Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suurin unelmani on mansardikattoinen talo!

Vierailija
17.05.2012 |

Onko kenelläkään kokemusta sellaisen rakentamisesta ja PALJONKO MAKSAA? Olen ihastunut esim. Rauhalan 153-neliöiseen versioon, jossa ei ole niitä pieniä ikkunaulokkeita katosta, vain pelkästään keskellä sellainen uloke.

Olen katsellut myös mm. Teri-Talojen, Lappli-talon ja Kreivitalojen malleja mansardikattoisista taloista. Haluaisimme taloon puusaunan ja se vähän tuottaa ainakin noissa Rauhalan malleissa ongelmia, kun niissä piippu on usein keskellä olohuonetta tjsp.

Olisikohan pitkästä tavarasta rakennettuna edullisempaa rakentaa mansardikattotalo? Ainakaan Kannustalon tekemään taloon meillä ei varmasti ikinä ole varaa, eikö niissä nouse rakennuskustannukset jopa 400 000 euroon?

Olisin kiitollinen vastauksista niiltä, jotka asuvat mansardikattoisessa unelmassa! :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ole mansardikattoista taloa? :(

t. ap

Vierailija
2/5 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haaveilen mansardikattoisesta talosta =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereem Käpylässä on yksi ihana vanha mansardikattoinen unelma... uusista en tiedä, kai nekin on nättejä mutta se puusto ja kaikki...

Vierailija
4/5 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on piirroksetkin muutoksineen yhdestä unelmatalostani teetätetty. Puuttuu vain tontti ja puoli miljoonaa.

Vierailija
5/5 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on piirroksetkin muutoksineen yhdestä unelmatalostani teetätetty. Puuttuu vain tontti ja puoli miljoonaa.

Mä olen haaveillut mansardikattoisesta talosta jo jostain 10-vuotiaasta asti. :) Ne on vaan niin kauniita. Ja sehän on myös siinä mielessä kätevää, että yläkerran neliöistä saa isomman osan tehokäyttöön.

Mun vanhemmilla on paljon omaa metsää ja mietin että heiltä voisi ehkä ostaa puutavaran taloa varten, jos rakentaisikin pitkästä tavarasta.. tarvittaisiin tietysti ainakin 2 ammattilaista rakennusmiestä rakentamaan talon runko ym. vaativat kohdat. Sisätöitä osaisimme tehdä itse.

t. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi