Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainut äiti, joka inhoaa

Vierailija
17.05.2012 |

leikkipuistoissa notkumista? Ihan karseaa... Onneksi käyn töissä ja enää noihin tarvitsee harvoin mennä. Kärsin niistä jo äitiyslomalla ja hoitovapaallakin.

Tänään menin kun kakarat kiipeili seinille. Juokset siellä hyperaktiivisen lapsen perässä laidasta toiseen (portit ei pitele ja järvi vieressä). Jos pysyy aloillaan jossain telineessä niin istut ja möllötät, tunnista toiseen.

Ja jos kuuntelet muita ämmiä niin ei se kovin hääppöistä ajatustenvaihtoa ole.

Olen siis kamala äiti, inhoan leikkipuistoja ja inhoan olla siellä. Olen lasteni kanssa mieluummin jossain muualla.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä nyt keksiä jotain kikseja ulkoilusta

Vierailija
2/49 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on monta lasta, ja vain esikoisen kanssa kävin leikkipuistoissa. en viihtynyt silloinkaan, mutta olin nuori ja jotenkin ajattelin, että niin kuuluu tehdä. Sen koommin en ole niissä käynyt. Eikä viihdy meidän lapsetkaan, vaikka voisivat sinne mennä itsekin. Aina ovat halunneet tulla koulustakin kotiin, vaikka monet menevät leikkipuistoon. Ei ole tosiaan ollut koskaan mun juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mukavasti uuvuttaa liikkumista.

Vierailija
4/49 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän tässä ulkoilusta ollut kyse, vaan leikkipuistoista.

Vierailija
5/49 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta menin, koska lapseni viihtyi.

Naisten keskustelujen taso oli "meillä kakittiin tänä aamuna sellaista vihertävää kakkaa"

Aijaa, ihanko yhdessä väänsitte?

Vierailija
6/49 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käymme paljon metsässä ja muuten ulkona. Mutta leikkipuistot on kamalia. En saa niistä karsinoista yhtään mitään. Metsässä sentään on eläimiä ja luontoa ja paljon katseltavaa.

ap

Vierailija
7/49 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä leikkipuisto on metsän vieressä. On kätevää, että voi olla joko puistossa tai ulkoilla/rakennella majoja metsässä. Puistoja on kolme kpl lähistöllä. Lapset viihtyvät ja viihdyn itsekin. Eihän siellä pakko ole kenenkään kanssa jutella, ota lehtiä mukaan ja lueskele niitä.

Jos sulla on jo isommat lapset.

Vierailija
8/49 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä on nkyään oma piha, jossa lapaset viihtyy ja johon naaurin lapset saa tulla leikkimään.

Vierailija
9/49 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se istuminen tai kävely puiston ympäri lasten prässä on tylsää! Paljon mieluummin menen vaikka kävelylle lasten kanssa. Kun lapset tykkäävät, niin aina välillä pitää raahautua leikkipuistoon kuitenkin...

Vierailija
10/49 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta menin, koska lapseni viihtyi.

Naisten keskustelujen taso oli "meillä kakittiin tänä aamuna sellaista vihertävää kakkaa"

Aijaa, ihanko yhdessä väänsitte?

Ja vaikka kuinka yritti pitää välimatkaa niin eiköhän joku ängennyt silti seuraan. En tosiaan ole mikään sosiaalinen tapaus, viihdyn enemmän yksin. Myös leikkipuistossa.

Loppujen lopuksi laitoin aina kuulokkeet korville ja olin kuuntelevinani musiikkia. Tosiasiassa musiikki ei ollut edes päällä jotta kuulin, miten lapsella menee. Mutta piti muut kaukana.

Vierailija
11/49 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se istuminen tai kävely puiston ympäri lasten prässä on tylsää! Paljon mieluummin menen vaikka kävelylle lasten kanssa. Kun lapset tykkäävät, niin aina välillä pitää raahautua leikkipuistoon kuitenkin...

Vierailija
12/49 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse möllöttää.

En kyllä itsekään tykkää hiekkalaatikon reunalle istuskelusta, sisäleikit ja askartelu on mun juttu. Meillä onneks mies jalkapalloiluttaa noita väsyksiin asti :)

Vierailija
13/49 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa puistoissa, kun mammat kyräilee toisiaan ja sitten netissä kaikki kirjoittavat samat asiat eli: "Mikä siinä on kun kaikki muut mammat on ihan orgasmeissaan puistoilusta ja mä (=ainoa äidiksi tulon jälkeen omat aivonsa säilyttänyt) en voi niitä sietääääääääää!"

Vierailija
14/49 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisseura mulle kyllä kelpaisi, mutta en minä ole ikinä puistoissa nähnyt muita ihmisiä kuin enintään kaukaa. Pienellä paikkakunnalla kun asutaan. Joten omassa pihassa on leikitty, niin siellä voi olla äidillekin jotain järkevää tekemistä.

Vierailija
15/49 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei ole koskaan sietänyt leikkipuistoissa tai kerrostalon pihalla hengailua. En edes ymmärrä miten jotkut ehtii istua pihalla sen kolmekin kertaa päivässä ? Eikö niillä ole ystäviä, töitä, kotitöitä, menoja ylipäänsä ollenkaan? Me käymme lapsen kanssa usein vapaapäivinä kävely/pyöräilyretkillä, metsässä, urheilukentillä pelaamassa, kirjastossa, uimassa, kyläillään ja tavataan ihmisiä. Siinä sivussa hoituu myös kaupassa/asioilla käymiset. Minä tylsistyisin kuoliaaksi jos elämä olisi sitä, että klo 9-11 puistossa, kotiin, klo 13-15 puistossa, kotiin, klo 18-19 puistossa, kotiin.... jne. Tosin ymmärrän kyllä että meitä on moneksi, eikä tarkoitus ole loukata ketään. Itselleni tuo ei vaan sovi. Ulkoilua ja liikuntaa lapsi saa kuitenkin paljon päivittäin, vaikkei omalla pihalla tai lähipuistossa ollakkaan. Kavereita on päiväkodissa. En myöskään nauti muiden vanhempien seurasta, siis näiden leikkipuistovanhempien, joita ei sen enempää tunne. Se on sellaista roolileikkiä aina, vertaillaan lapsia keskenään ja muuta mahd. epäkiinnostavaa. Pahimpia vanhempia mielestäni on ne, jotka alkaa lässyttämään lapsilleen kuin vajaa-älyisille aina kun paikalla on muita vanhempia. Ikäänkuin näytetään kaikin mahdollisin keinoin miten hyvä kasvattaja tässä nyt istuukaan.

Vierailija
16/49 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

must on ainaki ihanaa olla äitiyslomalla ja päästä ainalastenkans puistoon ku ite halutaan, joskus ystäviä mukana joskus tapaa puistoissa uusia tyyppejä :) mukavaa...

Saan itse iloa irti kun lapseni ovat iloisia!

Vierailija
17/49 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten ihminen muuttuu jos aamulla on asiantuntijatehtävissä vaikk yliopistolla ja illalla tai viikonloppuna - tai hoitovapaalla käy lapsensa kanssa leikkipuistossa. Olen totaalisen allerginen puheille tuulipukumammoista, en ymmärrä tällaisia puheita. Mulla on puistossa farkut tai jotkut vähän parhaat päivänsä nähneet mustat housut ja joku huppari tai tuulitakki säästä riippuen. Olenko mä tuulipukumamma?? Miksi ihmeessä? Mun lapsi nauttii lapsiseurasta ja kiipeilystä ja saa aidatussa tilassa temmeltää ilman jatkuvaa kieltämistä. Mun mielestä ihan paras paikka vilkkaalle parivuotiaalle. En puhu kakkajuttuja mutta saatan kysäistä jonkun lapsesta jotain tai missä asuvat, jos on naamatuttu niin jutella vaikka kesäsuunnitelmista. Tai sitten keskityn lapsen kanssa leikkimiseen.

ihan samoja naisia ne on, joita voit tavata opiskelu- ja työkuvioissakin, tai vaikka jonkin harrastuksen parissa. Meidänkin puistossamme on istunut samalla laatikonreunalla naista (ja miestä!) monelta eri alalta, ja jutut liikkuneet laidasta laitaan. Eniten varmaan puhutaan lomailusta ja matkustelusta, ja tietysti päiväkotitilanteesta ja muista lasten asioista - ehkei paljonkaan politiikasta tosiaan, paitsi oman asuinalueen asioista. Kakasta olen harvemmin kuullut juteltavan. Usein myös valitellaan porukalla sitä, jos puistossa on huono sää ja tylsää kököttää... Ihmettelen kyllä, jos joku minuun kauhean negatiivisesti suhtautuu siksi, että olen lasteni kanssa leikkipuistossa. Outoa.

Vierailija
18/49 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei ole koskaan sietänyt leikkipuistoissa tai kerrostalon pihalla hengailua. En edes ymmärrä miten jotkut ehtii istua pihalla sen kolmekin kertaa päivässä ? Eikö niillä ole ystäviä, töitä, kotitöitä, menoja ylipäänsä ollenkaan? Me käymme lapsen kanssa usein vapaapäivinä kävely/pyöräilyretkillä, metsässä, urheilukentillä pelaamassa, kirjastossa, uimassa, kyläillään ja tavataan ihmisiä. Siinä sivussa hoituu myös kaupassa/asioilla käymiset. Minä tylsistyisin kuoliaaksi jos elämä olisi sitä, että klo 9-11 puistossa, kotiin, klo 13-15 puistossa, kotiin, klo 18-19 puistossa, kotiin.... jne. Tosin ymmärrän kyllä että meitä on moneksi, eikä tarkoitus ole loukata ketään. Itselleni tuo ei vaan sovi. Ulkoilua ja liikuntaa lapsi saa kuitenkin paljon päivittäin, vaikkei omalla pihalla tai lähipuistossa ollakkaan. Kavereita on päiväkodissa. En myöskään nauti muiden vanhempien seurasta, siis näiden leikkipuistovanhempien, joita ei sen enempää tunne. Se on sellaista roolileikkiä aina, vertaillaan lapsia keskenään ja muuta mahd. epäkiinnostavaa. Pahimpia vanhempia mielestäni on ne, jotka alkaa lässyttämään lapsilleen kuin vajaa-älyisille aina kun paikalla on muita vanhempia. Ikäänkuin näytetään kaikin mahdollisin keinoin miten hyvä kasvattaja tässä nyt istuukaan.

Vierailija
19/49 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä hyvä että ku on tän näköinen niin eipä pahemmin kukaan änkeydy seuraan...huh helpotusta..paitsi somalit välillä koittaa ruveta juttelee ja kiltisti sitten vastaa jotain puutaheinää.. Mutta pakkohan se on lasten takia sinne aina välillä mennä..vaikka mielummin kävelee jossain muualla ja rymyy metsissä.

Vierailija
20/49 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin näiden keskustelupalstojen perusteella jotkut ulkoilee 3 krt päivässä, tuskin kuitenkaan joka päivä mutta kuitenkin...

Toiset nauttii, toiset ei, toiset ehtii ja toiset ei :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi