miten lopettaa imetys?
Minulla on vahvatahtoinen kuopus, joka ei ole aikeissa vähentää saati lopettaa imemistä. En ole tässä pitänyt mitään hoppua, koska imemisellä on ollut selvä rauhoittava vaikutus neitiin. Voisiko rintoihin laittaa jotakin " makua" , jotta lapsi itse alkaisi hylkiä rintaa. Sinappia kokeilin ja se polttaa ihoa.
Kommentit (5)
ja tuntui siltä ettei imetys ikinä vähene tai lopu..ja pari viikkoa yli 1v,kokeilimme jättää tissin pois, paitsi nukutuksessa. hyvin onnistui,tosin meillä ei ollut tuttipulloa käytössä ollenkaan ennen sitä, mutta siinä vaiheessa pullo tuli mukaan,eli maidon sai hereillä ollessaan pullosta.
kului hieman alle pari viikkoa,kun jätimme päiväunitissinkin pois, ja siihen suhtautui poika ihan hyvin. iltatissiä sitten odotti senkin edestä.. :)
on kuulemma tepsinyt hienosti. Ajattelin kokeilla. Ja meillä on varmaan edessä itkettäminen, kun ei kyllä vapaaehtoisesti tissistä luovu eikä harvenna. Ja meillä on lapsella ikää 2v ja ihan justiinsa 2kk.
Ystävälläni väheni taaperoimetys pikkuhiljaa, söi voimakkaasti valkosipulista ruokaa, joka sitten maistui myös maidossa, eikä imuttelijasta hyvälle.
esim. " Noudattaako kukaan oikeasti WHO:n imetyssuositusta" -ketjussa puhuvat monet (minäkin) myös siitä, miten parivuotias vieroitetaan. Kannattaa lukea.
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=5644074&p=6&tmode=1&smode…
Itse noudatin pitkälle tuota " Älä tarjoa, älä kiellä" -linjaa ja meillä tissuttelu loppui 2 v 3 kk iässä. Hiukan avitin ja nopeutin asiaa, koska olen raskaana enkä halunnut, että taapero yhdistää tissuttelun loppumisen pikkusisarukseen. Nopeutin vieroittumista niin, että jätin iltatissuttelut pois ja tilalle otimme laulamisen =) eli silittelin ja laulelin, niin uni tuli helpommin. Aamutissuttelut olivat meillä viimeiset ja ne " unohdin" eli jos lapsi ei tajunnut ihan heti herätessä sitä pyytää, nousimme äkkiä ylös ja rupesimme muihin touhuihin.
Päivätissuttelut oli jo aikoja sitten jätetty pois, käytänön syistä, koska käyn töissäkin. Siihen tilalle kannattaa tarjota tekemistä ja kysellä tyyliin " otatko maitoa kukamukiin vai automukiin vai maidon tilalle kivennäisvettä?" ja olla niin kuin ei tajuais yhtään mitä lapsi tarkoittaa... =)
Kyllä se siitä!
imetyksen määrää tarkoituksena luopua hyvin hitaasti kokonaan. Ei tule voimakasta vaatimista rinnan suhteen. Pienen lapsen mielenkiinnon voi myös helposti kääntää muualle mielenkiintoisiin asioihin kun imeminen tulee mieleen. Itse otin myös enemmän omaa vapaata ja lähdin pois kotoa - isän kanssa vietettyjen hetkien myötä oli helppo harventaa imetyksiä. Enää poika ei ole niin riippuvainen rinnasta vaikka vielä n. 3krt/vrk imeekin. Ja itselle tällainen hidas vieroitus on myös hyvin hellävarainen. Ei pakkaudu rinnat.