Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olinpa tänään secondhand-kaupassa ja outo olo...

Vierailija
18.05.2012 |

Kävin eräässä käytettyjen vaatteiden liikkeessä ja kolme myyjää palloilivat ympärilläni ja kysyivät voivatko auttaa jne mutta sanoin kiitos vain, haluan vain katsella.

Menin katselemaan naisten mekkoja ja yksi myyjä seurasi minua, sanoi jokaisen mekon kohdalla mihin koskin "ompa suloinen" "söpö" "tuo sopisi sinulle kun olet niin hoikka" "kaunis kaunis mekko".

Valitsin siitä pari ja menin katselemaan naisten paitoja. Myyjä pyöri hetken muualla mutta tuli sitten taas luokseni ja sanoi "Onhan minulla palkkatyöni mutta silti ostan täältä, miksi en ostaisi, täällä on niin hyvät hinnat."

Sanoin juu juu kiva ja jatkoin paitojen katselua. Löysin pari nättiä ja otin mukaani.

Sitten menin katselemaan hameita ja nainen tulee hetken päästä luokseni jakku kädessään, näyttää sitä minulle ja sanoo "Katsopas, löysin täältä jakun itselleni! Se on ihan merkkijakku. Näin edullisesti, kylläpä on hyvä ostos. Vaikka minulla on palkkatyöni niin ostan silti täältä!"

Sanoin että kiva joo.

Menin vähän kauemmas ja katselin jotain t-paitoja. Sama myyjänainen tuli luokseni ja kuiskasi: "Anteeksi, en halua olla epäkohtelias mutta elätköhän sinä tuilla?"

Hymyilin ystävällisesti ja sanoin että en elä tuilla, mieheni on töissä.

Myyjänainen alkoi pahoitella "anteeksi, en halua suututtaa, en tarkoita mitään pahaa, anteeksi vain, meillä on 20 % alennusta tukia saaville..."

Sanoin että kiva juttu mutta se ei ole minulle.

Kävin sovittamassa vaatteita ja palautin hyllyyn mitkä eivät sopineet. Toinen myyjä tuli minua vastaan ja sanoin että tämä mekko oli muuten ihana mutta se oli jotenkin läpinäkyvä, näin alushousni kun sovitin sitä :D Tämä toinen myyjä katsoi mekkoa ja sanoi että taisit unohtaa kiinniommellun alushameen ylös :D No niinhän se oli. Päätin sitten ostaa myös sen mekon.

Menin sitten kassalle ja maksoin. Tämä "outo" myyjänainen juoksee jostain kassalle ja kysyy "Ostiko hän sen mekon, ostiko?" Toinen myyjä sanoo "Osti osti".

Katsoin ihan pöllämystyneenä että mitäääh?

Kiitin sitten ja poistuin kaupasta. On hieman outo olo. Täh?? Menenköhän tuonne uudelleen... Vaatteet olivat kyllä ihania, sovitin niitä vielä kotona ja laitoin pesukoneeseen. Tosi nättejä ja olen iloinen niistä. Kyllä minulla olisi varaa ostaa tavallisesta kaupastakin mutta tykkään katsella myös käytettyjä. Luulikohan se outo myyjä että olen rutiköyhä sossuntuilla eläjä vai mitähän se ajatteli minusta? :)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en muuta sano.

Vierailija
2/18 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se oli joku sekopää kaupassa kuleksija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse ahdistuisin tuollaisesta minun seuraamisestani ja kommentoinnista pahuksesti jos kerran olisin sanonut että haluan vain katsella. Tuskin menisin liikkeeseen toiste, kun ei kerran saa ihan rauhassa itsekseen katsella.

Vierailija
4/18 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On saattanut olla tukityöpaikassa. Oudolta kyllä kuulostaa tuo hänen käytöksensä mutta meitä on niin moneen junaan...

Vierailija
5/18 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 11v tyttö ei muualle halua mennä ostoksille. Tuolla on mahdollisuus tehdä tosi hyviä löytöjä halvalla.

Ulkomamma

Vierailija
6/18 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni en elä tuilla sillä saamme vain lapsilisää ja miehelläni on hyvä palkka. Tykkään vain katsella käytettyjä vaatteita, sieltä voi löytyä jotain "uniikkia" mitä ei joka mammalla näy leikkipuistossa :) Ja saan 5 paitaa sillä hinnalla mitä maksaisin toisaalla yhdestä..

Se oli kyllä ihan myyjä kuten ne kaksi muutakin, samat vaatteet ja nimilaput. Hyvä etten ole ainoa jolle tuli "outo olo".

Ehkä se oli uusi myyjä eikä oikein tiennyt, ettei asiakkaita tule ahdistella.

ap

Vierailija
7/18 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahtoisin myös löytää kivan käytettyjä vaatteita myyvän paikan!

Mutta myyjä kuulosti kummalta, veikkaan minäkin ettei ehkä ollut ihan oikeasti siellä töissä tai muuten ei kaikki kotona?

Vierailija
8/18 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

briteissa, ihan turha kuunnella kaikenmaailman charity shop tyollistettyjen horhojen sekoiluja.

Vierailija
9/18 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei myyjä pahastu? Kuitenkin pk-seutua.

ap

Vierailija
10/18 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvee ahdistelija!!!!!!

Vierailija
11/18 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nyt ajatellaan vaikka opiskelijoita tai eläkeläisiä niin voiko heistä sanoa että "elävät tuilla"? Kuka edes käyttäisi tuollaista sanontaa livenä? Omituinen aloitus.

Vierailija
12/18 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei mua oudot myyjät haittaa :)

Ettei myyjä pahastu? Kuitenkin pk-seutua.

ap

Vierailija
13/18 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjällä ei ole kaikki inkkarit kanootissa.

Vierailija
14/18 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on kyllä vaikea uskoa tätä juttua todeksi. Ei kukaan kysele keltään mistää tuilla elämisestä, eikä ainakaan myyjä. Tohon olisi pitänyt vastata, että mitä se sulle kuuluu. Mä tekisin tosta valituksen, todella asiatonta käytöstä toi kaikki, ei asiakasta vainota. Itse muuten ostan KAIKKI vaatteeni kirppareilta (paitsi tietty alusvaatteet), inhoan vaatekauppoja ja teen löytöjä vain kirppiksiltä. Ja kun vaate on kestänyt edellisellä, se kestää myös seuraavalla. Tuloni ovat 2500e/kk, eli ei ole siitä kiinni, vaan kirppiksillä on mulle kivempia vaatteita.

Vierailija
15/18 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja keksi asiasta hämmentyneenä tämän provon...Mikä tuo alennusjuttu muka oli? Koskiko se opiskelijoita / työttömiä / kodinhoitontuella eläviä, oliko merkitystä sillä että oliko tuki Kelalta vai sossusta? Plääh, järjetön aloitus.

Vierailija
16/18 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla olisi varaa ostaa tavallisesta kaupastakin mutta tykkään katsella myös käytettyjä. Luulikohan se outo myyjä että olen rutiköyhä sossuntuilla eläjä vai mitähän se ajatteli minusta? :)

tosiaan ollut esim. opiskelijana kun suhtautuu kirppiksillä käymiseen ja tukien saamiseen noin oudolla tavalla.

Vierailija
17/18 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitä rintalappuun kirjoiteta, jos on mielenterveyskuntoutuja ja työllistetty sinne ;)

Vierailija
18/18 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fredalla yhdessä sellaisessa liikkeessä. Myyjärouva halusi ehdottomasti myydä minulle puvun, jonka väristä en pitänyt alkuunkaan. Olisi kuulemma ollut kaunis päällä. Kun hän ei lopettanut ahdisteluaan, poistuin katsomatta valikoimia sen enempää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi