Oikeasti hyvä astianpesukone? Bosch, Miele vai mikä ??
Levisi tiskari ja nyt pitäisi ostaa uusi. Haluaisin tehokkaan ja pitkäikäisen, eli ihan jotain muuta kuin nykyisen Whirlpoolin :P
Kommentit (160)
Meillä on Miele. Alkuun en ollut aivan tyytyväinen, koska sen edeltäjä Electrolux kuivasi paremmin. Mutta ne on ne nämä uudemmat energiansäästömääräykset... Mutta rakastan tämän koneen kolmatta tasoa aterimille. Säästää niin paljon tilaa alatasolla, kun ei ole sitä typerää aterinkoria.
Me muutettiin ilman tätä Mieleä ja uudessa kodissa oli monien kehuma Asko. Ei tykätty. Siinä oli aterinkori, valtavan pitkät ohjelmat ja kovempi ääni.
Saatiin vanha Mielemme takaisin neljällä kympillä 😁 ja Asko myytiin viidellä kympillä.
Toivottavasti tämä Miele kestää vielä kauan! Tuossa se nytkin pesee astioita.
Eikö nuo melkein kaikki tule samasta tehtaasta. Itse en huoli enää muuta kuin sellaisen jossa on kolme tasoa ja se ylin on aterimia varten.
Ei enää ikinä niitä älyttömiä aterinkoreja lautasten keskellä
Vierailija kirjoitti:
Eikö nuo melkein kaikki tule samasta tehtaasta. Itse en huoli enää muuta kuin sellaisen jossa on kolme tasoa ja se ylin on aterimia varten.
Ei enää ikinä niitä älyttömiä aterinkoreja lautasten keskellä
Loppuosan kanssa samaa mieltä, mutta et kai nyt tosiaan usko, että maailmassa on vain yksi tehdas, joka tekee tiskikoneita?
Huonolla käyttäjällä ei mikään merkki kestä.
itsellä puolisen vuotta ollu tarjouswhirlpool 299e, on se vähän kolhon näköinen mutta pesujälki on hyvä. Eri arvosteluja kun silloin luki, niin haasteita näytti olevan kalliidenkin koneiden kanssa. Kestävyydestä toki tässä kohtaan vaikea sanoa mitään, itse uusisin koneen turvallisuussyistä varmaan 5v välein muutenkin, sitä hetkeä ei kannata odottaa että se päästää vedet alleen, tulee vähän kallis remppa.
Vierailija kirjoitti:
Miele on ollut parikymmentä vuotta sitten laadukkain, nykyään Miele, Bosch ja esim. AEG käyttää samoja komponentteja ja tulee ulos liki samalta hihnalta. Ainoa ero, on näiden hinta. Kallein on Miele, mutta vailla perustetta. Mulla on Boschin pesukone, ei vikoja 12 vuoteen. Aeg:n tiskari, ikää reilu 10 vuotta, ei vikoja....
"AEG" lopetti viime vuosituhannella. Nyt se on pelkkä vitsi, eli tarra havimman kiinalaiskoneen kyljessä. Mielessä ei vastinetta nelinkertaiselle hinnalle.
Miele, jossa kolmas taso aterimille.
Osta mahdollisimman simppeli pesukone ilman mitään digitouhuja sun muuta. Et tarvitse niitä ja säästyt monilta ongelmilta eli ylimääräisiltä huolloilta. Pyykki tulee kyllä puhtaaksi.
Joku Rosenlew Pesumestari tms.
Miele on uskonto. Ei huono mutta ei mitään katetta moninkertaiselle hinnalle. Ei edes välttämättä saksalainen.
AEG on 100% huijaus eli Electroluxin lätkimä tarra halpiskamaan.
Onko kokemuksia noista uudemmista Sloveniassa valmistetuista Asko-astianpesukoneista? Noissa tuntuu olevan tukevammat korit kuin Mielessä ja Boschissa. Ja paremmissa Asko-koneissa on keskellä matala kori, johon menee kätsysti kauhat ja matalat kipot, sitä muista koneista ei löydy.
Ei ole kokemusta uusista Askon koneista. Vanha Asko on edelleen käytössä ja toimii hyvin. Keskikori on ihana! Astioita mahtuu tosi paljon.
Ihmettelen miten usein veden poistossa olevaa verkkoa pitää puhdistaa. Aikaisemmissa koneissa moista vaivaa ei ole ollut. Verkko on rasvaisen tahmainen ja likainen jo parin koneellisen jälkeen. Kuivattaessa tulee kamala haju. Mikä vikana? Vielä takuu, mutta takuukorjaamolla sanottiin että "näin ne nyky koneet ovat". Mikä neuvoksi?
Vanha ketju, mutta ihan hyvä. : )
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista :)! Ehkäpä keskityn tuohon Mieleen. Pitääkö siitä ostaa sellainen kalleimmasta päästä oleva, vai onko edullisempikin kestävä ja tehokas?
Ap
Asko on liki Mielen veroinen. Ei mikään muoviosista koottu rimpula kuten Boshit ja Siemendit (käytännössä nää kaksi on samoja koneita) ja muut.
Askossa ei ole muoviosia luukun kannakkeissa ja jousien kiinnikkeissä. Viiden vuoden takuu on myös plussaa.
Ovat myös hiljaisia.
Mökillä ja kaupungissa Askon astianpesukone. Pyykikoneet on Mielet. Molempiin olemme erittäin tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen miten usein veden poistossa olevaa verkkoa pitää puhdistaa. Aikaisemmissa koneissa moista vaivaa ei ole ollut. Verkko on rasvaisen tahmainen ja likainen jo parin koneellisen jälkeen. Kuivattaessa tulee kamala haju. Mikä vikana? Vielä takuu, mutta takuukorjaamolla sanottiin että "näin ne nyky koneet ovat". Mikä neuvoksi?
Varmaan tarkoitetaan siinä pohjalla olevaa roskasuodatinta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tarkoitetaan siinä pohjalla olevaa roskasuodatinta...
Okei, noin mä vähän päättelin...kiitos vastaajalle :-)
Päivittäisessä lapsiperheen käytössä ollut Miele G694-3 SCU kesti 19 vuotta. Nyt ei käynnistä enää ohjelmia vaan pelkästään poistopumppu toimii..siis kun virrat on päällä niin pumppu pyörii jatkuvasti. Vettä on ilmeisesti koneen sisällä mennyt väärään paikkaan.. Mutta en tilaa huoltoaikaa enkä ryhdy itse korjaamaan, vaan tyytyväisenä niilläkin säästyvillä rahoilla ostan uutta konetta. Yhden veden poistoputken olen vaihtanut näiden vuosien aikana ja sekin tarve johtui siitä, että olin koneen asennusvaiheessa työntänyt letkun liian tiukalle mutkalle, josta letku murtui ja alkoi tihkuttaa vettä ulos. Vaihtokustannukset: auton polttoainekulut 10km matkasta ja tarvikeosa poistoletku 8 euroa. Erittäin tyytyväinen olen Mielen kestävyyteen! Hankinta-, huolto ja korjauskulut yhteensä näinä vuosina ovat noin 1,00 euroa / viikko!
tää on vähä niiku autoissa siinä pitää vaan lukea että MADE IN GERMANY
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista :)! Ehkäpä keskityn tuohon Mieleen. Pitääkö siitä ostaa sellainen kalleimmasta päästä oleva, vai onko edullisempikin kestävä ja tehokas?
Ap
Bosch.
MAAILMAN PARAS astianpesukone-testivoittaja on Bosch.
Myös Suomessa Bosch on saanut testivoittoja ja "Hyvä ostos" -palkintoja.