Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laskin, että ennen puolta päivää mies oli valittanut jo sadasta asiasta!

Vierailija
15.05.2012 |

Lähes sadasta..

aamiaisen kananmuna oli hieman liian vetelä, no kas toinenkin olikin jo aavistuksen liian kova.. paahtoleivän reunakin oli hieman liian tummanruskea.. just niitä yksiä sukkia ei oltukaan pesty, tiskikoneessakin oli tiskit, ilmakin oli ihan liian tuulinen. Aurinko sitten lämmittikin jo suojaisessa paikassa liian kuumasti.

Mä en jaksa enää kuunnella tuota! Miksi aina pitää valittaa ja kaikesta! Harvoin tarttuu asioihin, mutta puhetta tulee...

Olen oikeasti poikki. Sujuvasti kyllä luen lehteä niin, että kaikki vain menee toisesta korvasta ulos.

Onko tuo nyt sitä nalkuttamista? Minulla on siis nalkuttava ukko? Voi kun noi lapset pian kasvaisivat isoiksi, voisin potkaista sen pihalle. Lasten kanssa on ihanaa onneksi.

Lasten harrastuksiin hän ei voi tulla, kun niissä kuitenkin menee vartin kauemmin kuin hän oli ajatellut, tai sitten siellä huudetaan tai voihan olla, että pitää käydä täyttämässä vesipullo tai auttamassa vessakäynnillä.....

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että laski äitienpäiväaamuna noi vali-vali jutut. Meinasi pokka kyllä pahasti pettää, kun yksi viiva lehden reunaan tuli siitäkin, kun hän valitti, että piirrän jotain ihme viivoja lehden reunaan :) :)

Vierailija
2/32 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivästä toiseen tuollaista turhaa kitinää. Oletko sanonut miehelle suoraan ettet jaksaisi kuunnella ainaista valittamista asioista joille ei voi mitään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tollasia päiviä, niin yleensä kysyn sitten "onko sulla tänään jotain mistä ei olis valitettavaa?" yleensä siinä vaiheessa miettii itsekin hetken kitinäänsä.

Vierailija
4/32 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

liiton jälkeen eroamassa samantapaisesta miehestä. Negatiivisen nalkuttavan miehen kanssa eläminen on ollut aivan helvetin raskasta. Tällaisella käytöksellä saa tapettua ilon ympäristöstään melko tehokkaasti. Eroprosessi on ollut pitkä ja raskas, todella katkera ja vihainen mies on nyt muuttamassa mutta mehut alkaa olla vähissä...

Vierailija
5/32 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on oikeasti ihan ymmyrkäisenä hämmästyksestä! Hänen mukaansa on oikeassa ja ihan syystä kertoo epäkohdat.

Jännää sinänsä, että miksi esim. valittaa astianpesukoneessa olevista tiskeitä; ottaisi ja tyhjäisi sen eikä puhuisi mitään..

AP

Vierailija
6/32 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muulla tavalla kuin valittamalla itse takaisin.

Jos pystyisit juttelemaan asiasta jotenkin neutraalista kuten tässä nyt (kun en näe sun kasvoilta sun kiehumista enkä kuule äänensävyä), niin ehkä miehesi heräisi huomaamaan oman negatiivisuutensa. Tuskin hän nimenomaan HALUAA olla negatiivinen.

Luulen nimittäin, ettei mies ole lainkaan tietoinen tuosta, että hän tulee sanoneeksi kaiken valittamalla. Miehesi luultavasti uskoo vain juttelevansa tuulesta ja auringosta tai paahtoleivästä. Ehkä hän on saanut puhumiselle sellaisen mallin. Hän ei edes tiedä miten ja mitä sanoisi noista asioista niin, ettei se kuulostaisi valitukselta.

Mutta pystytkö sinäkään antamaan miehelle sitä parempaa mallia. Sillä eihän tuo sinunkaan viestisi mitään pelkkää positiivisuutta ollut. Ehkä te kumpikin peilaatte toisianne.

Vierailija
7/32 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

liiton jälkeen eroamassa samantapaisesta miehestä. Negatiivisen nalkuttavan miehen kanssa eläminen on ollut aivan helvetin raskasta. Tällaisella käytöksellä saa tapettua ilon ympäristöstään melko tehokkaasti. Eroprosessi on ollut pitkä ja raskas, todella katkera ja vihainen mies on nyt muuttamassa mutta mehut alkaa olla vähissä...

Ei se aluksi niin "haitannut" tai sitä ei ajatellut. Mutta nyt kun lasten myötä on enemmän kotona iltoja ja mieskin siinä, niin alkaa tosiaan käydä hermoihin. Ymmärrän niin miehiäkin, jotka kertovat "nalkuttavista akoista". Sen täytyy tuntua tältä.

Kerroit juuri olennaisen: ilo on kadonnut. Vähän kuin hermosärky, se on koko ajan läsnä ja muistuttaa olemassaolostaan etkä saa sitä millään lakkaamaan.

AP

Vierailija
8/32 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin miehesi, tosin en toivottavasti yhtä paha! :D

Opin lapsuudessani, että sain huomiota valituksillani. Suurperheessä sitä huomiota tosiaan piti hakemalla hakea, ja sain sitten huomiota (tosin negatiivista, mutta niin lapselle kuin koirallekin kelpaa minkä laatuinen hyvänsä, kunhan sitä vain saa) valittamalla. Tuo ihastuttava tapa on sitten vielä aikuisiälläkin, ja yritän kyllä olla valittamatta aina välistä, mutta sitten jatkan taas. Ja osaltaan valittaminen on myös keskustelua, valituksen aiheista saa "hyviä" puheenaiheita sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa ei muuten osaisi puhua (pitkässä parisuhteessa mulle käynyt näin). Ja arvostelen koko ajan jotain suorastaan hilpeällä äänensävyllä. Mahtaa olla elo kanssani rasittavaa! :)

Vierailija
9/32 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mies valittamiseen. Ei ihme, että perheessä on paljon valitusta, kun kumpikaan ei tee oikeasti mitään.

Vierailija
10/32 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehelle vihjeeksi paita.

http://www.positiivarit.fi/Puoti/t_paidat___vaatetus/viikon_paita

tossa sulle muutama esimerkki.

Vierailija
11/32 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin taidan huomenna kun on miehen vapaapäivä niin toteuttaa saman laskutoimituksen. tai voisin varioida sitä niin että ruksi lehdenreunaan aina kun valittaa jotain mitä MINÄ olen tehnyt väärin tai jättänyt tekemättä...

Vierailija
12/32 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on oikeasti ihan ymmyrkäisenä hämmästyksestä! Hänen mukaansa on oikeassa ja ihan syystä kertoo epäkohdat.

Jännää sinänsä, että miksi esim. valittaa astianpesukoneessa olevista tiskeitä; ottaisi ja tyhjäisi sen eikä puhuisi mitään..

AP

Ei varmaan ole kovin suurella tunneälyllä varustettu ihminen kun ei osaa ollenkaan ajatella sitä miten tuollainen ainainen huonosti oleviin asioihin huomion kiinnittäminen ja niistä kommentointi vaikuttaa muihin (ja todennäköisesti myös hänen omaan mielialaansa).

Jos tuossa on vielä mukana sellaista sävyä että moititaan ap:tä ja tämän odotetaan korjaavan käytöstään epäsuoran huomauttelun seurauksena (esim. poistamaan ne tiskit, paahtamaan leivät tasaisemmin) niin sitten tuo menee jo melko törkeäksi.

t. 3

Vierailija
13/32 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nalkuttaminen on sitä, kun on sovittu, että jokainen laittaa likapyykkinsä pyykkikoriin ja jotain perheenjäsentä pitää muistuttaa siitä kerta toisensa jälkeen, kun homma ei tapahdu. Nalkuttaminen on tuollaista toistuvaa samasta asiasta sanomista, kun ei pidetä sopimuksia ja lupauksia.

Vierailija
14/32 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mies valittamiseen. Ei ihme, että perheessä on paljon valitusta, kun kumpikaan ei tee oikeasti mitään.

On ihanaa lukea lehteä ja juoda kahvia ja jutella lasten/miehen kanssa rauhassa, ei ole kiire mihinkään ja aurinko paistaa.

Onko sinulla joku taulukko, mitä sunnuntaiaamuisin kuuluu tehdä?

Vierailija
15/32 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän liikaa vettä astioita tiskatessa, keitto levy on liian kaun päällä, liikaa keitän kahvia, sähkölamppuja sammuttelee. On minussakin vikaa valitan joka kolotusta ja voivottelen , kun koskee selkään ja nenästä valuuu kirkas vesi on hajuste alllergia. Mies sitten valittaa minulle ,kun tuon äänekkäästi ilmi voivotukset.

Vierailija
16/32 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muulla tavalla kuin valittamalla itse takaisin.

Jos pystyisit juttelemaan asiasta jotenkin neutraalista kuten tässä nyt (kun en näe sun kasvoilta sun kiehumista enkä kuule äänensävyä), niin ehkä miehesi heräisi huomaamaan oman negatiivisuutensa. Tuskin hän nimenomaan HALUAA olla negatiivinen.

Luulen nimittäin, ettei mies ole lainkaan tietoinen tuosta, että hän tulee sanoneeksi kaiken valittamalla. Miehesi luultavasti uskoo vain juttelevansa tuulesta ja auringosta tai paahtoleivästä. Ehkä hän on saanut puhumiselle sellaisen mallin. Hän ei edes tiedä miten ja mitä sanoisi noista asioista niin, ettei se kuulostaisi valitukselta.

Mutta pystytkö sinäkään antamaan miehelle sitä parempaa mallia. Sillä eihän tuo sinunkaan viestisi mitään pelkkää positiivisuutta ollut. Ehkä te kumpikin peilaatte toisianne.

Siinähän se onkin, kun ei hän koe valittavansa. Ei hän sille vissiin mitään mahda.

Onko tämä nyt sitä eroa, kun toinen näkee puoliksi tyhjän ja toinen puoliksi täyden lasin?

Voi olla, että hän uskoo vain juttelevansa täydestä tiskikoneesta. En kyllä oikein usko, että hän pelkästään juttelun takia siitä puhuu, kyllä hän myös olettaa, että minä teen asialle jotain.

Kyllä me jutella pystytään, ei meillä välit huonot ole. En kiehu enkä raivoa. Hän ei vain millään tavalla näe tätä asiaa siten, että hänen sanomisissaan olisi jotain haittaavaa tai ärsyttävää.

Hän sanoo niin paljon asioita, joista ei mun mielestä tarvitsisi edes sanoa mitään! Miksi erikseen ulos mennessän eteisestä pitää huutaa, että pojan rukkanen on lattialla? Jos en tee asialla mitään, mainitsee hän sisääntullessaan rukkasesta vielä toisen kerran.

Eihän tämä mun viesti varmaan ollut positiivinen -vaikka se lehden reunaviiva naurattikin oikeasti.

Hankalaa tässä on olla positiivinen, kun ei viitsisi tätä kuunnella.

Vierailija
17/32 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että laski äitienpäiväaamuna noi vali-vali jutut. Meinasi pokka kyllä pahasti pettää, kun yksi viiva lehden reunaan tuli siitäkin, kun hän valitti, että piirrän jotain ihme viivoja lehden reunaan :) :)

Tälle mä nauroin;) Mutta ei jumakauta, en jaksais kyllä tuollaista miestä YHTÄÄN. Meillä tuntuu kanssa että mies melko helposti valittaa jostain (yleensä juuri mun tekemisistä), mutta ei sentään noin paljoa. Ja aika helposti huomautan takaisin, että älä nyt koko ajan jaksa.

Tsemppiä! Mä tekisin ehkä sinuna jopa listan asioista, joista mies jonakin aamuna valittaa ja iskisin sen sille käteen. Ehkä se tajuaisi jotakin.

Vierailija
18/32 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousin lasten kanssa puoli kymmeneltä ja menin tekemään aamiaista. Vietimme pitkän aamiaisen syöden, kahvia juoden ja lehteä lukien ja höpöttäen keittiön pöydän ääressä. Lapset hakivat myös hoidossa tekemänsä kortit ja niitä ihasteltiin, aurinko paistoi ikkunasta.

Jossain kohtaa tämän kaiken keskellä, kun mun mielestä ei ollut mistään mitään syytä valitaa, aloin vain vedellä viivoja lehden reunaan.

Ei hän sitä itse käsittänyt edes. Mun mielestä oli täydellinen sunnuntaiaamu.

Vierailija
19/32 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuosikausia siis aikuisikäni ihmetellyt, että miksi aina sanotaan, että naiset nalkuttaa. Oman kokemukseni mukaan miehet ovat paljon pahempia nalkuttamaan ja mitättömistä asioista, mistä on paljon esimerkkejä tässäkin ketjussa.

Jotenkin ymmärrän tilannetta jossa on sovittu yhteisesti hoidettavat hommat, eikä toinen kuitenkaan tee niitä, mutta turhasta pikkuasioista nalkuttaminen on ainoastaan rasittavaa eikä kovinkaan rakentavaa.

Oletko koskaan kysynyt ap mieheltäsi, että mitä sitten, miksi on niin kauheaa jos se hemmetin kananmuna on hieman liian löysä / kova, meneekö koko päivä ja jopa elämä pilalle siitä.

Itse tein tuollaisen kyselyn itselleni, kun muutin exäni kanssa yhteen, minulla on ollut tapana olla pikkuisen nalkuttava. Silloin mietin tosissani, että mikä siinä on nyt niin kauheaa jos asiat eivät mene niin kuin minä haluaisin tai olen ajatellut.

Heh kumma kyllä, maailmani eikä elämäni romahtanut vaan opin rennommaksi kaiken kaikkiaan. Nyt olen tosin jo liiankin rento nykyisen kumppanini mulaan..

Vierailija
20/32 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihanaa lukea lehteä ja juoda kahvia ja jutella lasten/miehen kanssa rauhassa, ei ole kiire mihinkään ja aurinko paistaa.

Onko sinulla joku taulukko, mitä sunnuntaiaamuisin kuuluu tehdä?

Tuota ajoin juuri takaa äitienpäiväaamun fiiliksellä! Kiireetön aamu perheen kanssa, aurinko paistaa. Aika usein meillä sunnuntaiaamut ovat sellaisia!

Nalkuttamisesta oli joku tuolla vastannut! Olet varmaan oikeassa, nalkuttaminen taitaa olla tosiaan sovituista asioista muistuttamista.

Tässä ei kyllä tosiaan ole siitä. On vain arkipäivän juttuja ja sattumuksia, esim. juuri lapsen hanska lattialla, kaukosäädin jossain muualla kuin tietyllä hyllyllä, jos jutellaan jostain asiasta, vaikka naapurin uudesta autosta, on se kuulemma sen värinen, että siinä kaikki lika näkyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi