Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkoiko synnytys?

Vierailija
17.05.2012 |

Mahaan ja selkään on nyt sattunut jo pitkän aikaa, maha kovettuu välillä, mutta kivut eivät lakkaa kuitenkaan vaikka pehmenisi. Ovatko nämä oikeita supistuksia vai vaan harjoitus supistuksia?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkylääke auttaa nopeasti harjoitussuppareihin, mutta ei oikeisiin. Panadolia voi ottaa siis ihan kokonaisen gramman ja katsoa, mikä on olo sen jälkeen. Se on fiksua ihan siksikin, että harjoitussuppareita voi olla päiväkausia ennen synnytystä. Jos niihin ei ota mitään, on itse synnytystilanteessa jo ihan väsynyt eikä voimia meinaa riittää itse synnyttämiseen. '

Vierailija
2/14 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viikkoja on vielä vähän voi kyseessä olla keskenmeno. Juo lasi kauramaitoa ja kuulostele tilannetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viikkoja on vielä vähän voi kyseessä olla keskenmeno. Juo lasi kauramaitoa ja kuulostele tilannetta.

Jos olisi viikkoja vasta vähän tuskin miettisi että alkaako synnytys?

Vierailija
4/14 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on RV 38+6

Vierailija
5/14 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

istukka irronnut? Minä lähtisin synnärille ja lujaa jos olis koko ajan supistus päällä.

Vierailija
6/14 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita synnärille ja kysy miten he suhtautuvat aborttiin.

Nyt on RV 38+6

Vierailija
7/14 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 37+6, eikä oo mikää alkanu... :(

Vierailija
8/14 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai en tiedä mut mulla oli suppareita koko raskauden ajan,viimeset viikot ihan tiheesti pitkin iltaa ja alkuyöstä,mut kipua niis ei koskaan esiintyny.siks ehkä ni helposti tunnistinkin kun synnytys supparit alkoi(tosin onneks tunnistin kun ei niitä ehtiny kärsii ku pari tuntii)

Vierailija
9/14 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä kuuluis olla jonkinlainen tauko, jonka aikana kaikki kivut tosiaan loppuu. Entä onko sulla ollut vuotoa tms?

Vierailija
10/14 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita synnärille ja kysy miten he suhtautuvat aborttiin.

Nyt on RV 38+6

Älä viitti esittää tyhmää, olet ärsyttävä ja raivostuttava, mission complete.

Vierailija
11/14 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin särkylääkettä alkaneisiin suppareihin, mutta ei auttanut. Ei ollut tullut harjoitussupistuksia aikaisemmin, joten tiesin olevan tosi kyseessä kun supistus loppui yhtä nopeasti kuin alkoikin.. Kannattaa ottaa yhteyttä synnärille.

Vierailija
12/14 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla siis on ollut ekassa raskaudessa kivuliaita, tiheitä harjoitussuppareita monta päivää (4) ennen synnytystä. Olivat kivuiltaan ihan oikeiden synnytyssuppareiden luokkaa. En lääkinnyt niitä, koska ajattelin että niin ei kuulu tehdä ja että synnytys alkais nopeammin. Koska kohtulihas oli ihan väsynyt kun synnytys alkoi (ja minä myös) mun synnytyksestä tuli superpitkä.

Toisessa sitten otin reilusti särkylääkettä kun harjoitussupparit tulivat viikolla 40+1. Kun ne muuttuivat oikeiksi suppareiksi, niin se kipu tuli lääkkeen läpi ja sitten se olikin menoa.

Mut siis onko sulla ollenkaan sellaista kivutonta aikaa, siis ihan minuutin tai parinkaan verran? Jos ei, niin se ei ole normaalia. Sinuna soittaisin osastolle. Ois hyvä että katsoisivat, että kaikki on ok.

Vierailija
13/14 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa oikein sanoa onko ollut taukoa kivussa vai ei. Se jatkuva "kipu" minkä tunnen on enemmän semmosta kun lihakset ois rasittuneita ja väsyneitä. Aina välillä kipu kyllä pahenee hieman ja muuttuu erilaiseks kivuksi.

Maha välillä pehmenee ja kovenee, joten eikös se tarkoita että supistukset loppuu aina välillä?

Uskallanko ottaa panadolia vielä kun otin aamulla (klo9.00) päänsärkyyn 1g jo?

Vierailija
14/14 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panadolin vuorokausiannos on maksimissaan kolme grammaa vuorokauden aikana, ja sen voi huoletta ottaa.

Jos harjoitussupparit on jatkuneet pitkään, niin niiden välilläkin olo on kyllä kuin jyrän alle jääneellä, mut silti selkeästi parempi. Ei sulla pitäis olla koko aikaa huono olla.

Mulla ei ole siis mitään muuta kuin nämä omat kokemukset synnytyksistä, mutta mun neuvo on, että otat ne särkylääkkeet, käyt pitkässä, lämpimässä suihkussa ja katsot mikä on olo. Jos se ei yhtään parane niin lähde näytille osastolle, tai ainakin soita sinne.

Tsemppiä kovasti, toivotaan että kaikki on ok ja pääset kohta synnyttämään, ja saat vauvelin syliin. :)

2