Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi huutonetissä ei kauppa käy?

Vierailija
18.05.2012 |

Kävin katsomassa - toista kohdettani on katsottu yhden kerran (ja se taisi olla minä itse, kun kävin katsomassa, miltä ilmoitukseni näyttää), toista muutama kerta.

Mietin vaan, että kuinka helposti/hankalasti siellä saa myytyä mitään, vai onko minulla nyt vaan ollut huono tuuri? Nuo ovat äitiysvaatteita, hinnat samaa tasoa mitä muissa vastaavissa näyttää huutiksessa olevan.

Tarkoitus olisi myydä jotain lastenvaatteitakin - osa merkkivaatteita, osa "tavallisia". Mutta kannattaako - saako niitä myytyä, vai hukkaanko vai aikaani?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonetissä ei mene enää kuin kallis tavara sikahalvalla. Ainakaan lastenvaatteet. Just laitoin yhden vauvanvaatepaketin 0 euroa ei hv ja katsojia ollut huimat 11 kpl viikon aikana eikä ainuttakaan huutoa. En ihan ymmärrä. Ehjää ja puhdasta vaatetta ja saisi ihanvaikka sillä kymmenellä sentillä, mikä se alin hinta on. 11 katsojaa on todella vähän! Toisen paketin laitoin 20 euroa lähtöhinnaksi ja kasvavaksi eikä siinäkään ole ainuttakaan huutoa vaikka vaatteita on paketissa tällä hetkellä noin 40 kpl ja heti jos huutoja tulisi niin lisäisin vielä lisää. En ymmärrä. Toisaalta joku aika sitten luin lehdestä, että kuinka onnellisia joku äiti oli ollut kun oli saanut jostain järjestöstä ilmaisia lastenvaatteita, kuulemma kovaan tarpeeseen. En nyt vaan kerta kaikkiaan ymmärrä. Jos käyttövaatteiden hinta on kymmenissä senteissä niin eikä niille nyt pitäisi löytyä ostajia? Vai eikö kellekään enää kelpaa muuta kuin meandi. Ei ainakaan lama siinä tapauksessa näy. Itselle ja omalle lapselle kelpasi tavalliset vaatteet mutta näemmä olen vähemmistössä. ..

Vierailija
2/13 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en huuda:

-kasvavia paketteja

-kohteita, joissa myyjä ei ole viitsinyt ilmoittaa postikuluja 

-kohteita, joissa vaatepaketista on yksi kuva, jossa kaikki vaatteet samassa läjässä

Ylipäänsä kaikki ostopäätökseen vaikuttavat asiat pitää olla ilmoituksessa selvästi esillä, esim. noita postikuluja en jaksa ryhtyä erikseen tivaamaan, vaan siirryn suosiolla seuraavaan ilmoitukseen. Myös otsikoinnilla on merkitystä: jos etsin sisävaatetta pojalle 98cm, niin en välttämättä jaksa aukaista jokaista ilmoitusta, joka on otsikoitu lyhyesti ja ytimekkäästi "vaatepaketti".

Postikulut lasken mukaan kohteen hintaan luonnollisesti, joten isot postikulut pienestä paketista voi kaataa kaupat, jos kokonaishinta ei ole enää edullinen.

Myyjänä myös olen ollut tavis kirppiksellä, huutonetissä ja torissa, ja ylipäänsä sanoisin, että vaatteet ei ole se parhaiten kauppansa tekevä tavara missään. Kirppispöytä helpoin, mutta pöytävuokra tulee tietenkin maksettavaksi. Tori.fi:ssa rassaa se vääntäminen: ensin tingataan hinnasta, sitten ilmoitetaan että "joo, mä ostan tuon", ja sitten ei tullakaan hakemaan tuotetta. Huutonetissä hyvän ilmoituksen tekeminen vaatii vaivannäköä (kunnon kuvat ja kuvaukset), eikä kauppa välttämättä sittenkään käy. Huonolla ilmoituksella ei tosin senkään vertaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en myöskään huuda epämääräisiä paketteja, joissa on vaikka useampi vaate jotka ei miellytä itseä. Myös kasvava paketti tietää random-vaatteita.

Nykyään postikulut ovat niin kovat, että muutenkin kannattaa melkein ostaa vain kotikaupungista...

Vierailija
4/13 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostajana huutonetissä inhoan eniten "hintavarauksia". Laittakaa myyjät tuotteelle jokin pohjahinta, mitä vähintään toivotte saavanne. Sitten myyjät, jotka eivät vauvaidu palautepuolelle, tekevät sen tietoisen vallinnan, että toista kertaa en heidän kanssaan kauppoja tee.

Vierailija
5/13 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enää ees yrittää huutista, saa olla oikeesti jotain tosi spesiaalia että menee siellä tai sit pitää käydä älytön tuuri. Paremmin tavara kulkee facen kirppareilla, tosin ite en jaksa niitäkään enää. Nykyään käyn 2x vuodessa tavallisella kirpparilla, otan pöydän viikoks ja menee paljon paremmin ja vähemmällä vaivalla. Ainoostaan isot jutut, rattaat, hoitopöydät yms voisin myydä huutiksessa tai tori.fissä.

Vierailija
6/13 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn enää nykyään tosi harvoin koko huutiksessa.

En osta enää huutiksesta lastenvaatteita, vaan teen sen facebookissa. Samoin joka paikkakunnalla on varmaan oma kirppiksensä, jossa voi myydä myös äitiysvaatteita ja muuta.

Omalla kohdallani huutiksesta on vähän hohto mennyt, kun fb:ssa saa tuotteen ostettua heti ja hintaa saa tingata.

Olisiko siinä yksi syy?

Vierailija
7/13 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika vaivalloista ja tuurista kiinni. Kuvat vaikuttaa paljon, otsikko ja hintapyyntö myös, sekä korotuksen määrä totta kai. Jos asut suinkin pk-seudulla niin helpompaa käydä laittamassa pöytä akselin kirpparille viikoksi ja käydä sitä viikonaikana muutaman kerran siivoamassa. Siinä voi myydä samalla kaikki muutkin roinat nurkista pois:)

Vierailija
8/13 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieltä, että kauppa on käynyt ihan normaaliin tapaan, olen myynyt lasten merkkivaatteita ja saanut ne hyvin kaupaksi. Muut myyn sitten kirppiksellä, facen kirppareita en jaksa ollenkaan.

Vierailija
9/13 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia tuottoja olette viime aikoina saaneet Akselista?

Itsellä on huutiskauppa käynyt ihan ok edelleenkin.

Vierailija
10/13 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään en tiedä kohteitasi tai sitä, myytkö osta heti -hinnalla vai huutokaupalla, hintavarauksella vai ilman ja millaisella korotuksella, mutta ei kannata hätääntyä; et välttämättä tarvitse kuin sen yhden katsojan, joka huutaa tuotteesi. Toisaalta nimensä mukaisesti ihmiset tulevat huutonetiin "huutamaan" tavaraa, joten esim. huutokaupalla voit myydä tuotteesi nopeammin ja paremmalla hinnalla kuin osta heti -menetelmällä.

Itse olen jonkin verran myynyt alkuvuodesta tavaraa netin kautta (lähinnä viihde-elektroniikkaa) ja eniten kyselyjä/kauppoja on tullut tori.fi:n kautta, joten sitä voin suositella myös huutonet:in lisäksi. Lisäksi hyvä myyntipaikka on keltainen pörssi (tai tässä tapauksessa tietyllä varauksella, koska myytävänä on äitiysvaatteita), siellä näkee myös päivittäiset katselukerrat.

Itse myynti-ilmoitukseen kannattaa panostaa: mahd. tarkka ja totuudenmukainen kuvaus tuotteesta sekä vähintään yksi kuva (eikä mistään katalogista, vaan juuri Sinun tuotteestasi). Lisäksi otsikossa kannattaa jo kertoa tuotteesta "laajemmin" (vrt. esim. odotuspaita vs. piristävän vihreä paita odottavalle äidille).

Onnea myyntiin. Kun ekan tavaran saat myytyä ja toisen ja kolmannen, niin alat hahmottamaan millainen tuotekuvaus myy ja mikä ei.

t. pekka

Vierailija
11/13 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita lähtöhinta alas niin saat huutoja. Monilla on huutiksessa turhan korkeat hinnat.

Itse en huuda myöskään tuotteita, joissa on hintavaraus tai korkeat postikulut.

Vierailija
12/13 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita lähtöhinta alas niin saat huutoja. Monilla on huutiksessa turhan korkeat hinnat.

Itse en huuda myöskään tuotteita, joissa on hintavaraus tai korkeat postikulut.

En osta ikinä jos postimaksuissa on jotain erityistä, esim liian kalliit ja jos on hintavaraus.

Jos kohteet eivät liiku, tiputa hintaa. Tärkeintä on vissiin päästä eroon ?

Vierailija
13/13 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mennyt ikinä mikään kaupaksi, kunnes pistin näyteikkunaan. Eihän niitä kohteita tavallaan edes löydä, itse ainakin haen suoraan joitakin nimimerkkejä, joilta olen ennenkin ostanut. Myin siis pakettina. Mutta yksittäisiä meni kanssa kaupaksi siinä sivussa, kun muitakin kohteitani osattiin katsoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän