Onko muuttopäivä aina palkallinen vapaapäivä?
Kommentit (24)
ikkunoidenpesupäivä, kuusenhakupäivä ja ovulaatiopäivät.
meillä on, mutta vain 1 päivä / 12 kk jakso. Ja silloinkin siis muuttopäivän on osuttava työpäivälle (eli ei saa perjantaita vapaaksi, jos viikonloppuna la-su aikana muuttaa).
Miten tarkistetaan, että muutto tosiaan on perjantaina eikä lauantaina?
"ei ole koskaan" ja "juu juu" vaikka toden totta, muuttopäivä on monessakin TES:ssä palkallinen vapaa. Pakkoko vastata jos ei oikeasti TIEDÄ mistä puhuu vaan luulee tietävänsä?
Muuttoon kuuluu kuitenkin niin paljon hommaa muutenkin.
Ja sitten päivitellään, kun kreikkalaiset maksavat kaikesta typerästä palkkaa. Suomessa ollaan kyllä superidiootteja.
Kaupan tessissä ainakin muuttopäivä on palkallinen vp.
Muuttoon kuuluu kuitenkin niin paljon hommaa muutenkin.
Koska en ole muuttovapaasta ennen kuullutkaan, hämmästelin edellä kommentoineen huomautusta muuttopäivän tarkasta määrittelystä. Ei ole koskaan onneksi tarvinnut muuttaa yhden päivän aikana.
En löytänyt kaupan tessistä mainintaa tästä....
Kaupan tessissä ainakin muuttopäivä on palkallinen vp.
Samassa listassa lukee muuttopäivä. Ja tämä tieto on tarkistettu viimeksi tänä keväänä, ihan kuukausi sitten sieltä.
meidän alalla on muuttovapaa, joka on palkallinen vapaapäivä. Olen töissä rahoitusalalla.
Se on kyllä hienoa, kun jotkut ihmiset tuntuvat tietävän kaikesta kaiken, eivätkä sitten kuitenkaan tiedä mistään mitään.
mutta työnantaja on sen rajoittanut kerta per vuoteen, ihan liiton suosituksesta. Ihan sama vaikka muutto kestäis viis viikkoo...
En kuulu liittoon, mutta pomo sanoi, ettei meidän työnantaja maksa palkkaa muuttopäivästä.
En sen enempää kysellyt asiaa. Muutin vapaapäivänä.
Ravintola-alalla.
Mun edellisessä työpaikassa muuttopäivää ei saanut vapaaksi ollenkaan, edes palkattomaksi!
Olis siis ollut pakko ottaa "saikkua" että saa muuton hoidettua, ellei olisi sattunut niin onnekkaasti, että edellinen asukas muuttikin pois jo vähän etuajassa ja sain sumplittua avaimet itselleni jo edellisenä viikonloppuna!
se joillain aloilla on. En tiedä onko meillä. En ole sellaista kysynyt enkä kysy. Koko ajatus on aivan absurdi ja pitäisi heittää samaan leikkuriin saunakorvausten, pekkaspäivien, lomaltapaluurahojen ja kirkollisten vapaapäivien kanssa.
kohta loppu... Voi hyvänen aika sanon minä.
Ap kysyi on muuttopäivä AINA palkallinen vapaa. Sitä se ei aina ole vaan riippuu alasta. Lisäksi vaikka alalla olisikin palkallinen muuttovapaa niin ei se edelleenkään sitä AINA ole. Et voi muuttaa viikon välein tai jos voit niin onneksi olkoon! Nimittäin on melkoinen tes.
Jos ei halua maksaa kahdesta kämpästä päällekäin kuukauden vuokraa on monesti pakko tyhjentää kämppä samana päivänä kun saa avaimet seuraavaan. Jos ei ole jotain kavereita tai sukua tekemässä tätä henkilön puolesta niin menee vaikeeksi. Joku varaston vuokraus on melkeinpä sit ainoa vaihtoehto.
Itse työskentelen IT-alalla (ERTO) ja meillä saa kerran vuodessa 1 palkallisen muuttopäivän. Asiaa ei tarkisteta mitenkään. Pitää vain palkanlaskentaan ilmoittaa, että osoite muuttuu tuosta päivästä lähtien.
Mieheni on töissä valtiolla ja heillä ei kyseistä etua ole.
Meillä myös naimisiinmeno (vihkiminen arkipäivänä) on palkallinen vapaa, valtiolla ei ole tätäkään etua. Olen käyttänyt kumpaakin yllämainituista eduista :)