ALKUVIIKKOA KULTAINEN 60-LUKU!
En löytänyt viikon uutta aloitusta, joten tässä nyt sitten tulee jotain...
Meillä meitsi lähti kuin lähtikin tänään töihin ja isäntä jäi poitsun kanssa kotiin. Vähän köhin vielä, tulee sellasia yskänpuuskia, mutta silti oli jotenkin ihanaa olla taas ihmisten ilmoilla, kun olin yli viikon lojunut petissä. Kauheeta kyllä, miten paljon toi maha tuntuu jo painavan! Uuden kopiokoneen käytöstä kun annettiin kolmen vartin koulutus, niin en jaksanut sitäkään aikaa siinä seistä, piti ottaa tuoli alle! Eikä edes vielä puoltaväliä oo ohitettu... Mä olen varmaan huhtikuussa niin iso, että saan aikaan auringonpimennyksen joka kerta kun astun ovesta ulos.
Mitä kaikille loppusuoralaisille kuuluu? Kasperina, kyllä se sinun synnytys menee hyvin, usko pois. En tunne yhtään naista, jolla eri synnytykset olis ollu samanlaisia. Miksi siis se ikäväkään kokemus toistuisi?
t. Bonita 18+2
Kommentit (24)
Terminaattori (1v.) kiipeilee tuolla takanreunalla ja laittoi oven välistä kiinni, että äiti saa olla rauhassa :D , eli taitaa tulla kiire kirjoitus.
Sama virsi jatkuu täälläkin eli en voi uskoa miten paksu olen jo nyt. Kyllä tää lilleri-lalleriksi muuttuminen on käynyt joka kerta aikaisemmin. Mulla oli eilen kaikenlaisia kolotuksia alavatsalla ja jalkovälissä (voi herttinen sentään, rv 17+!), oli pakko kaivaa jyväpussi esiin ja hautoa paikkoja. Kääk.
Nyt on lopetettava, huomenna lissää. Vaahtikselle tosipaljon onnea pojan ylioppilaaksi pääsystä!!! Ja ikimuistoisia juhlia toivotan myös - toivottavasti saat apua huushollaukseen ja emännöintiin... Musta on ihanaa että teillä monilla on niin isoja lapsia, meidän esikoinen kun täyttää vasta 6v ja sekin on niin liikuttavaa, kun vaikuttaa yhtäkkiä oikein isolta pojalta. Mahtaa olla äidille uskomaton paikka kun oma lapsi on jo ylioppilas!!! Nyyh!!!!!
terveisiä ja hyvää viikonalkua kaikille
t. Jymy rv 17+3
täytyy kyllä sanoa, että aitiä vähän jo jännittää. Meillähän noiden juhlien piti olla jo 1,5v sitten, mutta tosiaan vähän viivästyi ja hidastui tuo koulunkäynti. Pääasia kuitenkin, että kunnialla loppuun.
Olipas meillä pikkuisen väsynyt poitsukka. Isukki äsken antoi vellin, vaihtoi sitten vaipan ja laittoi unipussiin ja sen jälkeen meni vajaa minuutti ja pikku-ukko oli jo unten mailla. Kävispäs se aina noin sukkelaan.
Torstaina on sitten se rakenneultra ja ihan pikkusen jo jännittää sekin. Kävin kyllä tänään kuunteluttamassa sydänäänet kun oltiin sovittu, että voin mennä puhelintunnilla sinne jos siltä tuntuu. No tietty mun terkka oli kipee ja siel oli joku esimies paikalla, mutta oli oikein mukava ja mielellään kuunteli. Sydän jumpsutteli kovin ja kaikki hyvin. Niin mä vähän ajattelinkin, mutta kunhan tarkistin.
Mulla on nyt sitten kähdeksas vapaapäivä kääntymässä loppuun ja huomenna olis mentävä taas pitkästä aikaa töihin. Onneks ei oo tällä viikolla kun huominen ja torstai. Ens viikolla on sit koko viikko (ma-pe) töitä ja sit taas kahden viikon vapaa eli ei toi työ tosiaankaan liikaa rasita. Ja varsinkin nyt kun ihan hyvin olen voinut niin mikäs siinä.
Mutta ei tässä sen kummosempia ole tapahtunut. Täytyy vielä pesukone tyhjentää ja sit ajattelin löhötä sängyllä ja katella vähän telkkaria.
Vaahtis 17+5
En voi mitään, mutta minusta tuo vatsan kasvu kuulostaa ihanalta. olenkohan sairastumassa vauvakuumeeseen taas? Siis en väitä, että se teistä tuntuisi ihanalta, raskashan tuo on kantaa, mutta... No, ymmärrätte varmaan... Aika kultaa muistot.
Meidän pieni ihmelapsemme lauleskelee äidin kanssa nykyisin kovasti mielellään. Eli kieli pyörii kovasti suussa äidin laulun tahdissa ja neiti matkii jo äänellänkin. Taitaa olla aikainen puhuja luvassa, jos tahti tälläisenä jatkuu. Itse olen vuoden ikäisenä puhunut jo kokonaisia lauseita, jotta voipi moinen olla lapsenikin kohdalla mahdollista, jollei jotain erikoista tapahdu..
Mutta pyykit haluavat kuivumaan ja kukat vettä juurelleen. Mukavaa viikonjatkoa raskautetut kultaiset!
-kirahvi-
Mis kaikki 60-luvun odottajat???
Jokohan Kasperinan sektio on ohi? Mitä mahtaa kuulua Helinälle? Entäs muille?
Täällä menee kohta väsymyksestä taju. Muuta kerrottavaa ei ookaan.
terveisin
Jymy
Jännittää mitä (ex?)isomasuisille kuuluu...
Jymy, lakkiaiset ei ole mitään siihen, kun ne muuttaa pois kotoa, varsinkin esikoinen. Se oli mulle aika kova paikka, varsinkin kun se tapahtui 16v. Taisin olla ihan hermoheikko koko ensimmäisen syksyn. Onneksi tuo esikoinen on ihan ylijärkevä tyttö, seuraavasta ei samaa voi sanoa ja hyvinhän tuokin on siellä Kuopiossa pärjännyt , kai. Minähän siis en tiedä kaikkea...
Onneksi on pieniä vielä koponakin...
Voimia väsyneille, kyllä se siitä helpottaa ennenkuin huomaattekaan! (keskiraskauden energiahan on tullut todistettua olemassaolevaksi!)
Pääsky
Juu, kyllä on hiljaseks vetänyt tällä listalla, niin että luulenpa tosiaan ainakin Helinän ja Kasperinan jo puuskuttavan maalilinjan tuolla puolen!
Vaahtista unohdin onnitella pojan ylppäreitten johdosta, joten onnea!
Tänne ei kuulu oikeestaan mitään uutta. Maha paisuu, välillä vielä yököttää. Kaikki mahdollisimman epäterveellinen maistuu jumalaisen hyvältä.
Parturissa kävin hankkiutumassa taas ihmisen näköiseksi, kun tytär taas eilen lateli totuuksiaan: " Äiti, sä olet ihan tällipajun näköinen!"
Piti uusi hiustenkuivaajakin käydä hankkimassa, sillä vanha poksahti tänä aamuna rikki oikein kunnon POKSauksella, päästi komean palaneen muovinkäryn, ja sisuksissa meni vielä sininen sähkö tzzzzzzz, kunnes nappasin pistokkeen irti seinästä. Hrrr, vähän suorastaan säikähdin!
vauvauutisia odotellessa Bonita 18+3
kuluttelee aikaansa. Jotenkin tuntuu ettei saa mitään aikaseks, vaikka aikaa ois vaikka kuinka. Ehkä se johtuukin juuri siitä, kun aikaa ei ole ollut tarpeeksi kahteen vuoteen tai oikeestaan 10 vuoteen. Joten on tottunut kait siirtämään kaiken siihen kun on aikaa, eli loputtomiin, ja nyt ei voi sitä käyttää, niin on boltsi ihan hukassa, eikä saa mitään aikaan. Huh huh..
Eiks kuulostanu edes pikkusen loogiselta??
Kauan odotettu äitiyspakkauskin odottelee sängyllä avaamista, piti vaan käydä ensin lukeen viestit, kun niitten ihailussa voi mennä aikaa.
Nyt sitten vaan odottelemaan vauvauutisia, jospa huomenna kuuluis jotakin.
niisku 26+6
Heissan kaikille!
Täällä aloittelen työpäivää, joskin varsinaiset oppitunnit mulla alkaa tän päivän osalta vasta tossa vajaan tunnin päästä.
Supermom ja Ukule olivat kirjoittaneet omista vauvauutisistaan viime viikon maanantailistalle. Onnea heille vaavien johdosta! Jos joku viksu ja vilmaattinen osaa siirtää ne viestit tälle listalle, niin go ahead. Minen nimittäin osaa.
Talvinen keli on täälläpäin näköjään taas ainakin hetkeksi mennyttä, sumua ja sadetta piisaa, aika synkeän näköistä on.
Meitsi alkaa hiukan jo jännätä, kun perjantaiaamuna on se rakenneultra. Olen ollut vähän ihmeissäni, kun yhtään kunnon potkua ei oikein tunnu, sellasta epämäärästä puskemista hiukan silloin tällöin. Mietin, että onkohan mulla nyt tällä kertaa se istukka tossa etuseinässä iskunvaimentimena, vai mistä tää hiljaiselo johtuu. Edelliset muksut on olleet niin raivokkaita potkijoita ja voltinheittäjiä, että tää tuntuu vähän oudolta ja huolestuttavaltakin. Toivottavasti ylihuomenna nähtäis, että Tamalla ois kaikki asiat kunnossa!
t. Bonita 18+4
Oon Bonita varma, että liikkeiden vaimeus johtuu istukan sijainnista. Mulla on ollut 2 kertaa istukka etuseinässä, ja liikkeet on silloin alkaneet tuntua kunnolla vasta rv 20 jälkeen. Tokassa raskaudessa oli takaseinässä, ja silloin tuntui noin 16 viikon jälkeen. Nyt on taas etuseinä, eikä tunnu mitään (vaikka kerran luulin).
Onnea Bonitalle perjantain rakenneultraan! Taitaa Vaahtiksellakin olla se huomenna, jos muistan oikein. Kyllä se on jännittävä paikka, vaikka kuinka yrittäis psyykata itseään että kyllä kaikki varmasi on hyvin. (Niinkuin yleensä onkin.)
Mulla on rakenneultra vasta 1½ viikon päästä eli ma 5.12. Yritän olla siihen asti cool, vaikka huolestuttaa liikkeiden puute jne. Muutenkin on nyt tosi ahdistunut ja masentunut olo. Epäilen että miehellä on jotain sellaista meneillään, josta ei kerro mulle. En tiedä mitä? Tää on todennäköisesti mun vainoharhaa ja huomiontarvetta kun hänellä on ollut tosi kiirettä töissä ja harrastusten parissa. Ja mä oon yksin (plus kolme lasta...) kotona koko ajan ja kaipaan vaan tukea ja seuraa. Pakko tänään illalla koittaa ottaa asia puheeksi kun en saa nyt oikein mielenrauhaa. Ehkä mulla on kyseessä myös vaan kaikenlainen pelko siitä, mitä elämä tuo tullessaan kun on taas uusi lapsi syntymässä. Me kun ollaan koko yhteiselämämme aika eletty jonkinlaista muutostilaa...
Nyt lapsille ruokaa pöytään ja itselle jollain konstilla vähän parempi mieli... Ei toi taivaallinen harmaus kylläkään paljon auta...
Muille parempia fiiliksiä toivottaa
Jymy rv 17+5?
Oltiin äsken poitsun kans vähän ulkoilemassa eli vähän käveleskeltiin ulkona ja kävästiin kaupassa. Tuttuun tapaani jäin entisen naapurini kanssa suustani kiinni ja poitsu katseli hetken ihan hiljaa ja kävi nukkumaan. Ei tainnut olla kovin kiinnostavia aikuisten jutut kun heti sammahti. Nyt on niin rauhallista joten taidan keittää kahveet ja nauttia sen kans päärynäjädee. Mulla on nyt ihan oikeesti joku kumma superhimo jädeen tullut viime päivien aikana ja luulen, että siitä ei kyllä hyvä seuraa.
Juu, huomenna on rakenneultra ja ihan pikkusen se jännittää. Toisaalta kuulinhan just ne sydänäänet joten se onneks rauhoittaa. Mua kans ärsyttää tuo etuseinämässä oleva istukka kun ei liikkeet tunnut vaikka miten koittais keskittyä. Mä olin kans joku aika sitten jo tuntevinani monenakin päivänä jotakin möyrintää, mutta nyt on taas ihan hiljasta. Jotenkin vaan yritän lohduttautua, että eiköhän ne ens vuoden alkupuolella toivottavasti jo tunnu. Olis vaan tää odotus vähän todellisempaa.
Täällä myös jännityksellä odotellaan vauvauutisia jo synnyttäneiltä 60-lukulaisilta. Onkin ollut foorumi hieman hiljaisempi. Pitäis saada vähän uusia odottajiakin mukaan eli toivotaan kuumeilijoille kovasti plussatuulia. On itsellä ihan orpo olo kun on hiljaista tässä pinossa sillä kovasti sitä aina odottelee kuulumisia muilta odottajilta ja jo synnyttäneiltäkin...
Sais nyt tosiaan tulla jo vähän talvisemmat kelit. Nyt on taas niin lauhaa ja harmaata ja se on ihan totta, että mielialakin kulkee ton sään kans jotenkin käsi kädessä. Meil on kans ollut vähän kireetä välillä täällä kotona ja en tiiä, että olisko miehellä jotakin työjuttuja jotka rassaa, mutta joskus tekis mieli kyl oikein sanoo sille rumasti. Eilen illalla ajattelin, että siirrän kohta sängyn poitsun huoneeseen ja mennään poitsun kans sinne nukkumaan. Sattui nimittäin oleen sellainen ilta, että nukkumaanmeno oli pikkuiselle hankalaa (poitsu nukkuu meidän huoneessa omassa sängyssä) ja miestä se tuntui kovin rassaavan. Oli niin valivalia että tosissaan meinas tän mamman pinna hiiltyä. Jos tollasta vielä esiintyy niin irrotan oman puoleni sängystä ja muutan jokskus ajaks majaa.
Mut nyt lähden laittamaan kanankoivet uuniin ja keittelemään sitä kahveeta.
Keskiviikkoterkuin Vaahtis, tänään viikkoja tasan 18
Piti tulla kertomaan Bonitalle, että www.designtorget.se ja sieltä kohdasta hem löytyy oiva apu sun arkeen eli banaaninmuotoinen banaaninkuljetuslokero;)
Miehen nelikymppiset stressaa, aamuksi pitäsi kai jotain juustosarveaa pykätä, tosin mies kuuluu niihin ihmisiin, joille hammasharjakin on aamuisin suussa liikaa, mutta saapahan itse herkkuja :)
Meillä on tuo raskausaika ollut aina vähän tulenarkaa aikaa parisuhteessa, taitaa vähän ja enemmänkin jännittää kumpaakin ja hermot on pinnassa... Koittakaahan jaksella, on niin niissä miehissä hyviäkin puolia, kuulema, kai...
Mulla on ainakin mennyt välillä monta vuotta sellasessa hormoonihyrskeessä, siis ainakin pari vuotta synnytysten jälkeen, joten en kyllä ihmettele alakulofiiliksiä. Kyllähän siinä on aika kovilla henkisestikin, mulla ainakin on välillä ollut sellanen olo, että en ole ollenkaan minä :( onneksi tulee parempiakin päiviä!
Tsemppiä teille, tää meni nyt vasenkätiseksi kun tää toukka heräsi!
vaahtis toivoili kuumeilijoille plussatuulia, kiitos vaan ja varovasti kurkistelenkin tälle puolelle. Meille tuli viikko sitten plussa ensimmäisestä ivf.stä eli nyt elellään varovaisesti rv 4+6. Ei ole tullut vielä tänne puolelle ilmoittauduttua. Jotenkin akjattelin että jos vaikka tuossa parin viikon päästä kun ultrasta näkee onko siellä elämää...Ja jos on niin montako (2 alkiota siirrettiin).
Oireita ollut tosi vähän, satunnaista yökkäilyä, rinnat arat lähinnä iltaisin ja siinäpä se. Nyt on karsea flunssa päällä joten on olo muuten surkea.
Kultaisten pinoa ei tuolla kuumeilupuolella olekaan ollut pitkään aikaan, me muutama 60-luvun esikko siellä palstaillaan. Emmi69 sai myös plussaa pari viikkoa sitten mutta hänellä ollut huolta tuon vuodon kanssa.
Mutta jospa tästä tännekin uskaltautuisi vähitellen. Kaipa sitä on uskottava viimein että raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan.
Ihanaa saada uusia jäseniä tänne! Hyvä homma!
Pääsky, näinkin just josasin lehdessä (oisko ollu Kotivinkki) että Designtorget myy niitä banskurasioita. :-) Niillä on muutenkin kaikkea aivan ihanaa kamaa.
Mä olen ollut taas ihan raatopoikki tän illan. Jaksoin hyvin käydä kaupassa ja kokata, mutta ruuan jälkeen simahdin tonne sohvalle. Nyt en tahdo saada itteäni m i l l ä ä n liikkeelle, vaikka ehdottomasti tarttis saada edes pyykkikone tänään vielä pyörimään. Huhhuh!
Muuten, tunsin kuin tunsinkin ekaa kertaa kädelläni, siis vatsan p ä ä l t ä, miten Tama potkaisi kahdesti, kun makoilin tossa sohvalla! Olin kyljelläni ja pidin kättä alamasulla, melkein nivustaipeessa, ja kick-kick, sieltä tuli kaks nasevaa mälliä niin että käsi oikein hypähti. Olen, Jymy, kans nyt melkein varma, että istukka se tossa etuseinässä on ja toimii potkunvaimentimena. Mut ylihuomennahan se varmistuu. Vaan ai kun oli KIVA tuntea ne potkut!
Bonita
ja Bonita, se lehti, mistä _mä_ sen bongasin (ja josta säkin ehkä?) ei yhtään matsaa tuohon sun fleguun sohvalla makoiluun, oli nimittäin uusi sport-lehti *hekotusta vatsaa pidellen*..no saattaa se olla kotivinkissäkin ;) Onnea ihanista potkuista!
niinhän se olikin Sport-lehti! Molemmat tuli eilen enkä muistanu enää koko Sporttia. Nykyään onkin lähinnä iso vitsi, että mulle se lehti tulee, ja aktiivisempinakin aikoina olen ollu kiinnostuneempi artikkeleista jotka käsittelee hikoilunkestäviä meikkejä kuin laji- tai väline-esittelyistä... Tässä kohtaa löydän itsestäni yhtymäkohdan Kumman kaa -sarjan ruotsinmaikkaan.
Bonita anti-sport couch potato
Vanha kamu, ihanaa että sait sen plussan viimein!! Onnea kovasti ja vauvaliimaa sata purkillista matkaan mukaan!!
En tiedä oletko lukenu täältä mun 2viikon takaisia uutisia; tyttö syntyi rytinällä, synn. kesto 45min!! Eikä ollu pahan iso kuten pelättiin raskausdiabeteksen takia; painoi 3,750kg ja 49cm pituutta. (syntyi rv38+3)
Nyt olen alle sen painon mikä oli kun raskaus alkoi, tuntuu hyvältä ja muutenkin ihanaa aikaa.. tervetuloa samaan vauvantuoksuiseen elämään!
Oon palstaillu täysin tuolla yahoon puolella, sillontällön käyn täällä lukemassa tuttujen kuulumisia, nyt jännään helinän synnytyskertomusta, varmaan on tositoimissa kun ei oo kirjotellu vähään aikaan..
Mutta vielä kerran suussa sulavat ja sydämessä palavat onnittelut sinulle!!
hilima ja neiti 2vko
Täällä kaipailtiin uusia odottajia, joten kirjoittelenpa minäkin, muutamaan otteeseen olen jotain raapustanutkin. Olen sen verran aktiivisesti kirjoitellut kesäkerttuihin, ettei sitten ole tullut kirjoitettua enää tänne. Kuuletteko muut useampiin pinoihin?
Ensiksi ONNEA SONJAEMMA!! Jäi mieleen tuolla kuumeilupuolella sinun tilanteesi, ihana kuulla, että näin hyvin kävi!
Itse olin eilen np-ultrassa ja kaikki hyvin. VAuhdikas vesseli siellä pomppi ottamalla jaloilla vauhtia kohdun seinästä. Tuli niin hyvä mieli sen näkemisestä. Kysyin tänään 2v isoveljeltä, että mikä mahtaa olla meidän tulevan vauvan nimi ja hän vastasi empimättä Bassa Dong! Se Dong tulee kuulemma siitä kun se vauva soitaa sitä kitaraa (?!). Eli nyt meillä on sitten kiva eksoottinen nimikin jo odottamassa :)
Täällä taisi olla aika moni rakenneultravaiheessa? Sain eilen siihen samalla ajan tammikuun puoliväliin, eli perässä tullaan!
Pömppömasuihin kuulun jo, mammapöksyt piti kaivaa kaapista kun mä en yhtään kestä sitä pinkeetä tunnetta massulla. Ihokin kuivaa ja kutiaa taas ihan kauheesti.
t äitimiia rv 12+4
Ensinnäkin onnittelut kaikille uusille kultaisille! Sonjaemmalla on sitten tärpännyt samoin kun itselläni aikanaan. PALJON ONNEA! Minullekin siirrettin kaksi alkiota mutta yksi sinne sitten tarrautui.
Täällä sitä tuskailen just kun Niisku tätä toimettomuuttani. Kaikkee pitäis tehdä mutta hitsi kun nämä asiat on olleet tekemättä jo reilun vuoden tässä huushollissa niin ei enää saa tartuttua oikein yhtään mihinkään - niitä tehtäviä asioita on kertakaikkiaan LIIKAA! Vähemmästäkin menee hidas hämäläinen juntturaan.
No on sentäs tuohon vauvan tuloon jokseenkin valmistauduttu, mutta olishan noita hankintoja vielä tehtäväkin.
Eilen oli sitten se viimeinen neuvolalääkäri ja kaikki oli ok. Painoa ei ole onneksi tullut 11kg enempää, mitä pelkäsin että olis voinut räpsähtää enemmänkin. Verenpaineet ja turvotukset on pysyneet poissa joten lääkäri kehui vatsaa oikein ' simpsakaksi' . Tulipa hyvä mieli! Sen verran karmaisevia kertomuksia on tälläkin palstalla ollut erikoisista kommenteista että odottaa saattaa ilmeisesti mitä tahansa.
Vauva on jo ns. nalkissa ja paikat kuulemma pehmenneet lupaavasti joten koetan touhuta nyt siihen malliin että tulisi ennen joulua sieltä ihasteltavaksi. Ja pääsisin syömään laatikoita ilman närästystä!!
Kyllä tosiaan taitaa muut loppusuorailijat olla nyyttejään hakemassa kun ei mitään ole kuulunut moneen päivään. Pakko tulla tsekkaan taas iltapäivällä josko joku heistä olis ilmoittautunut!
Taidan mennä vääntään piparitaikinaa - seom' moro!
Terkuin,
Ninni , rv37+3
Sen verran piipahdan, että toivottelen Sonjaemmalla tervetuloa minunkin puolestani.. :) Ja kiva, että Hilimakin käväisi. Ilmeisesti kaikki oli ok nyt. Hyvä niin.
Rakenneultraajille onnea matkaan. Teitähän on monta samassa tilanteessa. Olen jotenkin niin harvapäinen, että en osaa lukea enää noita viikkoja kuulumisienne alta. ;) Pitkällähän te jo olettte... Ja Bonita se vaan lukee Sport-lehteä. :D Onhan se niinkin, että hyvin suunniteltu on puoliksi tehty liikunnassakin.. ;)
Ja pitkällä on Ninnikin. Eiköhän se vauva sieltä jouluksi sitten putkahda, kun tutkimustuloksetkin olivat noin hyviä. Varmasti tulee ikimuistoinen joulu!
Mutta nyt menen katsomaan mitä isosta postipaketista löytyy (vauvanvaatteita) ja mitä muuta kivaa posti toi. Ainakin nauhavaippoja tilasin... :) Ja sitten vauvaa herättämään..
Torstainhjatkoja kultaiset!
-kirahvi ja Soli_
taitavat olla kaikki loppusuorailijat jo maalissa?
Mulla, Bonita, ainakin vatsankasvu tasaantui loppua kohden. Kuulun myös niihin ' onnellisiin' , jotka alkuvaiheessa paisuu järjettömiin mittoihin...
---meillä tehdään jo hampaita, can you believe!!!-----
Mukavaa viikkoa kaikille tasapuolisesti,
Pääsky