Oikeasti hyvä astianpesukone? Bosch, Miele vai mikä ??
Levisi tiskari ja nyt pitäisi ostaa uusi. Haluaisin tehokkaan ja pitkäikäisen, eli ihan jotain muuta kuin nykyisen Whirlpoolin :P
Kommentit (160)
Kannattaa pestä välillä sillä kuumimmalla ohjelmalla. Ja konetiskiaineissakin on eroja. Finish Power & Pure, vähemmän kemikaaleja, mutta hyvä pesutulos.
Vierailija kirjoitti:
Miele on ollut parikymmentä vuotta sitten laadukkain, nykyään Miele, Bosch ja esim. AEG käyttää samoja komponentteja ja tulee ulos liki samalta hihnalta. Ainoa ero, on näiden hinta. Kallein on Miele, mutta vailla perustetta. Mulla on Boschin pesukone, ei vikoja 12 vuoteen. Aeg:n tiskari, ikää reilu 10 vuotta, ei vikoja....
Meillä myös Asko eikä mitään ongelmia! Pesee aina erinomaisesti eikä koskaan jää likaa astioihin. Ei ollut kaupan halvin (mutta ei kyllä kalleinkaan) mutta laatu mielestäni tosi hyvä.
Bosch on hyvä ja hiljainen MUTTA rikkoontuu pian. Meillä ollut kaksi Bosch tiskaria, kumpikin malliston kalliimmasta päästä. Molemmat kesti viisi vuotta mutta kumpaakin piti jo kertaalleen tuona aikana korjata ja maksaa varaosia jotka Bosch-koneisiin ova todella kalliita
Nyt ostettiin Whirlpool, saa nähdä kauako kestää.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin on Asko ja olemme olleet siihen hyvin tyytyväisiä. Olin ensialkuun vähän epäluuloinen kyseistä merkkiä kohtaan, mutta se tuntui laadukkaasti tehdyltä (mies varmisti) eikä se puhu tai pidä mitään plinkautusääniä (minä varmistin) ja on hyvin hiljainen muutenkin. Pesuaika on aika pitkä, mutta astiat tulevat puhtaiksi tehokkaasti.
Ite hommasin parikymmentä vuotta vanhan tiskarin. Tutut vähän ihmetteli, mutta itse olen ollut tosi tyytyväinen. Galina pesee hyvin, ja on todella hiljainen, kun ei puhu suomea
Mulla alkaa pikkuhiljaa päreet palaa Askoon. Ostettiin astianpesukone kesällä 2013. Jo takuuaikana siitä hajosi se etuluukussa oleva ohjaustietokone. Kone ei enää reagoinut luukun reunassa oleviin hipaisunappeihin. Kone korjattiin takuuna. Pari vuotta sitten tuo ohjaustietokone hajosi uudestaan. Tällä kertaa sain sen kotivakuutukseen, joten maksettavaa tuli omavastuun verran. Ja nyt tuo ohjaustietokone taitaa olla taas hajalla! Napit toimii huonosti ja ohjausautomatiikka on vaikea saada toimimaan. Aika uskomatonta, 4.5 vuotta vanha kone ja kolmatta kertaa hajalla. Tällä kertaa se lähtee kaatikselle. Ei ikinä enää Askoa. Palstan jutut luettuani taidan satsata Mieleen.
Bosch supersilence on ollut hiljainen, mutta hajoaa tosiaan takuun umpeuduttua. Astiat jää myös märiksi pesun päätyttyä. Korjaaja kävi vaihtamassa vesipumpun n. 4 v käytön jälkeen ja nyt 5 v iässä ilmeisesti AquaStoppi oikuttelee. Kone tilttaa ja jumittuu E15 virheeseen. Yhden kerran korjaaja kävi tuota katsomassa ja keikuttelemassa ja sanoi että antakaa kuivua. Virhe vaan kuitenkin uusii. Korjauksiin mennyt kohta enemmän rahaa kuin mitä kone aikoinaan tarjouksessa maksoi. Vähän pelottaa enää Boscheja ostaa.
Meillä on ollut Siemensin tiskari jo 11 vuotta ja toimii edelleenkin kuin unelma. Todella hiljainen vaikka meillä on avokeittiö. Joskus pitää käydä tarkistamassa onko edes päällä. Nopea.
Siemens kesti meillä 6v. Eli ei kauhean hyvä.....
