Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rv 30, en jaksa enää

Vierailija
18.05.2012 |

Pahimmassa tapauksessa siis vielä jotain 12 viikkoa. Järkyttävä ummetus vaivaa, miten paljon vettä pitäisi juoda, jotta helpottaisi? Juon jo nyt n. 3l. Luumusose ja Vi-Siblin käytössä, juuri mitään ei silti tule. Lisäksi alaselkä alkanut särkemään, olen erittäin ärtynyt koko ajan, nukkuminen hankalaa kun ei löydä asentoa. Lisäksi ahdistaa ja huolestuttaa kaikki. Miten te siskot olette jaksaneet useitakin raskauksia? Tämä siis minulle ensimmäinen. Kultaako aika muistot?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimii tosi hyvin ummetukseen, mulla vatsa toiminu hyvin sen jälkeen kun aloin laittaa esim puuroon hunajaa. Kuitupitoista kannattaa myös syödä tarpeeks

Vierailija
2/12 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vielä pahemmaksi meni kun eteni :( Mulla pahimmat oli loppuraskaudessa ihan tolkuton selkäsärky sekä se etten oikein pystynyt hengittämään kuin nopeasti huohottamalla. Olen pienikokoinen, erityien lyhyt lantio/selkäosa ja vauva oli iso, joten esti pallean liikkeitä ja painoi joka sisäelintä ilkeästi.

No oli siitä se etu että synnytys ei kyllä sitten pelottanutkaan yhtään vaan sitä oikein odotti että pääsisipä jo synnyttämään tämän ulos!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jälkimmäinen, joka kesti tasan 42 viikkoa, niin fyysisesti kuin henkisesti todella raskasta aikaa.

Mutta: kyllä vaan omat lapset ovat tuon(kin) tuskan arvoisia. Aika ei varsinaisesti kultaa raskausmuistoja (ainakaan minun kohdallani), mutta raskausaika kyllä unohtuu tehokkaasti ja tuntuu varsin kaukaiselta heti, kun vauva-aika koittaa.

Tsemppiä loppumatkalle, ap!

Vierailija
4/12 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeset 4 viikkoa oli tajuttoman raskaat ja synnytys kamalaakin kamalampi. Mutta aika kultaa muistot.

Osta apteekista fruktolax hedelmäkuutioita ja varmasti vatsa toimii.

Vierailija
5/12 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille ihanaisille kannustuksesta! Sekin auttaa jaksamaan. Mä olen myös pienikokoinen, olenkin ajatellut että siksikin tuntuu niin vaikealta. En tiedä. Pahinta on kuitenki tuo ummetus, täytyy käydä taas apteekissa. Tämä ärtyisyys ja raivokohtaukset tuntuu myös ikävältä, koko raskauden aikana en ole "tuntenut" itseäni.

Vierailija
6/12 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeile Laxoberon "helmiä". Toimii, todella.

Vierailija
7/12 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiiwi tehoaa mulla paremmin kuin luumu ja saa vielä c-vitaminit kaupan päälle!

Vierailija
8/12 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kurissa se pysyy just tolla vedenjuonnillakin. mä syön aamuisin ja iltaisin viilin jossa on ½ purkkia vauvan luumusosetta sekoitettuna ja leipänä vain ruisleipää tms. runsaskuituista. banaania ja juustoja vältän syömästä ainakaan kovin usein.

ite otan joka aamu ylläpitoannoksen levolacia, ei enää tule niitä ns. minisynnytyksiä kun koko alaosasto tuntuu repeävän kakalla käynnin takia. ja kerran oli niin iso kakka tulossa ettei yksinkertaisesti mahtunut tulee, jouduin kaivaa sormella palasia sieltä.. no ei siitä sen enempää. mutta et siis ymmärrän hyvin!

muilta osin ei mulla ole vielä noilla viikoilla ollut tukala olo, en ole itekään iso. osta tukivyö ja kokeile käyttää sitä mahdollisimman paljon, tukee alaselkää. lisäksi kannattaa kiinnittää huomioo ryhtiin, raskaanaollessa se äkkiä menee sellaiseksi selkä notkolla kävelyksi jollei siihen ihan erikseen kiinnitä huomioo, selkä suoraan vaan. kävelylenkit on sellaisia että suosittelen niitä aina kaikille jotka raskausvaivoista valittelee, on auttanut mulla joka kerta.

mitä kipeämpi olet, sitä useammin kävelylenkkejä, usko pois. kotona makaaminen pahentaa tilannetta, paitsi jos lääkäri on siihen käskenyt erikseen. vaikka sitten 4 kertaa päivässä 10min kävely, tekee tehtävänsä eikä lihakset surkastu sen enempää.

ja sitten se ikävin juttu, sulla kun voi olla 13 viikkoakin edessä, niin asennemuutos ja uskottele itsellesi olevasi kevyt ja ketterä, niin et ole ihan masentunut loppuajan :)

jaksamista ja tsemppejä, perässä tullaan rv 25!

Vierailija
9/12 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten nyt ihan liian ehdottomalta kuulostais, olen itsekin yhdessä raskaudessa ollut vuodelevossa lääkärin käskystä ja silloin olin kyllä rapakunnossa synnytykseen mentäessä, että opin siitä viimeistään tuon yleiskunnon ylläpitämisen tärkeyden.

Vierailija
10/12 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikkuminen alkaa olla tukalaa. Ilmeisesti mulla ei tämäkään raskaus kestä loppuun saakka. Vauva pää alaspäin ja ajoittain kamalaa pakotusta alapäässä kun kiilaa sitä päätä alaspäin. Kohdunsuu päästään jo kahdelle sormelle auki. Tässä vaan oottelen, milloin kuuluu POKS! ;)Esikoinen syntyi jo rv35. Nukkuminen on kyllä aika katkonaista. Pissalla saa juosta ainakin sen kaksi kertaa yössä.

Vierailija
11/12 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt on noin paha ummetus niin kun haet sen Laxoberonin sieltä apteekista, niin otat samalla Häde-salvan. Tai mikä sen nimi nyt olikaan, mentolisalvaa peppuun joka tapauksessa. Hyvää tavaraa, tuntui olevan tehokkaampaa kuin myöhemmin käyttämäni (muka) tehokkaammilla aineilla varustettu pukamasalva.

Toivottavasti et saa pukamia, ne ovat niin monin tavoin ihan perseestä :(

Raskaana ollessani mullakin oli ummetus, ja kun en koskaan aiemmin ollut pukamista kärsinyt, niin en tiennyt varoa.

Vierailija
12/12 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

9, minisynnytys olikin uusi nimi ummetukselle...!!! :D

synnytyksen jälkeiseen ummetukseen söin ihan luumuja ja join runsaasti vettä. Kuivattuja luumuja sai syödäkin aika paljon päivässä että suoli alkoi toimia, ehkä yhden pussilisen,20-30 kpl...... Kipiätä tekee tosiaan kun on tulossa semmoinen kunnon tulppa pyllystä.

Olen sitä mieltä että istumavessanpönttö vaikeuttaa ulostamista verrattuna etelämaiden kyykkyvessoihin. Olen pieni ja kevyt joten ummetuksen yllättäessä nousen seisomaan vessanpöntön reunoille ja änkään siinä sitten... auttaa ainakin minua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän