Olen suklaariippuvainen. Kuinka pääsen eroon siitä 2 viikossa?
Olen menossa naimisiin 2 viikon päästä enkä halua, että mieheni tietää, että olen suklaariippuvainen. Voin syödä vaikka 500g suklaata päivässä. Joka päivä on saatava sitä. Edes 200g.
Tulee kalliiksikin. Haluan eroon siitä ennen kuin muutamme yhteisen katon alle.
Mikä auttaisi? Onko jotain lääkettä? En voi vastustaa suklaata! Jos näen sitä niin on syötävä se. Jos minulla ei ole suklaata, leivon mokkaruutuja tai tarvon vaikka sateessa kauppaan. Vieroitusoireet on ihan hirveät jos en pariin tuntiin saa suklaata.
Onkohan ihan mahdoton juttu?
Kommentit (33)
Tutkijat olivat kinnostuneita, miksi suklaassa on niin paljon proteiineja. Asia selvisi, suklaapavussa "asuvasta" ötökästä, joka tulee väkisinkin mukaan jalostusprosessiin.
Haluatko vielä syödä suklaata?
Makeanhimoon auttaa Kromi, osta sitä purkki tai muutama ja kuulostele sitten.....
[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 21:48"]
Tutkijat olivat kinnostuneita, miksi suklaassa on niin paljon proteiineja. Asia selvisi, suklaapavussa "asuvasta" ötökästä, joka tulee väkisinkin mukaan jalostusprosessiin.
Makeanhimoon auttaa Kromi, osta sitä purkki tai muutama ja kuulostele sitten.....
[/quote]
No sehän on vaan hyvä jos tulee proteiiniakin. Mä oon aina luullu että tulee vaan hiilaria ja rasvaa.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 21:48"]
[/quote]
Luulet sää, että tää ällöttää av-mammaa?? :D
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 22:47"]
Tämä totta, paitsi mä syön paremman puutteessa vaikka sitä tummaa suklaata sitten, eikä se todellakaan jää yhteen palaan. Kiitos myös nauruista :D
[/quote]
Sun pitää vaihtaa kovempiin aineisiin, jotka tehoaa! Lindtin 99% suklaa kehiin, niin katsotaan kuinka monta palaa syöt!
Olet menossa naimisiin, ettekä ole asuneet yhdessä? Ja tuleva miehesi ei tiedä mitään noin isosta jutusta elämässäsi? No OK, jos tää olisi totta, niin tekisin itse näin:
1. Kotoa pois kaikki, mistä voi tehdä suklaaseen liittyviä herkkuja
2. Et osta lisää. Jos ostat niin heität roskiin kaupan ulkopuolella ennen kotiin menoa (joo tuhlausta, mutta hyvän tarkoituksen vuoksi).
3. Suunnittele jokaisen päivän ohjelma etukäteen niin, ettet pysty menemään kahviloihin tms. mistä voisit saada ostettua herkkuja.
4. Aina kun tunnet vastustamatonta kiusausta, ajattele, minkä takia todella haluat lopettaa ja miten paljon parempi olisi, jos et sortuisi, ajattele miestäsi jne.
5. Muista, että joka kerta kun vastustat kiusausta, niin sun riippuvuus heikkenee ja seuraava kerta on helpompi. Tästä on oikeasti tieteellistä evidenssiä.
Liimaa peiliin kuva Johanna Tukiaisesta. Luulisi että ei kiinnosta mättää suklaata naamaan kuukausiin.
En ikinä luopuis suklaasta. Aivan mielipuolinen ajatus. Kaikkea sitä kuulee.
No mitäs sillä väliä, jos et ole ylipainoinen. Suklaahan on terveellistäkin. Mieluummin suklaata kuin röökiä ja viunaa, niin kuin mulla.
Mulla sentään mies tietää ja silti olen kelvannut 20v ja 3 lastakin saanut :D
[quote author="Vierailija" time="16.05.2012 klo 09:57"]
Pian huomaat että palasta sitä saa saman tunteen kuin 200g vaaleaa suklaata.
Tuolla määrällä taidat olla aika hmmm, kookas? Mä jos syön tavallista suklaata 100g viikossa lihoan kilon!
[/quote]
No ei todellakaan saa samaa tunnetta! Tummaa suklaata kun syö, niin se tunne mikä tulee, on "onpas tämä saatanan pahaa" irvityksen kera. Ei voi verratakaan Fazerin punaiseen.
Jos väität, että jostain tummasta suklaasta saa samanlaisen tunteen kuin esim. Fazerin punaisesta, niin et ole kunnolla suklaa/sokeriaddikti ollutkaan vaan olet semmoinen omituinen tiukkapipoinen terveysintoilija, joka tekee kääpämehunsakin itse ja väittää että ne on paremman makuisia kuin cokis.
Kokemuksesta. . Eli olen entinen suklaaddikti. Ainoa keino joka auttoi oli vhh. Eli hiilarit pois ruokavaliosta, eipä tee enää ees mieli. ja tätä en ois uskonu jos en ois itse kokenut!
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 22:39"]
Tuolla määrällä taidat olla aika hmmm, kookas? Mä jos syön tavallista suklaata 100g viikossa lihoan kilon!
[/quote]
No ei todellakaan saa samaa tunnetta! Tummaa suklaata kun syö, niin se tunne mikä tulee, on "onpas tämä saatanan pahaa" irvityksen kera. Ei voi verratakaan Fazerin punaiseen.
Jos väität, että jostain tummasta suklaasta saa samanlaisen tunteen kuin esim. Fazerin punaisesta, niin et ole kunnolla suklaa/sokeriaddikti ollutkaan vaan olet semmoinen omituinen tiukkapipoinen terveysintoilija, joka tekee kääpämehunsakin itse ja väittää että ne on paremman makuisia kuin cokis.
[/quote]
Tämä totta, paitsi mä syön paremman puutteessa vaikka sitä tummaa suklaata sitten, eikä se todellakaan jää yhteen palaan. Kiitos myös nauruista :D
[/quote]
[/quote]
Sä et selkeesti oo testannu mitä nykyään on tarjolla tummansuklaan saralla. Siellä on kuule muutakin kuin sitä kitkerää taloussuklaata. Esimerkiksi se Maraboun mintulla höystetty ohut tummasuklaa, voi elämä! Ja entäs sitten Aladdin rasiassa olevat kirsikkakonvehdit - uuu!
Lopeta! Lopeta heti! Ja sitten et enää aloita uudestaan! Toimii kaikkiin muihinkin addiktioihin.
Googlaa transteoreettinen muutosvaihemalli, sitä käytetään addiktioiden hoitoon.
[/quote]
Voi kuule, en ole ap mutta sinä et taida tietää suklaaRIIPPUVUUDESTA yhtään mitään. Ei siinä mitkään tunteet auta.Itse olen ap:n kohtalotoveri ja veden vaikka kaakaopapuja sokerilla jos himo iskee. Sokeririippuvainen ei voi syödä vain yhtä palaa suklaata. SIKSI SE ON ONGELMA!!! Anteeksi että huudan mutta korpeaa kun täällä pätee ihmiset selittämättä ihan potaskaa asioista joista ei mitään tiedä. Mäkin kärsin makeannälästä todella paljon. Ja elämäntilanne on sellainen etten pysty 24/7 keskittymään siihen etten syö makeaa (tai edes vaaleita vehnäjauhoja) joten en millään meinaa päästä irti.
Syöt kaksi viikkoa ainoastaan suklaata, niin homma on sillä hoidettu.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 22:52"]
[/quote]
[/quote]
Sä et selkeesti oo testannu mitä nykyään on tarjolla tummansuklaan saralla. Siellä on kuule muutakin kuin sitä kitkerää taloussuklaata. Esimerkiksi se Maraboun mintulla höystetty ohut tummasuklaa, voi elämä! Ja entäs sitten Aladdin rasiassa olevat kirsikkakonvehdit - uuu!
[/quote]
Just maistoin ja voi elämä!! Jotain irvistyttävän kitkerää hammastahnalla maustettuna. Ennemmin joisin sitä kaverin kääpämehua.