen terveysalan tes:in mukaan. Jotenkin tuntuu että nyt menis palkka tosi alakanttiin.. Mulla ei paljo työkokemusta, mitä kokeneemmat sanotte tosta palkasta? Kiitos
Kommentit (10)
Yksityisen palvelualan tessissä lähihoitajallakin on enemmän kuin tuo.. Alakantissa ja pahasti. Katso tessistä. KVTES:issä (kunta-alan) minulla on lähihoitajana 2050.. Vaikea uskoa että yksityisellä sh:lla voisi olla huonompi
Se voisi pitää edes jotenkuten paikkaansa, mutta muuten kyllä heittää noin tonnilla jos bruttopalkasta puhutaan.
En tiedä yksityisen puolen TES:sta mutta en ikinä lähtisi tuolla palkalla töihin.
Lanssareilla on paskempi palkka kuin sairaalassa.
Alle kahden tuhannen ei tarvitse sairaanhoitajan suostua töitä tekemään.
koska et maininnut työtunteja, joita on 28 viikossa.
Mitähän se Vr palkan edessä tarkoittaa? Kuka tietää ?esim Vr 1 ja vr2 jne... Esim Vr 2 palkka yli 1700, vr1 taas n. 1600. Kertokaa tietmättömälle..
Jos joku osaa neuvoa. Sanon nimittäin pomolle jos mulla palkasta faktatietoa.
Ap
Voit ihan sanoa, ettet suostu noin pienellä palkalla töihin.
Sairaanhoitajana saat kyllä muualtakin töitä ja sitä parempaa palkkaa.
sii syksityisen terveydenhoitoalan työt, jotka on luokiteltu vaativuusrymiin, niin palkka eroaa sen vaativuusryhmän mukaan ei suinkaan koulutuksen mukaan. Sairaanhoitajakin voi hakea ja tehdä alinta mahdolista vaativuusryhmän työtä.
Tässä on linkki työehtosopimukseen:
http://www.erto.fi/ammattiliitto-erto/tiedostopankki?func=select&id=12
Kannattaisiko liittyä johonkin ammattiliittoon?
1) Lue työsopimuksesi huolellisesti. Siinä pitää mainita, mihin työehtosopimukseen palkkaus perustuu. Jos et itse löydä voimassaolevaa palkkataulukkoa, kysy työpaikkasi luottamusmieheltä. (Herran jestas! Kai teillä sellainen sentään on?) Jos ei ole, ota yhteys ammattiliittoosi.
2) Jos palkka on työehtosopimusta alhaisempi, huomautat asiasta esimiehellesi ja otat yhteyttä joko luottamusmieheen tai ammattiliittoosi ja kerro tilanteesta.
3) Viimeistään tässä vaiheessa toimitat asian tiedoksi työsuojelupiiriin - siltä varalta, että siitä muka jotakin hyötyä olisi.
Jos olet allekirjoittanut työsopimuksen tai suullisesti hyväksynyt sen, se sitoo sinua. Minimipalkkaan sinulla on oikeus sopimuksesta riippumatta. Jos sekään ei tyydytä, voit joko yrittää neuvotella palkkatasosi tyydyttäväksi tai vaihtaa työpaikkaa. Neuvotteluissa luottamusmies saattaa auttaa sinua - jos häntä sattuu kiinnostamaan.
Ja nyt: olet varmaankin ammattiliittosi jäsen? Jos et, tyydy osaasi. Jäin vielä ihmettelemään, että etkö tiedä, paljonko alallasi tavataan maksaa palkkaaa.
Lähihoitajana palkka brutto 1908e/kk +lisät.