Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 31v ja olen tehnyt koko elämäni aikana yhteensä 2kk töitä.

Vierailija
20.05.2012 |

En ole koskaan ollut kesätöissä, en tehnyt töitä opintojen ohella. Nuo 2kk koostuvat kahden viikon hampurilaisravintolatyöskentelystä (irtisanoin itseni), kuukauden festivaalityöskentelystä ja kahden viikon Valmistuttuani tein kolme lasta ja jäin kotiin. Ja nyt olen 31v ja sitä mieltä, ettei minusta ole enää töihin. Olen niin tottunut tällaiseen elämään, etten osaisi olla töissä.

Meillä on varaa siihen, että jäisin kotirouvaksi.

Jäisitkö tässä tilanteessa kotiin vai yrittäisit etsiä töitä?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain suvuissa kuollaan järjestään nuorina. On epätodennäköistä, että eläisin paljon yli 60-vuotiaaksi. Eli enemmän huolettaa olenko enää elossa virallisessa eläkeiässä kuin paljonko mahdollisesti saan eläkettä.

Vierailija
2/57 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa olla vailla ns. tavisten moraalikäsityksiä ja naiiviutta mm. eläkejärjestelmän suhteen! Liitot eivät välttämättä kestä ikuisesti, mutta toimeentulo tulee aina jostain, Suomessa ei ole varaa laittaa sossun hanoja kiinni koska syrjäytyneitä on jo nyt liikaa. Eläkejärjestelmä menee suurten ikäluokkien myötä kokonaan uusiksi eivätkä nykyiset kolmekymppiset hyödy siitä ollenkaan, säästivät tai eivät. Kaikki on vaan suurta kusetusta, ihan kaikki. Suomalaisille on myyty idea siitä että ollakseen hyvä ihminen pitää olla töissä, tuottaa, hyödyttää muita...mutta mitäs jos ajattelisitte, onko se totuus vaiko vain mielikuva, jonka avulla itsepäinen kansa pidetään orjina työelämässä?

t. työtön, onnellinen loinen

Aah. Ihanaa että on muitakin, jotka näkevät kusetuksen läpi.

Mietinkin että miten helvetin tyhmiä laput silmillä kulkevia ihmiset ovat.

Miten kukaan voi olla niin tyhmä, että ei tajua mikä taloustilanne on Suomen valtion tasolla, Eu:n tasolla, kunnilla. Rahaa vie vanhusten hoidot, suurten ikäluokkien eläkkeet ja tulee viemään koko ajan taloutta miinukselle seuraavat 20 vuotta lisää. Vaikka lapsiltamme viedään koulukirjat, koulusta tehdään vähitellen maksullista jne niin ei todellakaan enää 30 vuoden päästä kun suuret ikäluokat ovat pois, kenellekään makseta mitään eläkkeitä.

Kuten ei makseta enää mitään muitakaan tukia, joita suuret ikäluokat saivat (verovähennykset lapsista, yhteisverotus, varma työ, inflaatio söi lainat, kaikki asuntolainan korot sai vähentää, nyt saa aivan pienen osan, ja silti osin on päätetty että vähennys lopetetaan kokonaan).

Jos töissä haluan käydä, niin teen sen sen takia että saan rahaa nyt tällä hetkellä, en sen takia että itselleni eläkettä kerryttäisi.

AJATELKAA JOSKUS AIVOILLA PERKELE ÄLKÄÄKÄ TEHKÖ MASSAN MUKANA. VAAN KUN TE ETTE OSAA. MITEN TEILLE ON KÄYNYT NOIN?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole riittävä motiivi...

Meillä yksi lapsi ja olen säästänyt hänen koulutukseen varoja. Ihmettelen näitä isoja perheitä joissa lapsia tehdään vain sen tukien toivossa että äiti saa olla kotona. Onko heillä varaa edes autokoulua lapsilleen tarjota tai muita elämän eväitä?

Meidän lapsi saa matkustella, harrastaa ja vielä perinnöt koska äiti ei syönnyt niitä vaan kävi töissä =)

Vierailija
4/57 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää, miten näiden salaliittoteoreetikkojen mielestä yhteiskunnan toiminta (esim. koulut ja vaikka katulamput) pitäisi rahoittaa ellei työllä, palkalla ja verotuksella?

Vierailija
5/57 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

loinen!

Että sinuna kyllä vähän makselisin vähän valtiolle takaisinkin päin niitä opiskelu- ja kotihoidonrahoja...

Vierailija
6/57 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 33-vuotias ja juuri tekemieni laskelmien mukaan olen ollut ns. palkkatyössä (kaikki mahdolliset kesätyöt ja harjoittelujaksot yhteenlaskien) n. 1,5 vuotta. Yllättävän paljon jopa, mielestäni ainakin!

Nyt sitten vain miehen "elättinä" ja "tyhjäntoimittajana" vai mitä näitä mairittelevia termejä täällä av-palstalla taas olikaan kotiäidille ja kotirouvalle?! ;)

Vierailija
7/57 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseämme meidän lapsilla ei olisi enää maapalloa.

Tähän asti seuraavan sukupolven elitaso on aina ollut edelleistä parempi. Tästä eteenpäin se ei ole itsestään selvää edes Suomessa. Suomi taantuu ja elitaso tulee laskemaan.

Vierailija
8/57 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa olla vailla ns. tavisten moraalikäsityksiä ja naiiviutta mm. eläkejärjestelmän suhteen! Liitot eivät välttämättä kestä ikuisesti, mutta toimeentulo tulee aina jostain, Suomessa ei ole varaa laittaa sossun hanoja kiinni koska syrjäytyneitä on jo nyt liikaa. Eläkejärjestelmä menee suurten ikäluokkien myötä kokonaan uusiksi eivätkä nykyiset kolmekymppiset hyödy siitä ollenkaan, säästivät tai eivät. Kaikki on vaan suurta kusetusta, ihan kaikki. Suomalaisille on myyty idea siitä että ollakseen hyvä ihminen pitää olla töissä, tuottaa, hyödyttää muita...mutta mitäs jos ajattelisitte, onko se totuus vaiko vain mielikuva, jonka avulla itsepäinen kansa pidetään orjina työelämässä?

t. työtön, onnellinen loinen

Aah. Ihanaa että on muitakin, jotka näkevät kusetuksen läpi.

Mietinkin että miten helvetin tyhmiä laput silmillä kulkevia ihmiset ovat.

Miten kukaan voi olla niin tyhmä, että ei tajua mikä taloustilanne on Suomen valtion tasolla, Eu:n tasolla, kunnilla. Rahaa vie vanhusten hoidot, suurten ikäluokkien eläkkeet ja tulee viemään koko ajan taloutta miinukselle seuraavat 20 vuotta lisää. Vaikka lapsiltamme viedään koulukirjat, koulusta tehdään vähitellen maksullista jne niin ei todellakaan enää 30 vuoden päästä kun suuret ikäluokat ovat pois, kenellekään makseta mitään eläkkeitä.

Kuten ei makseta enää mitään muitakaan tukia, joita suuret ikäluokat saivat (verovähennykset lapsista, yhteisverotus, varma työ, inflaatio söi lainat, kaikki asuntolainan korot sai vähentää, nyt saa aivan pienen osan, ja silti osin on päätetty että vähennys lopetetaan kokonaan).

Jos töissä haluan käydä, niin teen sen sen takia että saan rahaa nyt tällä hetkellä, en sen takia että itselleni eläkettä kerryttäisi.

AJATELKAA JOSKUS AIVOILLA PERKELE ÄLKÄÄKÄ TEHKÖ MASSAN MUKANA. VAAN KUN TE ETTE OSAA. MITEN TEILLE ON KÄYNYT NOIN?

KAIKKI HYVÄ, mistä säkin nautit, terveyspalvelut, lasten koulutus, kirjastot, tiet yms on jotkut aktiiviset ja yhteisistä asioista välittävät rakentaneet, ja ne jotka käyvät työssä, ylläpitävät näiden toimintaa. Onko sun mielestä omilla aivoilla ajattelemista se että vajoaa ja haluaa vetää muutkin mukanaan suohon? Loisiminen, toisten arvostelu, tuhoaminen yms on HELPPOA, siihen kykenee kuka vaan tyhjäpää, mutta koetappas rakentaa jotakin tai ylläpitää jotakin, siihen tarvitaan jotain ihan muuta kuin lähipubin kaljanhuuruiset ressukat. Jos joku on aivoton perkele, niin se olet ihan sinä itse.

Vierailija
9/57 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

loinen! Että sinuna kyllä vähän makselisin vähän valtiolle takaisinkin päin niitä opiskelu- ja kotihoidonrahoja...

tienaa ja maksaa veroja minunkin edestäni.

Vierailija
10/57 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

loinen! Että sinuna kyllä vähän makselisin vähän valtiolle takaisinkin päin niitä opiskelu- ja kotihoidonrahoja...

ja varsinkin jos mies siinä pysyy loppuikäsi:)

Vierailija
11/57 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun ikäinen sukulainen, ei ammattia, ei töitä, ei kumppania, ei lapsia...ei siis mitään oo elämässään saavuttanut..silti aina neuvomassa/arvostelemassa muita sukulaisia. Jos on vara olla kotiäitinä ja viihdyt, niin mikä ettei. Tulevasta eläkkäästä olisin vähän huolissani, mutta eipä tuota ole takuita omasta tulevasta eläkkeestäkään vaikka töissä käyn..

Vierailija
12/57 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varsinkin jos mies siinä pysyy loppuikäsi:)

jos mies sattuukin kuolemaan aikaisin, on etsittävä uusi elättäjä. Tuskin eläkevakuutuksilla ja henkivakuutuksilla kovin pitkälle pötkitään...

Vierailija
13/57 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden samanlaisen tapauksen. Hän on myös kohta 31-vuotias ja on kotona kahden lapsen kanssa. Kotiin on varaa jäädä, koska mies tienaa hyvin ja omistavat jopa kaksi asuntoa. Tämä äiti opiskelee näennäisesti itselleen jo toista tutkintoa, jotta välttäisi työnteon. Tämä opiskelu on ollut hänelle nyt jo yli kymmenen vuotta tekosyy olla menemättä töihin. Hän on saanut mallin omalta äidiltään. Äiti elänyt myös kotirouvana koko elämänsä.

Mun mielestä jotenkin noloa tällainen elämäntapa. Antaa huonon mallin tyttärilleen. Mutta uskon, että kynnys lähteä töihin on iso, kun ei ole vielä kolmekymppisenä ollut työmarkkinoilla.

Vierailija
14/57 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee töitä koska mun ei tarvitse ja koska olen riittävän rikas elääkseni tekemättä työtä. Niin ja sitten olen yksinkertaisesti laiska ja mukavuudenhaluinen. :=)

*rikas ja laiska akateeminen kotiäiti*

Vierailija
15/57 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 33-vuotias ja juuri tekemieni laskelmien mukaan olen ollut ns. palkkatyössä (kaikki mahdolliset kesätyöt ja harjoittelujaksot yhteenlaskien) n. 1,5 vuotta. Yllättävän paljon jopa, mielestäni ainakin!

Nyt sitten vain miehen "elättinä" ja "tyhjäntoimittajana" vai mitä näitä mairittelevia termejä täällä av-palstalla taas olikaan kotiäidille ja kotirouvalle?! ;)

yllättävän paljon 33 vuotiaalle?

Mulla oli 33 vuotiaana kolme lasta ja olin ollut töissä n.8 vuotta, eikä se ole mitenkään erityistä minun mielestäni.

Vierailija
16/57 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahta teini-iän kesätyötä. Ne kesti 2 vkoa eli yhteensä palkkatyötä takana 4 vkoa.

Opiskeluaikana olin toki työharjoittelussa, mutta ei niistä palkkaa saanut ja lyhyitä pätkiä nekin oli.

Nyt kun haluaisi töihin, niin eipä se niin helposti käykään, kun sitä työkokemusta ei ole. Moni kysyy "etkö oikeasti ole ikinä ollut töissä??" ja siinähän ne mahdollisuudet sitten meneekin. Se, että olen ollut kotiäiti 10v ei merkitse yhtään mitään.

Mulla oli ennen hyvä itsetunto, mutta aika hyvin se on kariutunut viime vuosien aikana, kun on huomannut kuinka samaa ikäluokkaa olevat - ja nuoremmatkin - ovat jo johtotehtävissä ja ylipäätään kunnolla työelämässä.

Minä elän vain miehen rahoilla.

Vierailija
17/57 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kymmentä kotiäitiysvuottasi?

Toisekseen, jos ei tuohon ikään asti ole ollut kellään töissä, en usko, että enää edes soveltuu työntekijäksi. Tai sitten pitää alistua siihen ajatukseen, että sinua kohdellaan, kuin opiskelijaa.

kahta teini-iän kesätyötä. Ne kesti 2 vkoa eli yhteensä palkkatyötä takana 4 vkoa.

Opiskeluaikana olin toki työharjoittelussa, mutta ei niistä palkkaa saanut ja lyhyitä pätkiä nekin oli.

Nyt kun haluaisi töihin, niin eipä se niin helposti käykään, kun sitä työkokemusta ei ole. Moni kysyy "etkö oikeasti ole ikinä ollut töissä??" ja siinähän ne mahdollisuudet sitten meneekin. Se, että olen ollut kotiäiti 10v ei merkitse yhtään mitään.

Mulla oli ennen hyvä itsetunto, mutta aika hyvin se on kariutunut viime vuosien aikana, kun on huomannut kuinka samaa ikäluokkaa olevat - ja nuoremmatkin - ovat jo johtotehtävissä ja ylipäätään kunnolla työelämässä.

Minä elän vain miehen rahoilla.

Vierailija
18/57 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kymmentä kotiäitiysvuottasi?

Totesin vain tosi asian, että ei kotiäitiyttä arvosteta vaikka toisin puhutaan.

Vierailija
19/57 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et selvästikään ole uraputki-ihmisiä ja jos tulette toimeen noinkin, niin sinähän elät monen tylsässä työssä raatavan av-mamman unelmaa.

Vierailija
20/57 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elättäisikö nämä kyseiset siipeilijät itse miehensä? Jos osat vaihdettaisiin, mitenkä sit suu pantaisiin? Luulen tietävänäni kyllä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi