Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Onko sinun ja äitisi suhde kunnossa?

Vierailija
14.05.2012 |

Tuo hautajaisviesti pisti miettimään, että onko tosiaan noin monella palstalaisella suhteet äitiin poikki/huonot vai vastasiko sama ihminen useamman kerran?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi mitää

Vierailija
2/13 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleisen mittapuun mukaan. Tapaamme ja /tai keskustelemme 0-3 kertaa vuodessa. Meillä ei ole mitään yhteistä, minulla liikaa nolaamis- ja vähättelymuistoja lapsuudesta. Mitä tahansa äidin kanssa tekeekin, homma menee tavalla tai toisella reisille ja se on aina muiden vika.

Omasta mielestäni tilanne on aika okei, koska tiedän että parempaa en saa. Elämäni on rauhallisempaa kun en yritä olla liian lähellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme lähes 400km:n päässä toisistamme, joten emme näe kovin usein. Emme kumpikaan ole joka päivä soittavaista sorttia, mutta soittelemme silloin tällöin ja aina kun on erityistä asiaa. Olen aika itsenäinen luonne ja äidilläni on muitakin lapsia, joten hän ei ole vain minun yhteydenpitoni varassa.

Vierailija
4/13 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla koskaan todella läheisiä oltu, en siis tilitä hänelle kaikkia ongelmiani. Mutta olemme kyllä paljon tekemisissä, äitini soittaa lähes joka päivä mulle. Ja usein lapsillenikin. Äitini asuu kaukana, käy miellä muutaman kerran vuodessa. Lapseni ovat useamman viikon vuodessa vanhemmillani koulujen loma-aikoina, kun me olemme töissä.

Vierailija
5/13 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on lapsuus täynnä nolaamista ja vähättelyä. Ja mikä kummallisinta, en edes tajunnut sitä ennen kuin sain omia lapsia ja aloin miettiä, miten lapsia oikeasti kasvatetaan. Tajusin, että olen itse jäänyt vaille kasvatusta. Ja kun ymmärsin, että koska minulle aina jää paha mieli tapaamisistamme, katkaisin välit kokonaan.

Vierailija
6/13 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eivät mitenkään kovin lämpimät tai läheiset. Omien lasteni saanti on onneksi vähän meitä lähentänyt.

Mutta minulla myös tuo sama, että aikuisena olen tajunnut, miten monesti minua vähätelty ja kohdeltu väärin.

Haluaisin NIIIIN paljon, että minulla olisi sellainen äiti, joka olisi myös paras ystäväni, ja voisin hänen kanssaan viettää paljon enemmän aikaa. (lomia, matkustella tms.)

Vierailija
7/13 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin läheiset olleet aina. On äiti ja lisäksi yksi parhaista ystävistäni. On sellainen kantava voima elämässä mistä saan olla kiitollinen, aina.

Vierailija
8/13 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähes päivittäin ollaan puhelinyhteydessä :)

Vierailija
9/13 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme juuri puhu tai katso toisiamme silmiin. Äiti kuitenkin vaati esim. eilen vieraillessamme äitienpäivänä halaamaan, äitienpäivänä kuuluu halata! En koskaan soita, hän soittaa välillä ja haluaa tarkat tiedot silloin kaikesta. Olen oppinut olemaan holjaa asioisstani monien syiden seurauksena.

Meillä käydessäään (harvoin käy) hän ei puhu juuri mitään, katselee ja tutkailee tarkasti. Linnoittautuu lasten seuraan ja supsuttaa heille.

Mykyistä miesystäväänsä hän ei ole suostunut näyttämään meille, vaikka ovat kulkeneet yhdessä lähes 10 vuotta.

Vierailija
10/13 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivaltainen kaltoinkohdellut narsistiäiti, välit meillä olleet jo vuosiaua poikki, eivät korjaudu kun äiti kiistää kaiken ja väittää minua hulluksi, joka keksii kaien omasta päästään. Siis koetun väkivallan, alistamisen, laiminlyönnin, tylyyden.

Äii kaikille tutuille kertoilee miten on kaikkensa antanut ja minä paha kiittämätön lapsi vain kiusaan häntä: (

Vierailija
11/13 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä voi mennä viikko pari ettei soitella, välillä soitellaan paljonkin. Riidellään myös, mutta se on varmaan ihan normaalia :) Paljon puhutaan yksityisasioistakin, tosin mä vähän varovaisesti kun äiti tuppaa höpöttämään asioitani kavereilleen.

Vierailija
12/13 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on tosi läheinen, soitamme melkein päivittäin vaikka välimatkaa on paljon. Meillä kaikilla sisaruksilla on hyvät välit keskenään ja häneen myös. Isä on kuollut.

Vierailija
13/13 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti oli ensimmäinen kenelle kerroin isän kuolemasta. Vein äidin haudalle kukkia äitienpäivänä, mutta nimesin toisen kimpun isän kimpuksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi