Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttavallani on toivoton pätemisen tarve ):

Vierailija
19.05.2012 |

Hän siis tähtää kirurgiksi ja on opinnoissaan aika alkumetreillä, joten opinnot ovat vielä suurin osin tällaisia terveyden perusasioita. Tämä henkilö on opiskeluidensa alkamisesta lähtien puhunut terveydestä aivan kuin tietäisi kaiken, ja kenelläkään, joka ei opiskele samaa alaa, ei voi olla mistään ihmisen fyysiseen toimintaan liittyvästä parempaa tietoa kuin hänellä. Ja minä menin uskomaan hänen juttujaan ):

Kerroin hänelle saavani suunnatonta kipua suun alueelle tomaateista ja mansikoista, sekä voimakkaista punaisista mausteista. Hän tokaisi välittömästi, että olen allerginen lykopeenille, eli aineelle joka aiheuttaa kaikissa ruoissa sen punaisen värin. Kypsentäminen muuttaa lykopeenin rakennetta hänen mukaansa niin, ettei se enää allergisoi minua, sillä kerroin myös että esim. tomaatti ei satu kunnon kypsennyksen jälkeen. Nyt kuitenkin googletin itse näitä asioita, ja sain tietää että esimerkiksi vesimeloni, papaija ja parsakaali, joista yksikään ei tuota ongelmaa, sisältävät kaikki lykopeenia ): Tässä eräs linkki aiheesta: http://www.antioksidantit.com/lykopeeni/

Toinen esimerkki koskee minulla todettua kondromalasiaa, eli rustonpehmentymätautia. Hän kertoi, kuinka se on koko ruumista vaivaava tila, joka minulla nyt on sattunut osumaan juuri polviin, ja se tarkoittaa sitä että rustoni on syntymästä asti ollut pehmeämpää mitä pitäisi, ja että minun tulisi välttää nenään kohdistuvia iskuja. Tästäkin yksi linkki: http://www.hoitonetti.fi/sairaudet/kondromalasia/

Inhottavaa, kun olen kuitenkin jo pitkän aikaa selittänyt asiat hänen tavallaan kaikille jotka ovat kysyneet. Nyt jos jonkun kanssa tulee asia taas puheeksi, niin omakin uskottavuuteni horjuu tarinan kummallisesti muuttuessa. Miten te muut selviätte pätemispakollisesta seurasta? En halua hylätä häntä, enkä olla ilkeä tai sanoa kurjasti, sillä hän on ihan mukava muutoin. Hän on kuitenkin myös aikamoinen prinsessa, eikä kestä itseensä kohdistuvaa kritiikkiä, eli miten ottaa asia puheeksi?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kerrot hänelle, että netissä seikkaillessasi löysit tämän laista tietoa, mitähän sinä tuumaat tästä?

Näin annat pätijälle jälleen mahdollisuuden loistaa mutta saat silti korjattua väärän tiedon.

Vierailija
2/3 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun hän tosiaan puhuu monista asioista, joista en itse tiedä mitään? Nyt kun silmäni avautuivat asian suhteen, olen alkanut nähdä vähän kaikkialla muuallakin sitä pätemiskäyttäytymistä. Ja jos hänen tietonsa on ristiriidassa oman (vähäisen) tietoni kanssa, niin alan nyt epäillä ensimmäisenä hänen sanojaan pikemmin kuin omia lähteitäni. Aikaisemmin mainitsemani aiheetovat jo niin loppuunpuitu, että ainoa keino saada ne puheeksi on aloittaa aihe itse, ja jos sitten alan puhua hänen kanssaan ristiin niin varmasti ottaa itseensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulutus varmasti tuo monta läpsyä ja nöyryyden hetkeä eteen. Toisaalta, kirurgit ovat aika tasaisen kusipäistä porukkaa, taitaa olla omalla alalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi