Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kakkapyllyjä lavuaariin

Vierailija
14.05.2012 |

asun ulkomailla ja täällä kaikki järkyttyneitä kun kerroin että suomessa vauvan kakkapylly pestään lavuaarissa- täällä nuo pyyhkii vaan puhdistupyyhkeillä ja illalla aina kylpy..

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemikaaleja sisältävät puhdistuspyyhkeet. Minä olen käyttänyt oliiviöljyä vanulapuissa, iho kosteutuu samalla kun vesipesu kuivattaa.

Vierailija
42/48 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun rempan aikaan ei ollut vessassa lavuaaria laisinkaan. Ja kylppärissä ei myöskään, joka sijaitsi kaiken lisäksi kellarissa. Ei kai se keittiön lavuaari sen oudompi ole kuin vessan lavuaari.

että keittiön lavuaarissa pestään astioita ja huuhdellaan ruoka-aineita, kuten vihanneksia. Ja lasketaan vettä täyteen esim. astianpesun aikana, ja pestään siinä "lillivässä vedessä" sitten, ei juoksevan veden alla.

Oletko kuullut että tiskialtaankin voi tiskata jos siellä käsittelee jotain epähygieenistä, kuten multaisia vihanneksia tai vauvan pyllyä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitte oikeesti väittelyn aikaseksi paskasta? :D

Mjähä. Tipahtelen naurusta.

Vierailija
44/48 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan jalat on voi lavuaarissa pitää reunan ulkopuolella ja huuhtoa pelkkä peppu.

Vierailija
45/48 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lisäksi olen hoitanut monia vauvoja. Amerikassa piti kosteuspyyhkeillä hinkata vauvankakkoja. Onhan se ällöttävää hommaa!

Omillani kyllä käytän vesipesua muutoin kuin ihan extreme-olosuhteissa. Pesen vaikka järvessä mieluummin kuin hinkkaan kosteuspyyhkeellä! Saattaahan olla, että meillä on jotain erikoista tahmakakkaa, mutta työtä saa kyllä tehdä että saa hinkattua puhtaaksi. Ja minulla ainakin menee vähintään kymmenen pyyhettä per kakka!

Kotona huljuttelen kylppärin altaan päällä juoksevan veden alla kakkapeput, vieressä on pumppupullo josta otan tarvittaessa saippuaa. Tuota allasta ei muuten juuri muuhun käytetäkään.

Minusta vesipesu voittaa puhdituspyyhkeet 6-0. Mutta joku öljypyyhintä saattaisi olla ihan ok ellei ole juoksevaa vettä saatavilla. Eipähän seuraava kakka ainakaan tartu niin tiukkaan öljytylle iholle!

Vierailija
46/48 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut paisi Liberot vain haisevat aivan järkyttävälle.

Itse olen havainnut kaikkein helpoimmaksi ja siisteimmäksi tavaksi pesaista pyllyn vedellä, koska meidän 11kk poika on sellainen "rasvattu possu", että noiden puhdistuspyyhkeiden kanssa on vain koko kämppä paskassa. Lisäksi niiden kulutus olisi melkoinen.

Ja ei, en pese lavuaarissa tavallista kakkaa. Vain jos on katastrofi, pesen siinä. Täällä kaikki käyttää niitä kosteuspyyhkeitä. Suomessa käydessä en ole meidän lähi-Siwasta edes löytänyt kunnon pyyhkeitä, vain niitä Rainbow -merkkisiä ja ne on huonoja! Niistä alkaa kyllä pylly punottaan!

En tiedä onko isoissa marketeissa sitten esim. Pampers, Natusan ja Libero -merkkisiä, jotka on tavallisia täällä.

Ja Norja kyseessä ;) Terveisiä tutuille ;)

Vierailija
47/48 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nuo sekoittimet vesihanoissa ole aika uusi keksintö Suomessakin?

Asutko sellaisessa maassa, jossa vesi tulee enimmäkseen erilisistä kuuma- ja kylmävesihanoista, ja siksi paikalliset eivät osaa kuvitella pesua juoksevan veden alla?

Eiköhän Suomessa ole huomattavasti aiemminkin ollut vain yksi vesihana. Toki oli erikseen väännin kuumalle ja kylmälle mutta vesi sekoittui ja tuli yhdestä hanasta. Toisin esimerkiksi Briteissä joissa edelleen suuressa osassa asunnoista on edelleen lavuaareissa kaksi hanaa, toisesta tulee kylmää ja toisesta kuumaa. Ei siinä voi pestä juoksevan veden alla yhtään mitään. Pesevät siellä kasvot laittamalla lavuaariin tulpan ja siihen vettä. Näistä lähtökohdista ymmärrän hyvin, että siellä pestään pesulapuilla vauvan peput ja ihmetellään suomalaista tapaa.

Meillä pestään vauvan peppu kotona juoksevan veden alla lavuaarissa, reisussa toki käytetään pesulappuja.

Vierailija
48/48 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noilla puhdistuspyyhkeillä enimmät kakat pois ja sitten pesaista lähes puhdas peppu juoksevalla vedellä. Ei ole kakkaa lavuaarissa! Äly hoi! Ei minustakaan ole hygieenistä uloste lavuaarissa....t, kahden lapsen sh äiti. Bepanthenia sitten tarvittaessa suojavoiteeksi pesun jälkeen peppuun tai sinkkivoidetta,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme