Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voinko pyytää kaveria tekemään tyttöni rippijuhliin piirakan?

Vierailija
19.05.2012 |

Tytölläni on kesällä rippijuhlat, ja sinne mietin tarjottavia.

Eräs läheinen kaverini tekee moniin omiin juhliinsa / lastensa juhliin erästä todella hyvää piirakkaa. En ole oikeasti ikinä syönyt parempaa suolaista piirakkaa, kun se! Enkä tunne ketää, kuka siitä ei pitäisi.

Reseptin olen saanut, mutta en kertakaikkiaan saa siitä samanlaista, mitä kaverini tekemä on (veikkaan, ettei hän edes paljastanut koko reseptiä).

Olisiko tökeröä, jos pyytäisin häntä leipomaan tyttöni rippijuhliin kans yhden sellaisen piirakan? Jos ostan vaikka ainekset yms...?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä ihmeessä

Vierailija
2/4 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti sanot ostavasi kaikki ainekset kauppalistan mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tietenkin pyytää!

Lisäksi voisit nyt jakaa sen reseptin täällä :)

Vierailija
4/4 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti sanot ostavasi kaikki ainekset kauppalistan mukaan.

ehdottomasti ostaisit raaka-aineet ja sitten vielä lisäksi palkkaa.

Kannattaa jutella tämä asia ekaks ennen kuin teet varsinaisen tilauksen.

Olen kondiittori ja voit vaan kuvitella kuinka paljon multa tilataan vaikka mitä.

Yhden ainoan kerran tuli ns emämunaus, tein ison kakun, jalkapallokentän, siihen pelaajia marsipaanista ja oltiin sovittu hinta 50 euroa. Pelkästään pelaajia tein tuntikaupalla, eli kate oli hyvin pieni. Kun isä tuli hakemaan kakkua, antoi 10 euroa ja lupas maksaa loput myöhemmin. Jäin pari kymppiä tappiolle, rahoja en ikinä tietenkään saanut, vaikka urheasti yritin pyytää. Ehkä kolmannen kerran kun kysyin, mulle vastattiin kyllä sillä rahalla kakun saa, oma moka kun tein niin hienon.

No, mähän tietenkin kerroin kaikille yhteisille ystävillemme minkälaisia moukkia he olivat.

Nyt kun on juhlia, mulla on hinnasto ja kuvasto missä on töitä mitä olen tehnyt ja olen päättänyt että teen vain 10 kakkua per pv. Yhtään enempää valmistujaisiin ei enää mahdu.

Pyydän puolet rahaa etukäteen, kun tilaus kirjataan ja puolet kun tuote haetaan.