Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita joita on salaa helpottanut kun mies ei pidä yhteyttä lapsiin (ent.avioliitosta)?

Vierailija
13.05.2012 |

Aluksi tunsin jopa syyllisyyttä kun mies ei meidän seurustelun vuoksi malttanut tavata lapsiaan mut nyt en enää tunne sitäkään. Asia kääntyi niin että lopulta uskalsin alkaa yrittää hankkia meille omaa lasta koska tulemme olemaan oikea ydinperhe. Inhoan kaikenlaisia uusperheitä ja siksi epäröin alkaa suhteeseen miehen kanssa jolla jo lapsia aiemmasta liitosta.

En olisi ehkä jatkanut suhdetta ellei jo alussa olisi käynyt selväksi että mies ei ollut kovin innokas tapaamaan lapsiaan eikä pitämään niihin yhteyttä. Yhteydenpito on nyt käsittääkseni loppunut kokonaan eikä onneksi ex-akkansakaan painosta enää eli kysele, soittele jne. jne. Julmaa ehkä sanoa mutta tää tilanne on monelle uusperheelliselle vain salaisissa haaveissa.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö se sitten niin, että kun tämä suhde joskus ehkä päättyy, ja löydät uuden miehen joka ei tykkääkään siitä että sulla on jo lapsi (ja exä joka "ripustautuu" uuteen elämäänne), että hylkäät lapsesi etkä pidä yhteyttä.

Tehän perustatte ydinperheen sen uuden kanssa.

Asia on niin että uskon ja luotan minun ja mieheni välisen suhteen toimivuuteen. Hänen ei olisi pitänyt edes seurustella hänen exän tyyppisen naisen kanssa, joka ei sopinut hänelle missään mielessä. Olisi ollut mulle ylipääsemätön rasite jos entinen nainen olisi lasten kautta jäänyt roikkumaan meidän yhteiselämäämme koska niinhän se uusperheissä tapahtuu.

Mä uskon että me onnistutaan suhteessamme ja se on meidän asia. Ja se mitä tähän kuvioon tulee on niin kuin kirjoitin, eli että monien uusperheellisten salainen haave jota harva ääneen uskaltaa myöntää.

ap

Vierailija
2/39 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset häviävät aina tässä ilkeässä maailmassa. Entä jos mies jättää sinut eikä pidä sinunkaan lapseesi yhteyttä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisen miehen kanssa, jonka tietäisin pystyvän hylkäämään omat lapsensa.

Vierailija
4/39 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulisi ero, niin myös sinulla ja teidän yhteisillä lapsilla voisi olla sama kohtalo (isä, jolla ei omat lapset kiinnosta)?

Minä en haluaisi miestä, joka ei "vain tekee lapsia" ilman vastuuta ja välittämistä.

Vierailija
5/39 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sitten jos/kun teille tulee ero? Haluaisitko hänen pitävän yhteyttää lapsiinsa (sinun)?

Vierailija
6/39 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS tuollainen tilanne olisi, niin eikö yhtään huolettaisi tehdä uutta lasta sellaiselle miehelle, jolle omat lapset eivät merkitse tuon enempää?

Koska faktahan on, että sitten kun te eroatte, mies hylkää myös sen teidän rakkaudenhedelmänne uuden naisen mieliksi.

Muista, että uusliitot päättyvät eroon paljon todennäköisemmin kuin ensimmäiset liitot. ; )

Mutta, provohan tää oli...

Vierailija
7/39 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs lapset? He eivät isää kaipaa, vai? Eivät nyt, eivät koskaan?

On tietysti hyvä, että isä itse oli se, joka päätti ettei halua olla tekemisissä sinun kanssasi - ja ei sitten ole lastenkaan kanssa.

Muuten olisit kuitenkin tehnyt sen, estänyt tai hankaloittanut tapaamisia, koska lasten isä haittaa sinun elämääsi.

On itsekästä olla tapaamatta lapsiaan, antaa lapsille mahdollisuus tutustua isäänsä ja viedä itseltään mahdollisuus tutustua lapsiinsa vain siksi, ettei kestä lasten äitiä. Mutta kun yleisimmin se on niin päin, että se lähihuoltaja, äiti, ei halua että lasten isä, entinen elämä, pilaa nykyisyyden ja tulevaisuuden, on katkera ja inhoaa yhtä ihmistä niin, etti halua tavata sitä, joten estää lastenkin tapaamiset..

On julmaa ja itsekästä riistää lapsilta oikeus omaan isään.

Pitäisi aikuisten tajuta, että erossa vanhemmet - aikuiset - eroavat toisistaan - EIVÄT LAPSISTAAN.

Biologinen vanhemmuus säilyy ja pysyy, se on.

Ja tapaamisista kun puhun, tarkoitan ns. normaalia vanhempaa, sellaista etä(isää) joka ei ryyppää ja huolehtiin normaalisti lapsista. en mistään kriminaali-päihteiden käyttäjästä.

Vierailija
8/39 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskot oman liittosi kestoon 110%? Ymmärräthän, että jos teille tulee ero, mies katoaisi myös yhteisen lapsenne/lastenne elämästä täysin? Vai kuvitteletko, että mies rakastaisi teidän yhteistä lasta enemmän kuin ex-vaimon kanssa saatuja?

Jestas sentään.. Halveksin avoimesti tuollaisia miehiä enkä ikimaailmassa hankkisi lapsia tuollaisen isäaineksen kanssa. Herää !!!!!!!

Vierailija
9/39 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on hyvä isäpuoli. He aika lähellä ydinperhettä, samoin me. Eikä paljon pidetä yhteyksiä ja taidetaan olla molemmat perheet onnellisia.

*väistelee kiviä*

Vierailija
10/39 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on niin että uskon ja luotan minun ja mieheni välisen suhteen toimivuuteen. Hänen ei olisi pitänyt edes seurustella hänen exän tyyppisen naisen kanssa, joka ei sopinut hänelle missään mielessä. Olisi ollut mulle ylipääsemätön rasite jos entinen nainen olisi lasten kautta jäänyt roikkumaan meidän yhteiselämäämme koska niinhän se uusperheissä tapahtuu.

Mä uskon että me onnistutaan suhteessamme ja se on meidän asia. Ja se mitä tähän kuvioon tulee on niin kuin kirjoitin, eli että monien uusperheellisten salainen haave jota harva ääneen uskaltaa myöntää.

ap

Vierailija
11/39 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En arvostaisi tuollaista miestä pätkääkään.

Vierailija
12/39 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen tapaamiset ehkä vähän vähentyneet, mutta ei vielä kokonaan loppuneet. Helpottaisi meidän elämää paljon jos lapsi olisi ede enimmäkseen poissa kuvioista.

Lulen että hiukan vähemmän kasvattajia olisi lapsellekin parempi. Nyt on äiti, isi, isäpuoli ja äitipuoli sekä erittäin innokas mummi ja pappa ja papan uusi akka .. laps raukka.

Vierailija
13/39 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka arvomaailma sallii omien lasten hylkäämisen. Olisin jättänyt tuon ja hankkinut tilalle lapsettoman miehen.

Mutta kai tässä nyt "yhtä ihanat" ihmiset on taas löytänyt toisensa :D

Vierailija
14/39 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakkaus on sokea.

ps. muutaman vuoden kuluttua laput lentää silmiltä

Vierailija
15/39 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Minulla on muuten ihan aito ja alkuperäinen ydinperhe kasassa. Käykö kateeksi ; )?

Vierailija
16/39 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä olen tuollaisen isän aikuinen, kohta nelikymppinen lapsi. Olen koko ikäni ihmetellyt, mitä isäni päässä on voinut liikkua koko lapsuuteni ajan, kun hän ei ole halunnut minua tavata. Hänellä ei edes ollut kuvioissa mitään uutta naista ja perhettä ennen kuin olin jo 10-vuotias, erotessaan äidistäni olin vuoden vanha. Hyvin vaikea käsittää. Olen tavannut hänet kerran aikuisena, ja omalla tavallaan hän koetti asioita elämästään minulle selittää mutta ei oikein auennut. Kaikki ne vuodet, jolloin minä olin lapsi ja haaveilin hänen huomiostaan, siitä oikeasta isästä, joka minullakin jossain on. Kaikki ne vuodet hän oli aikuinen mies, jota oma lapsi ei yksinkertaisesti kiinnosta.

Saatuani omia lapsia asiaa on ollut aina vain vaikeampi ymmärtää.

Vierailija
17/39 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oma isä ei viitsi heitä tavata?

Minä halveksisin tuollaista isää. Uskon, että myös lapsenne aikanaan. En arvostaisi äitiäkään, joka ei laittanut isää huolehtimaan perusvelvollisuudestaan. On aivan sama, minkälainen nainen on näiden lasten äiti. MIes on lapset tuonut maailmaan, on tehnyt päätöksen siitä, ja lapset ovat siihen täysin syyttömiä. Minkälainen tunne-elämältään täysin vajaa ja empatiakyvytön kykenee hylkäämään lapsensa kuin lapaset tai tavaran tai auton? Omat lapset, jotka itse on halunnut maailmaan! Tällaiset miehet ovat varmaan niitä perhesurmaajia tai ylipäätään rikollisia. Kun ei ole minkäänlaista kykyä rakastaa muita kuin itseään, niin jossain vaiheessa haksahtaa täysin pieleen.

En käsitä, millainen itsekeskeinen ja tunnekylmä nainen kykenee tekemään lapsia miehelle, joka pystyy hylkäämään omat lapsensa. Kyllä hän on heitä rakastanut. Ja jos ei ole, niin onpahan siinä saalis tosiaan!

Pelottavin aloitus pitkään aikaan. Tiedän tasan yhden miehen, joka on hylännyt lapsensa, ja hän on henkisesti sairas hyvin monella tapaa. Tiedän tosin miehen, joka ei ikinä ollut tavannut lastaan, mutta hänen tyttöystävänsä otti asian omakseen, pakotti maksamaan elatusmaksut ja jopa tapaamaan muutamia kertoja jo kouluikäisen pojan. On niitä kypsiä ja järkeviäkin naisia.

No, elämä opettaa ap:täkin. Kun leikkii tulella, ei pidä ihmetellä, kun syttyy tulipalo.

Vierailija
18/39 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos/kun eroatte? Itse en lapsia tuollaisen miehen kanssa tekisi, en ikimaailmassa. Ei tuollainen ole mies vaan luuseri paska.

Vierailija
19/39 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö yhtään voi asettautua edes aikuisena näiden isänsä hylkäämien lasten asemaan? Ajattelet vain itseäsi!! Sietäsit hävetä. Et ansaitse olla äiti, koska olet valmis jättämään isänrakkaudesta osattomaksi siihen syyttömät lapset!

Sinun nykyisen miehesi pitäisi kantaa vastuunsa, ja olla isä omille lapsilleen. Kypsät, vastuuntuntoiset vanhemmat voivat sopia keskenään kuvion lasten tapaamiselle, joka edes auttaa, että lapset saavat pitää molemmat vanhempansa elämässään. Lapset tarvitsevat isäänsä.

Kaikki asiat ovat järjestelykysymyksiä, jos siihen vain halutaan. Mutta Sinä AP olet halunut nitistää tämän kuvion alkuunsa. Toivon, että tuollainen ihminen saa osakeen samaa, mitä tuottaa viattomille lapselle: kärsimystä, osattomuutta ja rakkaudettomuutta.

Vierailija
20/39 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isä ei ole kiintynyt lapseensa, voi noin käydäkin. Tiedän miehen, joka sai vahinkolapsen lyhyessä suhteessa. Ei ole koskaan asunut lapsen kanssa ja tapaamiset oli lyhyitä lapsen ollessa pieni. Sittemmin lapsi on käynyt säännöllisesti isällään, mutta tiedän, että mies ei kauheasti kaipaisi, vaikkei tulisikaan. Sen sijaan erottuaan pitkä aikaisesta vaimosta, niin tappeli viimeiseen hengen vetoon yhteisistä lapsista ja on erittäin innokas isä. Se yhteinen elämä näiden muiden lasten kanssa on niin merkittävä, että vilpittömästi rakastaa näitä jälkimmäisen liiton lapsia. Sitten taas se esikoinen siitä lyhyestä suhteesta on enemmän riippakivi. Kamalaa. Mutta toisaalta eihän se biologia rakkautta sytytä vaan yhteinen elämä ja jaetut kokemukset. Ei miehille tule rakkautta lapseen automaattisesti.