Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan loukkaantunut läheistesi kummivalinnoista?

Vierailija
18.05.2012 |

Olisitko halunnut kummiksi, mutta sinua ei pyydettykään?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi sitten vaihteeksi muiden vuoro olla kummeina. Silleen kohteliaasti. Eivät sitten kysyneetkään, niin ei tullut siitä (mahdollisesta kieltäytymisestä) ongelmaa.

Vierailija
2/11 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutaman kerran toivonut pääseväni kummiksi, mutta kun näin ei ole käynyt en todellakaan ole loukkaantunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni laittoi ainokaisensa kummiksi toisen siskomme, muttei minua.

Oman esikoiseni kummeiksi itse laitoin molemmat siskoni.

Ja parhaan ystäväni kenenkään kolmen lapsen kummiksi en ole "kelvannut", itse on lapseni kummi.

En tiedä missä vika.

Vierailija
4/11 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi kertaa joutunut liittymään, koska sekä siskoni että veljeni halusivat minusta lapsensa kummin...älytöntä pyytää kirkkoon kuulumatonta. ja en siis kuulu edelleenkään kirkkoon, olen eronnut nyt sitten viimeisen kerran, toivottavasti kukaan ei saa enää lapsia...

Vierailija
5/11 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohiksena oman mukulan kummi loukkasi tyylillään - ei olisi halunnut kummiksi, muttei kieltäytynytkään vaan kuulin toista kautta asian jälkikäteen...

Olisi voinut reilusti kieltäytyä, jos niikseen...

Vierailija
6/11 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole loukkaantunut kummivalinnoista ja jatkossa en rupea enää kenenkään kummiksi. Viimeisinta kummius asiaa olisi sittenkin pitänyt miettiä koska en ollut asiasta oikein kiinnostunut, miestäni pyydettiin ja sen tiimoilta rupesin. Sukulaiset kuvittelevat ja yksi kummilapsi ovat sanoneet että pitää olla elättämässä häntä. En todellakaan elätä muiden lapsia.

Vierailija
7/11 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummiksi tai kantamaan arkkua, niin niistä ei kieltäydytä. Ikivanha tapa, jota jotkut edelleen pitää voimassa olevana.

Vierailija
8/11 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummiksi tai kantamaan arkkua, niin niistä ei kieltäydytä. Ikivanha tapa, jota jotkut edelleen pitää voimassa olevana.

Jos ihmisellä on jo 7-8 kummilasta, voi huoleti kieltäytyä. Tämän olen kuullut ihan papin suusta. Ja itse saa määritellä kuinka monta kummilasta voi otta "hoitaakseen".

Myös arkunkantamisesta voi kieltäytyä esim. terveydellisistä syistä ja muistakin.

Vierailija
9/11 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ikivanha tapa, jota jotkut edelleen pitää voimassa olevana. Älkää olettako, että jos te ette pidä tai teidän pappinne, niin joku muu pitää.

Jos ihmisellä on jo 7-8 kummilasta, voi huoleti kieltäytyä. Tämän olen kuullut ihan papin suusta. Ja itse saa määritellä kuinka monta kummilasta voi otta "hoitaakseen".

Myös arkunkantamisesta voi kieltäytyä esim. terveydellisistä syistä ja muistakin.

Vierailija
10/11 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan putkeen on kummiasiat menneet.

Vierailija
11/11 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni ei pyytänyt minua, pyysi vain mieheni. Epäilen että vaimollaan on ollut näppinsä pelissä...enpä ole lasta juuri hoitoon pyydellyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän