Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka laihdutte liikunnalla mutta syötte "mitä vaan", niin kuinka paljon liikutte?

Vierailija
20.05.2012 |

Ja millaista liikuntaa harrastatte?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on laiha ja väittää syövänsä "mitä vaan", ei ole sokerinhimoinen tunnin välein napostelija/tunnesyöppö kuten minä joskus.

Vierailija
2/7 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

harrasta liikuntaa, mutta kuljen kaikki matkat, työmatkat, kauppamatkat jne, joko kävellen tai pyöräillen. Päivittäin tällaista liikuntaa tulee noin puolitoista tuntia. Joka ikinen päivä, myös sunnuntaina on jonnekin menoa.

Syön todella mitä haluan, olen 174cm ja 58 kg, tänä viikonloppunakin jo kaksi 1,5litran Cokista juonut, kerta viikkoon hampurilaisateria viimeiset 20 vuotta, sipsit ja karkit ovat viikottaisia herkkuja, kahviloissa käyn monta kertaa viikossa jne. Olen 41 eli turha tulla sanomaan, että homma ei toimi vanhempana :D

Uskon, että ne jotka ovat lihavia, syövät aivan järkyttäviä määriä herkkuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei tosiaankaan kestä syödä mitä vain. 2000 kaloria menee helposti herkkuina kurkusta alas, mutta 1000 kalorin polttaminen on jo melko rääkki.

Vierailija
4/7 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunti kävelyä tai n. tunti pyöräilyä.

Vierailija
5/7 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen älyttömiä matkoja, koska tykkään kävellä. Tänään aamiaisen jälkeen kävelin neljä tuntia, minkä jälkeen söin vuoallisen kermaperunoita :D Ne oli hirveän hyviä. Nyt meinasin lähteä vielä hölkkäilemään tunniksi tai pariksi. Ongelma mulla on enemmän se, että kesäisin paino alkaa putoilla liiankin kanssa. Sitten syön jäätelöä ja sipsiä ja kaikkea energiatiheää joka välissä, mikä hidastaa painon putoamista, mutta ei pysäytä sitä. Voisin liikkua 24/7 jos olisi aikaa :D

Talvella kun on -20 niin ei ole kiva liikkua. Lisäksi "loman" (oon siis töissä, mutta ei ole pakko istua vapaa-aikaa kirjan ääressä) jälkeen on aina paljon opiskeluhommia. Lihon joka syksy ennen kuin elimistö tajuaa, ettei se tarvii enää niin paljon energiaa. En ota siitä kuitenkaan paineita, se ruokahalu vähenee kyllä kun talvi etenee. Ja laihdun taas, kun pystyn taas liikkumaan.

Vierailija
6/7 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se nyt kuitenkin vain on, että tällaiset seikat ovat kiinni jokaisen yksilöllisestä aineenvaihdunnasta.

Itse olen laiha (painoindeksi virallisten taulukoiden mukaan alipainoisen puolella), enkä harrasta sen kummemmin liikuntaa, mutta napostelen kaiken aikaa jotain. Sokerinhimoon saatan vetää kerralla kokonaisen ison karkkipussin, suklaalevyn tai puolet litran jäätelöpaketista (Tai no ne Carte D'Orit ja Ainot ei taida olla ihan täyttä litraa.) ja tätä tapahtuu tosiaan vähintään viikoittain. Yritän kuitenkin välttää näitä tyhjiä sokereita jonkin verran ja terveyssyistä tyydytän normaalisti naposteluhimoni vaikka tuhdilla voileivällä (jossa on aina paksu kerros oikeaa voita, vähintään neljä siivua oltermannia ja pari siivua meetvurstia) tai sitten vedän sitä juustoa vaikka pelkiltään. Näiden napostelujen lisäksi syön kaksi lämmintä ateriaa päivässä ja kunnon aamupalan.

Liikuntaa en erikseen harrasta, mutta normaali kävelyvauhtini on nopea, kuljen aina rappusia hissin sijaan, ja koska en omista autoa, tulee kävelymatkaa pysäkille aina jonkin verran. Käyn kaupassa kävellen. Joskus pyöräilen töihin.

Ja olen jo yli 35 v.

Joillain vain keho jostain syystä kuluttaa enemmän kuin toisilla vaikka näennäisesti tekisi samoja asioita.

Vierailija
7/7 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täytyy kyllä sanoa, että en ole "sokerinhimoinen tunnin välein napostelija/tunnesyöppö". Jos istun himassa, syön paljon ihan tylsyyteeni, mutta en viihdy himassa just sen tylsyyden takia.

Nyt oon 12. viikolla raskaana niin saa nähdä, miten tän mun luonnollisen lihomissyklin käy :D Oon todella mukavuudenhaluinen ihminen ja en ollenkaan ymmärrä miten jotkut saa aikaiseksi harrastaa liikuntaa niin, että ne ei pidä siitä. Ei mua aina huvita liikkua, mutta sitten keksin lähteä kattomaan lähitallin heppoja tai jotain, ja "no mä kierrän vielä tuolta toista reittiä ja". En tosiaankaan raahaa itteäni räntäsateessa 15 kilsaa.

Sama syömisten kanssa. Mulla ei ole hirveästi itsehillintää herkkujen kanssa. Mulla on makeanhimo normaalisti kaksi päivää PMS-oireena, ja sillon vedän pari litraa jäätelöä ja suklaata ja keksejä ja :D Se ei siis lopu mitenkään se himo, vaikka kuinka söisi. En ressaa siitä kun tiiän että se menee ohi, mutta painaisin varmaan 500 kiloa, jos se olisi jatkuvasti päällä. Ja jos en tykkäisi liikkua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi