Kuinka moni niistä pareista, joiden häissä olet ollut on jo eronnut?
Itse laskin nopeasti olleeni noin 15 häissä, joista kaikki on pidetty noin 7 vuoden sisällä. Näistä pereista on eronnut 2.
Kommentit (88)
12 häät noin 10 vuoden sisällä, näistä 2 eroa. Toisesta eronneesta parista oli tunne jo ennen häitä että ei tule kestämään. Nainen halusi ilmeisesti kuitenkin pitää unelmiensa häät. Liitto kesti 5 kk. Toinen eronnut pari taas oli kuin luotu toisilleen, mutta jostain syystä liitto vain hiipui parin vuoden jälkeen, en tiedä tarkempaa syytä.
Kun olin nuori, ei niitä häitä ainakaan minun kotiseudulla niin pidetty. Parit menivät naimisiin pienesti. Kahvittelivat kotiväen kesken tms.
Heistä suurin osa on edelleen naimisissa. Ehkä pari, kolme paria on eronnut.
Häissä en ole ollut kuin kymmenkunta kertaa. Heistä on eronnut 2 paria. Toinen veljeni ja hänkin kaksi kertaa :). Toinen erosi, koska syynä oli vanhempien painostus kun tuli raskaaksi 17 vuotiaana. Vanhemmat painostivat heidät naimisiin.
Aika vähän on tosiaan tutuissani eroja ollut. Itse olen eronnut kahdesta avoliitosta kylläkin, mutta olen ensimäisessä avioliitossa ja ensi kesänä tulee häistä 23 vuotta.
N. 52v.
Olen ollut aikuisiällä (vuodesta 1998 alkaen) 10 häissä, 3 on eronnut, 2-3 saattaa olla eronnut (en ole enää tekemisissä) ja 4 on varmasti yhä naimisssa.
kahdet 90-luvulla, kolmet vuoden 2005 jälkeen (viimeisimmät viime vuonna). Kaikki parit ovat edelleen naimisissa.
Oikeastaan nyt kun mietin niin kukaan vähänkään paremmin tuntemani ihminen ei ole (avio)eronnut elämäni aikana! Tai siis sinä aikana, kun olen heidät tuntenut. Tietenkin hieman kaukaisempia tuttuja kyllä. Jaa eikun otan takaisin, tätini on eronnut (mies jätti). Mutta muista sukulaisista ei, eikä ystävistäkään kukaan.
Kahdetkymmenet häät. Viisi paria on eronnut. Jos omat lasketaan mukaan niin molempiin lukuihin voi lisätä yhden.
Aikajana lie jotain 25 vuotta.
6 eronnutta paria. Suurimmassa osassa noita häitä olin 80-90-luvulla ja kyse oli serkuistani.
Yksikään 2000-luvulla naimisiin mennyt, joiden häissä olen ollut, ei vielä ole eronnut.
Viimeisen 15 vuoden aikana olen ollut muistaakseni 15 häissä, joista kahdet ovat olleet saman sukulaiseni. Nuoruuden suhde loppui n. 10 vuoden avioliiton jälkeen.
Ystäväpiiri elää pikkulapsivuosia, ehkä meillä alkaa 5-10 vuoden päästä erobuumi.
N35
"Selitykseni on, että hyvinkoulutetut ihmiset elävät kunnon pitkän nuoruuden erehdyksineen, seurustelevat ja tutustuvat kunnolla ja eivät ole rahallisesti riippuvaisia toisistaan, vaan liito perustuu tasa-arvoiselle yhdessäololle. "
about 8 häissä viimeisten 7 vuoden aikana. 1 pari eronnut, 1 erosi mutta palasi yhteen ja 1 harkitsee eroa.
Tämän pariskunnan molemmat osapuolet olivat kehitysvammaisia (mikä ei tietysti liity eroon, mutta mainitsin nyt kuitenkin)
En ole ollut kertaakaan ns. tavallisissa häissä. Meillä sukulaiset ja ystävät ovat suosineet "salahäitä" tai muuten vain erittäin pieniä juhlia esim. lapsen kasteen yhteydessä. Näihin en siis ole saanut kutsua.
Haluaisin niin kovasti saada kutsun häihin, kun itse suunnittelemme parhaillaan omia häitämme.
Usko on meillä miehen kanssa erittäin vahva siihen, että emme tule päätymään tuohon tilastoon...mutta tietysti koskaan ei voi tietää mitä tulevaisuus tuo...taistellaan ainakin vahvasti suhteen puolesta :) ja yhteisiä vuosia on takana jo 7 ja edelleen olemme kuin vastarakastuneita..
Omasta tuttava- ja sukulaispiiristä nimen omaan ne kaikkein koulutetuimmat naimisiin menneeet, joiden häissä olen ollut, ovat eronneet (meitä ja yhtä ystäväpariskuntaa lukuun ottamatta). Monien kohdalla kyllä jo alun perin on voinut ounastellakin ongelmia.
Hyvin koulutetut eivät siis eroa? =) "Selitykseni on, että hyvinkoulutetut ihmiset elävät kunnon pitkän nuoruuden erehdyksineen, seurustelevat ja tutustuvat kunnolla ja eivät ole rahallisesti riippuvaisia toisistaan, vaan liito perustuu tasa-arvoiselle yhdessäololle. "
jos käytetään aikajanana 1995-2012 niin kaikista todistamistani vihkimisistä vain yksi on päätynyt eroon ja se on oma avioliittoni. Se olikin floppi jo alkujaan, nyt olen uudelleen naimisissa ihan normaalin miehen kanssa.
Sisareni ja hänen miehensä melkein erosivat mutta palasivat lopulta yhteen.
Suurin osa tuttavista on mennyt naimisiin tässä viiden vuoden sisällä joten ehkä eroja on tulossa vähän myöhemmin jos silloinkaan. Onnellisilta vaikuttavat kaikki tahoillaan.
häissä. Saman ihmisen häät, ensimmäinen avioliitto päättyi eroon. Ystäväni eivät ole naimisiin menevää sorttia.
Muistaakseni vain yksin pari on onnellisesti yhdessä. Kaikki muut ovat eronneet eli 4 paria.
8 häissä muistan olleeni vieraana koko elämäni aikana, eikä tietääkseni kukaan ole eronnut. Kahdesta parista en tiedä tämänhetkistä tilannetta, sillä ei olla oltu tekemisissä vuosiin.