Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päiväunille ulos..

21.11.2005 |

Miten teillä mennään päiväunille vaunuihin? Meillä nyt 5 kk:n ikäinen poika on aina ollut " hankala" laittaa ulos, kun suuttuu jo pukiessa niin paljon, että äidille tulee hiki. Nyt talven tullessa vaatteita pitää laittaa vielä enemmän kuin kesällä, joten vastalauseet ovat sen mukaiset. Kun ulos päästään, niin sitten pienellä työntölenkillä nukahdetaan ja toisinaan nukutaan jopa 3 -4 h putkeen. Joskus pitää käydä hiukan heiluttamassa. Mutta muuten tykkää siis nukkua ulkona. Olen kokeillut laittaa aikaisemmin nukkumaan, ettei olisi liian väsynyt ja välillä myöhemmin, että olisi tarpeeksi väsynyt. Ei näytä olevan merkitystä.

Miten teillä muilla on nukkumaanmenot järjestetty, ettei pieni huutaisi itseään hikeen jo ennen ulosmenoa?

T: esikoisenäiti

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei oikein mitenkään! Siis ei noita pukemiskiukkuja tunnu saavan vähenemään millään.

Yksi mikä vähän auttaa niin tuuletan aamuisin meidän makkarin joten huone on viileä kun vien tytön sinne puettavaksi kun menee ulos päikkäreille. Mutta laiha lohtu ja tuskin kukaan haluaa päivisin tuuletella???

Itse olen vaan turtunut pukemiskiukkuun :)

T: Noora 8.5kk ja Nasulina

Vierailija
2/3 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin olen itsekin ajatellut asiaan suhtautua, että ei ota itkua " liian" vakavasti. Siihen vaan täytyy tottua, mutta välillä kyllä meinaa tuntua itsestä liian pahalta, kun poika huutaa todella kovaa. Sitä ajattelee, että onko nälkä (vaikka vasta syötetty) tai muuten paha olla, kun on ollut paha koliikki yli 4 kuukautta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö kiemurtelee usein ihan mahdottomasti, huutaa jne. Jonkin verran auttaa välillä, jos laulan tai pidän hassuja ääniä samalla kun puen, köröttelen, joskus annan jonkun lelun käteen (tosin siinä vaihees kun pitää laittaa tumput käteen ja lelusta pitää luopua, niin...).

Pyrin nopeuttaan pukemista niin, että kaikki vauvanvaatteet on ihan siinä käden ulottuvilla ja oiottuina pukemisvalmiiksi. Omat ulkovaatteet laitan ainakin osittain päälle ennen vauvan pukemista.

Ekaks laitan vauvalle töppöset, sit vedän haalarin jalkoihin asti, sitten tumput, sit salamannopeesti haalari ylös ja kädet läpi ja vetskari kiinni, kypärämyssy pikana pään yli, sit yleensä täytyykin jo nousta istuaaltaan seisomaan ja usein mennään peilin eteen viimeisteleen pukeutuminen, joskus laitan toppamyssyn päähän vasta kun tytsy jo rattaissa. Sit napsista vaan, nopeesti valjaat kiinni ja sit seuraavassa sekunnissa ollaankin jo ainakin kerrostalon rappukäytävässä, ehkä jo pihalla asti, missä laitan vielä peiton paremmin päälle ja lämpöpussin vetskarin kiinni ja heilutan jo samalla ja sit läks... HUH!