Suojaako autoimmuunisairaudet syövältä?
Keho hyökkää itseään vastaan noissa taudeissa, joten varmaan syövänkin kroppa huomaa ajoissa?
Tai miten on allergioiden kanssa? Niissäkin kroppa pistää toimeksi vaikkei tarvitsisi.
Kommentit (24)
joku oli jo tuolla sitä mieltä, että tulehdus aiheuttaisi syöpää...
En voi sitä torpata eli kieltää täysin. Mulla itsellani on kuitenkin se artriitti, kaverilla keliakia, on colittis ulserosaa, on psoria.
Edelleenkin odottaisin JOTAKIN tuloksia mitkä vahvistaisivat tulokset. Niin niin, kun EI NIITÄ OLE!
Ja mistä tiedän? Siitä, että olen tutkinut joka hemmetin tutkimuksen mitä olemassa on immuniteettisairauksista, niiden olemassa -ja olemattaolosta. piste.
Minulla on autoimmuunisairaus, pernisiöösi anemia. Pa:lla alttius sairastua mahasyöpään.
No, eipä ole vielä syöpä mahassa, rintasyöpää vasta hoidellaan... (eivät liity toisiinsa)
Olen lukenut myös, että autoimmuunitautia sairastavilla on erittäin suuri todennäköisyys sairastua syöpään. Syytä tähän ei ole vahvistettu, mutta näin on vaan todettu. Itselläni arvellaan olevan kikuchinin tauti tai punahukka. Punahukassa vielä suurempi todennäköisyys saada lymfooma tai kohdunkaulan syöpä. Nyt yritän vain epätoivoisesti saada itseni tutkitettua kunnolla, kun ei kukaan lääkäri suostu uskomaan, että nuorella ihmiselläkin voi olla riski sairastua syöpään. Reilu 2kk olen ravannut lääkärissä ja koepalan diagnoosikaan ei ollut mitenkään varma. Lähete sisätautipuolelle (siirretään ongelma toisaalle, kun ei tiedetä) ja sisötautipoli ilmoitti olevansa koko kuukauden kiinni. Jes!
Esim mun autoimmuunisairaus voi AIHEUTTAA mm. syöpää, hoitamattomana. ja sairaus on siis keliakia.
eli tuskin ainakaan suojaisi siltä.