ALoitan cymbaltan, kertokaa kokemuksianne..
Eli huomenna olis tarkoitus aloittaa ks. lääke. Kärsin masennuksesta....Oireina päänsärkyä, epätodelista oloa, keskittymisvaikeuksia, väsymystä, voimattomuutta. Mikään ei innosta ja kiinnosta niinkuin ennen, eikä tuota iloa. Pahont aon kun ei jaksaisi enää hoitaa lasta (5v.). Ärsyttää vaan kun en saa olla rauhassa. Jotenkin oon ihan lamaantunut. Aamulla kun herään, niin siirrun sängystä sohvalle, ja käskyttämällä yritän jaksaa päivän askareisiin tarttua.
Nyt tämä cymbalta pitäisi aloittaa. Millaisia kokemuksia tästä? Ja miten teillä on masennus ilmennyt? Oliko juuri tällaista niinkuin kuvailin?
Kommentit (40)
Ok. Toivon tosiaan ettei tulis mitään kamalia oireita ja lääke auttais..eikä halut ja tunto katoais ;-)
Mun annostus vain 30mg alkuun...Jatkossa ehkä nostetaan jos lääke sopii ja tarvii isomman annoksen. Otatko muuten lääkkeen illalla vai aamulla?
niin hirvittävät oireet, etten voinut jatkaa. Lääkäri sanoi, etttä tällaisia sivuoireita tulee vain noin 2%:lle, joten luultavimmin sinulle ei tule. Minulle ei myöskään sovi mirtatsapiini, samat karmeat sivuvaikutukset.
Tuli ekasta pilleristä sellainen olo etten toista ottanut. Oksetti, itketti, väsytti yms. Onneksi löytyi toinen lääke joka sopi mulle.
ja ota tabletti aamusta!!!
Mun lääkäri määräsi ilmeisesti liian suuren aloitusannostuksen ja käski ottaa tabletin illalla...
Tulos: Koko yön valvoin, sydän hakkasi tuhatta ja sataa ja oli ihan epätodellinen, hirveä olo. Se lääkekuuri jäi sitten siihen.
mutta ei oikeastaan ollut apua. Mitään sivuvaikutuksiakaan ei tullut, paitsi orgasmivaikeudet, mutta se nyt tuntu pieneltä asialta. Ainoa positiivinen asia jonka huomasin, oli se että olin rauhallisempi, enkä hermostunut niin helposti. Muuten olen lasten kanssa tosi usein ärtynyt ja pinna tiukalla. Tulin kuitenkin siihen tulokseen että ehkä minulla ei ole masennusta, vaan elämäntilanne on raskas ja siksi olen ärtynyt, väsynyt ja vihainen.
Olen lukenut niin monta kertaa tuon lääkkeen
kammottavista sivuvaikutuksista etten ikinä muruakaan tuota ottaisi.
Mieluummin pidän oman tutun oireistoni itselläni.
Nytkin masentaa ja ottaa päähän.
Tiedän ne syyt mista kaikki kumpuaa.
Esim. yksi syy on täydellinen yksinäisyys.
Miten Cymbaltan syöminen tähän vaikuttaa?
Olen silti yksin ja kärsin siitä.
No onpas huonoja kokemuksia :-( Itse pyörittelen pakettia käsissäni...En vielä saanut aikaiseksi aloittaa....
Sain reseptin tähän lääkkeeseen...
Joten kaikki kokemukset nyt jakoon! Aika hurjia haittoja olette kertoilleet..hui...
Sain reseptin tähän lääkkeeseen... Joten kaikki kokemukset nyt jakoon! Aika hurjia haittoja olette kertoilleet..hui...
Ilman kokeilua et voi tietää miten ko. lääke vaikuttaa sinuun itseesi. Se mikä saattaa aiheuttaa toiselle pahojakin sivuoireita ei toiselle välttämättä aiheuta mitään. Monet lääkkeet voivat aiheuttaa oireita aluksi, jotka myöhemmin lääkitystä jatkettaessa häviävät.
Aloitan kyllä lääkityksen.. Jahka saan tarpeeksi rohekutta siihen.
Itsekin pyörittelin aikoinaan reseptiä käsissä ja päätin että en perkele syö tällaisia myrkkyjä. Hirveitä juttuja luin netistä,esim sen että voi olla ettei seksuaalisuus palaudu ollenkaan lääkkeiden käytön jälkeen.Kokeile jotain muuta, lainaa esimerkiksi kirja mielekkäästi eroon masennuksesta. Opiskele mind fulnessia.
unettomuutta, pitkäaikaista + fibromyalgia. Vähän ihmettelin, että miten tuo auttaisi, mutta toki uskoin lääkäriä. Otin aamulla tabun ennen töihin lähtöä, töihin päästä alkoi sanoin kuvaamaton pahoinvointi. Makasin linkussa työpaikan vessan lattialla, en pystynyt olemaan työpisteelläni. Se toki siitä helpotti, mutta kun autoilin kotiin, en mielestäni ollut ajokunnossa.
En myöskään pitänyt tekohymyfiiliksestä, joka siitä jo ehti tulla.
Illalla soitin lääkärille, että yritän pärjäillä ilman. Lääkäri ei tästä tykännyt, mutta lopetin lääkkeen alkuunsa. Mielestäni lääke määrättiin minulle liian löperösti.
Siis mitä ohjeita täällä annetaan. Itselläni alkoi samanlaisesta pienestä ahdistuksesta ja masennuksesta. En syönyt lääkettä koska tuntui ettei auttanut. Sitten psykoosi ja nyt siihen lääkitys. Jos lääkäri on määrännyt lääkkeen niin sitä pitää syödä toisin kuin jotain rohtoja.
Joo ei tartte enää seksiä harrastaa..._halut lähtee tällä lääkkeellä!!
Seksitöntä ,seksitöntä ,mutta hyvä lääke kivut sidettäviä ,mieliala tasainen ,rauhallinen liiankin rauhallinen ja siitä minä luulemaan ,että voin lopettaa cympaltan syömisen ja lopetin .sitpä ei olis pitäny tehdä ,kamala olo hyvä jos hengissä selviän siihen asti ,kun saan uuden reseptin. uskokaa lääkäreitä ,omin päin ei saisi mitään tehdä sen saan nyt kokea .
No hyvä jos on tehokas!! :-)
Toivottavati ei tule järkkyjä aloitusoireita ja lääke sopis. Seksihalut kuulemma voi kadota....Sepä kiva :-( tosin ei niitä haluja nyttekään oo..mut eipä se kiva ole sekään jos muuten kuntoudut, mut seksuaalisuus kadoksissa sit lääkkeiden takia. no, sen näkee sit....
tosin tiedän, että toisille niin voi käydä, mutta sitä ei voi tietää käykö niin omalla kohdalla ennen kuin kokeilee.