Mieleni minun tekevi, aivoni ajattelevi.
Alle pari viikkoa ollut Siemens IQ500 ja kun saivat myytyä kalliimman mallin, jossa on Home Connect-nettisovellus, pitihän sitäkin kokeilla, vaikka aina olen ollut näitä kodinkoneiden nettiin liittämisiä vastaan. Noh, melkein pari viikkoa menikin hienosti, kunnes löi ohjelmapäivityksen näyttöön pesuohjelman aikana ja kun lapsiperheenä lapsilukko on käytössä, meni kone sitten jumiin ja käyttökelvottomaksi.
Todennäköisesti vika siis siinä, että lapsilukko on päällä ja päivityskysely ei anna tehdä muuta kuin vastata "kyllä" tai "ei" ja vastaaminenhan ei onnistu näppäinten ollessa lapsilukossa. Pikkuinen bugi päivityksen suunnittelussa.
Lisämausteena vielä sovelluksessa on vianmääritys-osio, jossa puhutaan vianetsinnästä etäpalveluna ja puhelinnumero, mutta soitettuani sinne, puhelimeen vastasi asiakaspalvelija, joka ei pystynyt etänä tekemään muuta kuin ohjeistamaan huoltopalvelulle. Maksullinen numero "yllättäen".
Aikaisemmin olen ollut vankkumaton Siemens/Bosch/Miele kuluttaja hyvien kokemusteni myötä, mutta näköjään nykypäivä ja saksalaisten ylimielisyys on iskenyt noihinkin merkkeihin. Noh, olenpahan jälleen avaramielisempi merkkien suhteen jatkossa.
Meillä on Siemensin kone joka on toiminut moitteettomasti jo 12v. Uskomattoman hiljainen! Eikä ollut edes mikään merkin kalleimmista vaan joku tarjousmalli. Tuosta jos löytyisi uudempi malli niin ostaisin sen seuraavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Levisi tiskari ja nyt pitäisi ostaa uusi. Haluaisin tehokkaan ja pitkäikäisen, eli ihan jotain muuta kuin nykyisen Whirlpoolin :P
Whirlpool ja Electrolux on nyt ainakin ihan paskoja.
BoshEiKestä kirjoitti:
Bosch on hyvä ja hiljainen MUTTA rikkoontuu pian. Meillä ollut kaksi Bosch tiskaria, kumpikin malliston kalliimmasta päästä. Molemmat kesti viisi vuotta mutta kumpaakin piti jo kertaalleen tuona aikana korjata ja maksaa varaosia jotka Bosch-koneisiin ova todella kalliita
Nyt ostettiin Whirlpool, saa nähdä kauako kestää.
Whirlpool on nyt ihan vihollinen viimeinen
Meillä päädyrtiim rakennusvaiheessa Siemensiin ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä!
Kannattaa etsiä hyvä käytetty joltain muuttajalta. Itse ostin 3 vuotta sitten noin 7 vuotta vanhan perus Siemensin ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen tähän kymmenvuotiaaseen peliin. Maksoi alle 100 e kotiintuotuna ja pesee loistavasti.
Käyttää vielä hyvin vettä, eikä ole mitään omituista elektroniikkaa joka voisi mennä sekaisin.
Mulla on menossa kolmas Boch. Eka jäi muutossa, toinen oli käytössä 20v (edelleen oli täysin toimiva, ulkonäkö vaan ajan saatossa kulahtanut) ja tää kolmas nyt ekaa vuotta. Tämäkin ottaa vettä kunnolla, astiat tulee puhtaiksi ja on erittäin hiljainen. Eli suosittelen todellakin.
Boch silinceplus meillä. Hyvä pesutulos ja niin hiljainen ( vielä, kun on integroituna), että tuttavat kyselee "onko se nyt päällä".
Meillä Asko. Pesutulos automaatti ohjelmalla melko hyvä. Ihmettelen miten usein veden poistossa olevaa verkkoa pitää puhdistaa. Aikaisemmissa koneissa moista vaivaa ei ole ollut. Verkko on rasvaisen tahmainen ja likainen jo parin koneellisen jälkeen. Kuivattaessa tulee kamala haju. Mikä vikana? Vielä takuu, mutta takuukorjaamolla sanottiin että "näin ne nyky koneet ovat". Mikä neuvoksi?