Rv 8+6, outo tunne
Miten teillä on lämmöt käyttäytyny raskaus aikana? Huomasin itse ovulaation jälkeen paleli ja lämmöt nousikin päälle 37. Viikko plussan jälkeen lämpötilat alkoi heittelemään 35-37.1 välillä. Onkohan ihan normaalia? Ensimmäisessä neuvolassa en ole vielä käynyt ja asia lämpöjen heittely tavallaan ''pelottaa''..Kun vielä 6 viikolla kärsin järkyttävistä mahakivuista. Verta ei onneksi ole tullut ja mahakivutkin on hellittänyt..
Kommentit (6)
Mulla oli kans alkuraskaudessa aikamoisia lämmönvaihteluja! n. vk 7 alkoi ja jatkui muistaakseni vk10-12 asti! jatkuva palelu ja lämpö oli normaalia korkeampi.. Palelu alkoi aamulla sängystä noustessa ja loppui illalla paksun peiton alle kömmittyä! se oli niin kokonaisvaltaista että vaikutti työntekoon ja koirien ulkoilutukseen! oli kamalaa viedä koiria edes pissille kun tuntui että jäätyy.. hampaat kalisi ja kroppa tärisi :/ neuvolassa sanottiin et joillaki kroppa reagoi noin! ja vatsakivuista sen verran et kärsin ihan kamalista kivuista n.vk6-8.. alkoivat ihan yhtäkkiä ja kesti kerralla n.30min. särkylääkkeisiin jouduin turvautumaan jokakerta kun oli niin kipee maha.. noita kipuja tuli noiden 2vk aikana ehkä 3-4 ja loppuivat! sillon mietin et apua.. millasia synnytyskivut on ku nää kohdunkasvamiskivut on näin kovat :) mut enää ei jännitä yhtään.. kai sitä valmistautuu raskauden aikana siihenki! tänään viikkoja 20.
ihanaa jatkoa odotukselle:)
Oli kiva lukea teidän vastauksia, neuvolassakin sanoivat ettei kannata lämpöä mittailla kun kaikilla se lämpö nousee eri tavalla. Nyt olis rv 9+1 ja yritettiin sydän ääniä kuunnella mutta ei saatu vielä kuulumaan. Kuulemma sillä dopplerilla kuulee 10 viikon jälkeen. Tietyssä kohassa laite tunnisti sykettä ja lukemat kävi päälle 100..se helpotti paljon.. :)
Eikä kannata tosiaan säikähtää jos ei niitä sydänääniä kuule. Mulla kuului 10 viikolla hyvin mutta sit taas 16 viikolla joutui hakemaan ja kuului enimmäkseen napanuoran kautta. Oli varmaan vauva jotenkin sökkyrällä. ;) Liikkeet tunsin tosi aikaisin, jo 15 viikon lopulla vaikka ensisynnyttäjä olen. Kätilö osasi ennustaa sen jo polilla. Kai se riippuu niin paljon kohdun ja istukan asennoista yms. :)
Mulla sattui just olemaan niin kova nälkä että se mahan möykkä sotki paljon sitä kuuluvuutta. Kurinaa sieltä kuului enimmäkseen. Yritän kyllä kovasti olla mahollisimman rauhallinen, mutta aina jossain vaiheessa tulee joku pelko raskauden etenemisestä tms.. Ens kuussa on onneksi ensimmäinen ultra, jospa siellä jo näkyis jotain :)
Varmasti sieltä vauveli löytyy. Se on ihan normaalia ettei 9 viikolla välttämättä kuule ääniä... :) Mua pelotti ultraan meno siitä huolimatta vaikka äänet kuultiin. Sit se olikin niin ihanaa että olisin voinut olla siinä koko päivän. :)
Itse koitan mitata mahdollisimman vähän lämpöä ettei tarvitse miettiä. Uskon kyllä että voi johtua hormooneista ja siitä kun keho totuttelee uuteen asiaan. :) Itselläni kun on alilämpöä, parannan oloa juomalla lämmintä ja laittamalla enemmän vaatetta päälle. Kyllä alkaa lämpö nousta. :)