Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tässä meidän perheen tulot ja menot;

Vierailija
17.05.2012 |

mies tienaa kuussa nettona 1500e ja minä n.1200e

Lapsilisät reilu 200e ja hoitomaksu kuopuksesta 130e

Vuokra ja sähkö 700e/kk

Matkustamme 2-3kertaa vuodessa ulkomaille ja kotimaassa pari kertaa, kesällä käymme huvipuistoissa. Maaliskuussa olimme Saksassa ja menemme taas syyslomalla.

Kaksi lasta siis.

Kysyttävää?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies tienaa reilu tonnin ja minä olen kotona lasten kanssa (1,3,7) ja matkustamme kerran vuodessa kauaksi, viimeksi olimme Malesiassa helmikuussa ja kerran vuodessa lähemmäs, menemme nyt kesäkuussa Pariisiin.

Meillä on halvat asumiskulut. Asutaan kaksiossa (66neliötä) meillä on parvisänky olkkarissa ja lapsilla on yhteinen huone ja koululaiselle on tehty oma soppi vaatehuoneesta.

Sitten kun menen töihin niin vaihdamme isompaan asuntoon

Vierailija
2/21 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko teillä menee kuussa ruokaan ja millaista ruokaa syötte?

Ostatteko vaatteet uutena vai kirpparilta?

Itse olen todennut että auto on kaiken pahan alku ja juuri. Pärjäsimme hienosti 10 vuotta ilman autoa mutta sitten miehelle tuli hinku kun sain vähän perintöä. Tuntuu että auton hankinnan jälkeen menot ovat olleet jatkuvasti tuloja suuremmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itse olen todennut että auto on kaiken pahan alku ja juuri. Pärjäsimme hienosti 10 vuotta ilman autoa mutta sitten miehelle tuli hinku kun sain vähän perintöä. Tuntuu että auton hankinnan jälkeen menot ovat olleet jatkuvasti tuloja suuremmat."

Nyt on harkinnassa autosta luopuminen. On vain niin vaikeaa, kun on jo autoon tottunut. Käveleminen on kivaa, mutta aika on ongelma. Kävellen menee viikossa helposti 20 tuntia ihan perusmatkoihin (päiväkoti, työ, kauppa).

Vierailija
4/21 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän menoja, pelkkä vuokra, sähkö ja hoitomaksu.

Meillä menee rahaa paljon muuhunkin.

Vierailija
5/21 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutukset?

Työmatkat?

Ruoka?

Vesi?

Hygienia?

Netti?

TV-lupa?

Puhelin?

Auto? Autovero?

Harrastukset?

Muu vapaaaika?

Itsellä ainakin tuota listaa riittää aika tavalla..

mies tienaa kuussa nettona 1500e ja minä n.1200e Lapsilisät reilu 200e ja hoitomaksu kuopuksesta 130e Vuokra ja sähkö 700e/kk Matkustamme 2-3kertaa vuodessa ulkomaille ja kotimaassa pari kertaa, kesällä käymme huvipuistoissa. Maaliskuussa olimme Saksassa ja menemme taas syyslomalla. Kaksi lasta siis. Kysyttävää?

Vierailija
6/21 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siis miehen palkasta vuokra,autonkulut (vakuutus,bensa,vero) ja hänen oma puh.lasku.

Minun palkasta ruoka, johon menee n.600e kuussa ja puh.lasku 40e ja lapsen puhelin kymppi. Mulle jää palkasta ja lapsilisästä (yhteensä reilu 1400e) siis suunnilleen 700e kuussa omaan käyttöön. Lastenvaatteita ostan kuussa n.50eurolla. Tietysti kausittain menee enemmän. Vaatteet ostan alesta/kirpparilta. Lapsille on aina talveksi kunnon vaatteet ja sitten kaupunkitakit ja saapikkaat erikseen.'

En tilaa lehtiä. Harrastan lenkkeilyä ja kirjoja ja kirjat ja dvd:t haen kirjastosta.

Mies menee töihin siis autolla tai pyöräillen, työmatka n.3km. Vesimaksu sisältyy vuokraan. Netin mies maksaa puh.laskun yhteydessä. Tv:tä meillä ei ole.

Ruoka ja vuokra isoin menoerä. Autosta ei ole lainaa (on melkein 10v.vanha) emme myöskään osta mitään osamaksulla tai käytä luottokorttia

Vierailija
7/21 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lennot ja kun sopiva hotelli löytyy niin mies maksaa (jos hänellä ei rahaa, niin minä) paitsi miehen kotimaahan mennessä hän maksaa aina matkat.

Vaatteita ostan lapsille todella paljon ja käymme ulkona syömässä parin kolmen viikon välein.

Toisinaan ollaan miehen kans puhuttukin, että vaikka meillä on pienet tulot niin ollaan vapaampia rahankäytössä kuin moni isompituloinen jolla iso asuntolaina ja ehkä vielä autolainakin päällä.

ap

Vierailija
8/21 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka yhdostetään koneeseen

Vierailija
9/21 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteisiin menee 50€ kuussa ja seuraavassa kirjoituksessa mainostat jo että ostat lapsille todella paljon vaatteita?!

En muutenkaan ymmärrä pointtiasi.

Ihmiset arvostavat eri asioita. Teillä on vähän menoja ja jollain muulla enemmän. Meilläkin on mm. autolaina n. 400€/kk mutta en valita, sillä ihan mielellään sitä maksetaan.

Jokaisella on erilaiset mieltymykset, ymmärrätkö?

Vierailija
10/21 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

uutena alesta ja käytettynä kirppikseltä ja kausittain rahaa menee enemmän jos on esim.talveksi ostamisia jne. Ulkoiluvaatteisiin ja kenkiin panostan, mutta ostan ne lähes poikkeuksetta alesta.

Tottakai jokainen haluaa ja arvostaa eri asioita. Minä sitä, että voidaan matkustaa (vaikka ei usein, mutta kuitenkin) ja käydä syömässä ja tehdä kaikkea mukavaa lasten kanssa

Vierailija
11/21 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulis ettei tarvis maksaa mitään

Vierailija
12/21 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten miehesi suostuu tuohon, et hän maksaa kaikkea enemmän kuin sinä? Että sulla jää käyttörahaa paljon enemmän kuin hänellä? Ei muuta

Vierailija
13/21 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies tienaa kuussa nettona 1500e ja minä n.1200e

Lapsilisät reilu 200e ja hoitomaksu kuopuksesta 130e

Vuokra ja sähkö 700e/kk

Matkustamme 2-3kertaa vuodessa ulkomaille ja kotimaassa pari kertaa, kesällä käymme huvipuistoissa. Maaliskuussa olimme Saksassa ja menemme taas syyslomalla.

Kaksi lasta siis.

Kysyttävää?

Onko autoa?

Meillä tilanne: mies 1300 €, minä 1900 € + lapsilisät 219 €.

asumismenot 1000 €.

Teillä jää kuukaudessa 2090 € käyttörahaa ja meille 2 420 €, eikä silti ole rahaa käydä ulkomailla.

Tosin ei asuta Helsingissä niin ei voi ottaa suoria halpoja lentoja.

Vierailija
14/21 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nimittäin aikamoinen menoerä. Meneekö lääkkeisiin? Sinne saa myös kulummaan.

Vierailija
15/21 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko, että teitä kadehditaan siitä että voitte pienituloisuudestanne huolimatta matkustella monta kertaa vuodessa?

Jotkut arvostaa eri asioita. Minua ei juurikaan kiinnosta matkustella, mutta haluan asua omakotitalossa isolla pihalla. Siksi meillä rahaa menee asuntolainaan. Joku taas saattaa arvostaa autoa ja haluaa ajella päheänä jollain hienolla autolla. Joku haluaa shoppailla vaatteita. jne.

Vierailija
16/21 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin suurin osa asuu leveämmin kuin me ja matkusteleekin paljon jne.

Olisi kiva kuulla miten muut pienituloiset elelee.

No, siis, mulle jää kuussa ekstraa n.700e ja jos nyt pari kertaa vuodessa varaan lennot niin hyvin riittää raha matkusteluun. Käyn myös muutaman kerran vuodessa pohjoisessa sukulaisissa. Junaliput sinne maksaa n.140e.

Kesällä tarkoitus käydä särkänniemessä ja lintsillä.

Kampaamossa käyn pari kertaa vuodessa, hiukset värjään itse.Lapsilta leikkaan itse hiukset, mies leikkaa omansa tai kaverinsa leikkaa.

Mies käy työpaikan kuntosalilla, ilmainen. Lapsi 7v.käy koulun aikidokerhossa, ilmainen

Vierailija
17/21 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä yritän opettaa monille asiakkailleni, mutta jos ei mene perille niin ei...kyllä se vanha sanonta:ei ne suuret tulot vaan pienet menot, pitää paikkansa =)!

Jos on isotuloinen,pärjää.Mutta mitä pienemmät tulot, sen tarkenpaa pitää nimenomaan sen arkikäytön olla!Hyvä AP!!

Vierailija
18/21 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teilläkin on varaa matkustaa.Sinä et vaan osaa tai uskalla koota omaa pakettimatkaa lennot +hotelli.Tulee todella paljon halvemmaks!Ala laittaan parisataa sivuun joka kk, kyllä silläkin johkiin pääsee!

Vierailija
19/21 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan 600 euroa kauppaan. Nykyhinnoilla meillä ainakain menee enemmän eikä ostella mitenkään luksustuotteita. Emme tosin osta mitään puolivalmista ja kokkina haluan raaka-aineiden olevan hyviä.

Vierailija
20/21 |
17.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä yritän opettaa monille asiakkailleni, mutta jos ei mene perille niin ei...kyllä se vanha sanonta:ei ne suuret tulot vaan pienet menot, pitää paikkansa =)!

Jos on isotuloinen,pärjää.Mutta mitä pienemmät tulot, sen tarkenpaa pitää nimenomaan sen arkikäytön olla!Hyvä AP!!

paitsi ei ne isotuloisetkaan suoraan pärjää. Rahankäyttö on aika monella hakusessa, eikä millään haluta ottaa vastaan niitä vinkkejä joita ensin pyydetään tilanteen helpottamiseksi. Mutku sitku ja mulle heti kaikki ja kun pitää olla sitä ja tätä.

Ei tarvi. Kun ei vaan tarvi. Ja vois voida pikkusen paremmin kun uskaltais oivaltaakin sen eikä olis niin kiire koko ajan.