Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

minkälainen raskaus

Vierailija
17.05.2012 |

sinulla oli? Oliko paljon kipuja? Olitko väsynyt? Tuliko iso maha?

Mä olin ihan raato ja tuli iso maha. Olen normaalipainoinen.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin mulle sanottiin toisessa raskaudessa, kun olo oli keho. Ultraaja totesi, että istukka on tosi iso ja toimii tehokkaasti ja siksi mä olen niin väsynyt ja huonovointinen. Iso oli maha ja iso oli sieltä syntynyt lapsikin (53 cm, 4 kg).

Ekassa raskaudessa maha oli pieni ja lapsi oli hoikka mutta pitkä. Oloni oli oikein hyvä koko ajan, kerran taisin oksentaa.

Vierailija
2/7 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksensin 5kk,lihoin silti yli 20kg,tuli arpia jne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin muutenkin yliliikkuvista nivelistä, selkä tämän takia ei kovin hyvässä kunnossa.

Tuli jo aikaisin selkäkipuja.

Oli alussa todella paha olo, en oksentanut mutta oli oksettava olo koko ajan, pahimmillaan iltaisin ja öisin.

Vkolla 28 todettiin raskausajan diabetes, ruokavaliolla pysyi arvot kohdillaan, eikä tullut kiloja paljon, lähtöpaino 69kg ja kun menin synyttämään 38+6 painoin 75kg.

Lapsi syntyi kesäkuun lopussa, kesähelteet oli tuskaa, hiki vaan valui vaikkei tehnytkään mitään.

Poju oli todella vilkas, potki vimmatusti koko ajan.

Maha ei ollut loppujen lopuksi kovin iso, poju painoikin vain 3kg.

Parasta koko koitoksessa oli synnytys.

Vierailija
4/7 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä arpia tulee kuulema 9lle kymmenestä. kivat revontulet mahassa. onneksi on uimapukuja.

Vierailija
5/7 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi oksentelin rv 20 asti. Olo oli hirveä. Voimat täysin poissa ja ei puhettakaan että olisin töissä voinut olla. Lopulta juoduin sairaalaan tiputukseen. Rv20-25 oli ihan siedettävää, aloin pikku hiljaa toipua ekasta puolikkaasta. Ehdin olla muutaman päivä töissä. Sitten alkoi supistukset. Määräys tuli vuodelepoon ja sain lääkityksen. Onneksi sain levätä kotona. Tuossa vaiheessa uniongelmat paheni. En nukkunut öisin. Päivisin en nähnyt auringonvaloa ollenkaan kun sen ajan nukuin. En päässyt mihinkään kun piti levätä. Ketään en kehdannut meille kutsua kun koti oli kuin räjähtänyt. Rv 34 sain lopettaa vuodelevon. Vajaa viikko siitä niin nousi verenpaine niin korkeaksi että jouduin taas lepäämään. IHANA RASKAUS! =(

Lapsi ihan normi kokoinen. 49cm 3.6kg. Minulle painoa tuli reilut puoli kiloa raskauden aikana. Vatsa oli tosi pieni.

Toinen raskaus oli muuten samanlainen kuin ensimmäinen mutta oireet lievemmät. Paitsi ettei verenpaineen kanssa ollut ongelmia. Pahoinvointi alkoi rv 3+4 ja loppui taas kuin seinään rv20.

Vauva taas normi kokoinen, 51cm ja 3.8kg. Oma painonnousu 8kg. Vatsa oli suht pieni mutta iso verrattuna ekaan raskauteen.

Kolmas raskaus oli rankin. Oksentelu alkoi taas ennen kuin menkat oli edes myöhässä. Onneksi tiesin että loppuu taas rv 20. Ettei kestä loppuun asti. Mutta tämän raskauden sairastin kaikkea mahdollista koko raskauden. Stressasin että tuleeko vauvalle jotain kun koko ajan oli antibiootti tai muita kuureja. Olin jatkuvasti niin kipeä että pystyin keskittymään vain kipuun.

Tätä kesti jaksoittain puoli vuotta ennen kuin löytyi diagnoosi. Lisäksi närästys oli niin pahaa että monesti heräsin siihen että oksennus oli suussa ja meinasin tukehtua siihen. Kylmät väreet menee kuin ajattelenkin tuota aikaa. Nukuin tunnin pätkiä viimeiset 4kk. 2kk ennen laskettua aikaa minulle tuli hinkuyskä. Heräilin yöllä välillä oksentelemaan, välillä siihen että tunsin tukehtuvani siihen yskään. Tuntui että taju lähtee. Tässä raskaudessa vatsa oli todella iso jonka takia hengitys oli vaikeaa pienenkin liikkumisen jälkeen. Olo oli todella tukala. Vaikka vauva laskeutui niin sf-mitta huiteli korkeuksissa ei laskenut yhtään. Vauva olikin iso. 52cm ja 4.3kg. Istukkakin melkein kilon ja napanuorakin pisimpiä mitä olivat nähneet.

Tulipa sepustus. Huomaa että minulla on pieni vauva ja raskausajat vielä läheisesti mielessä. ;)

Haluaisin vielä yhden lapsen mutta pelkään raskautta liikaa.

Vierailija
6/7 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten vauvan koko oli yllätys, eikä näköjään mitenkään liity painon nousuun.

T:6

Vierailija
7/7 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten raskaudet vou olla niin erilaisia?? Toisilla loistava olo ja toisilla kaikki mahdolliset vaivat? Uskomatonta.