Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada työ, jos ei ole sitä intohimoa? En osaa näytellä haastattelussa.

Vierailija
17.05.2012 |

Mua ei erityisesti kiinnosta mikään (siis sellainen työ, jota omalla taustallani pystyisin saamaan), mutta uusi työ pitäisi kuitenkin löytää. Ongelmaksi tulee se, että en osaa näytellä kiinnostunutta tai innostunututta tai selittää, että miksi juuri MINUT pitäisi valita tms. Mikä neuvoksi?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osoita että olet erittäin pätevä.

Vierailija
2/10 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama ongelma. Hain töitä noin vuoden, pääsin hyvin haastatteluihin, mutta en eteenpäin, koska intohimo puuttuu. Olen tosi asiantunteva ja pätevä, ja saan aina hyvää palautetta työstäni - mutta haastattelussa en vakuuta.

Kun uutta työpaikkaa ei irronnut, ryhdyin yrittäjäksi. Päätös osoittautui hyväksi: asiakkaiden vakuuttaminen ei edellytä intohimoa vaan juuri pätevyyttä, asiantuntemusta ja sitä, että herättää luottamuksen. Näitä löytyy, ja yritystoiminta pyörii hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin tarvitset sen työpaikan? Eikö se "tarvitsevuus" herätä ns. innostusta, jos vaihtoehto on olla saamatta työtä?

Vierailija
4/10 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastattelussa vaikutan innostuneelta ja työhön intohimoisesti suhtautuvalta. Olen kyllä tunnollinen, mutta ikinä ei ole sydän ollut mukana työssä. Tunnen sitten jossain vaiheessa "huijanneeni" minua palkanneita ihmisiä.

Vierailija
5/10 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti mitkä ovat työnantajan tarpeet ja mitä sulla on antaa?

Vierailija
6/10 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
7/10 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin asioita tehdään.

Vierailija
8/10 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos se innostaisi ap:ta haluamaan työpaikkaa, kun miettii, kuinka kurjaa on, jos ei mitään työtä saakaan. Tietty jos ei oikeastaan tartte uutta työtä niin tämä ei toimi. Ja parasta tietysti olisi miettiä, mitä työtä oikeasti haluaisi tehdä ja pyrkiä semmoiseen jollain aikavälillä. Mäkin teen työtä ihan vain rahan takia, ja kyllä ne työkaverit, jotka oikeasti on kiinnostuneita työstä (suurin osa) on paljon onnellisemman oloisia..

Vierailija
9/10 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitkä ovat hakemasi paikan osaamisvaatimukset ja sitten mietit omaa tekemistä onko sinulla kokemusta ko. vaatimuksiin. Kerro oikeista kokemuksista.

Yksi asia mikä kannatta tuoda esiin on, että on innokas tutustumaan uusiin asioihin ja oppimaan.

Vierailija
10/10 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko. Jos sinulla kuitenkin on jokin kiinnostusen kohde mikset ennemmin tavoittelisi sitä. Hanki koulutusta, kokemusta ja tietoa kiinnostavasta alasta. Elämä on liian lyhyt hukattavaksi epäkiinnostaviin asioihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan