Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaako mun mieheni nyt eron vai mitä ihmettä?

Vierailija
13.05.2012 |

Kirjoitin tänne pari päivää sitten siitä, kun mieheni, joka ennen joi päivittäin ainakin jonkin verran, tuli viikolla aamuyöstä humalassa kotiin, eikä lähtenyt ajoissa töihin.

Tänään illalla otin esille, että pahimmalta tuntuu, kun mies pettää antamansa lupaukset. Mies tekikin koko asiasta vieläkin isomman. Hän ei kuulemma voi olla sellainen mies kuin minä haluan. Hän ei ole antanut ikinä anteeksi mitään sanojani (vuosia sitten huomautin hänen kasvavasta mahastaan). Hän haluaa elää rennosti, ilmeisesti siis juoda kun haluaa, ja minä kuulemma naputan koko ajan jostakin. Pyysin kertomaan, mistä. Mies ei kuulemma paina mieleensä sellaisia asioita. Yhden esimerkin hän sanoi: olen huomauttanut, että hän ei saa liata minun ja lapsen hammasharjaa. Sellainen kuulemma vie hänen miehuutensa. Hän ei suostu sanomaan, mitä minä teen väärin ja minä en tajua itse.

Minä itkin tietysti järkyttyneenä miehen purkausta ja mies painui pihalle, koska hänen päänsä kuulemma räjähtää. Tajusin ja sanoinkin miehelle, että jo monena vuonna hän on aloittanut riidan äitienpäivää edeltävänä iltana. Mies kyseenalaistaa avioliittomme aina äitienpäivän kynnyksellä ja minä itken edeltävän yön.

Sanoin miehelle, että mitäs, jos en halua, että hän on täällä huomenaamuna. Mies sanoi että se on minun päätökseni. Sitten hän meni ulos, enkä tiedä, milloin hän tulee takaisin. En tiedä, mitä nyt on odotettavissa. En tiedä, mitä minun pitää tehdä. Sanonko, että hän saa juoda ja mennä, kun haluaa, eikä minulle tarvitse ilmoittaa? Pyydänkö anteeksi, että kerroin, että pahoitin mieleni lupauksen pettämisestä? Mitä ihmettä minä teen? En tiedä, mitä teen väärin, kun mies ei sano suoraan.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin tänne pari päivää sitten siitä, kun mieheni, joka ennen joi päivittäin ainakin jonkin verran, tuli viikolla aamuyöstä humalassa kotiin, eikä lähtenyt ajoissa töihin. Tänään illalla otin esille, että pahimmalta tuntuu, kun mies pettää antamansa lupaukset. Mies tekikin koko asiasta vieläkin isomman. Hän ei kuulemma voi olla sellainen mies kuin minä haluan.

Eikö sitä asiaa käsitelty silloin loppuun, vai muutenko vaan otit sen jälleen esille? Minusta ihan itse kerjäsit tätä riitaa näin äitienpäivää edeltävästi ("miehen traditio on saada minut itkemään", no olisiko niin käynyt, rehellisesti, ellet olisi taas kaivellut vanhoja?).

Minustakin tuntuu, että miehesi ei voi olla sellainen, kuin sinä haluat. Sinä olet antanut tarkat määritelmät ja kriteerit, ja mies on yrittänyt (onhan tuo vähentänyt!), mutta se ei riitä sinulle. Vähintään koet tarvetta vielä päivien jälkeen ottaa esille kuinka sinä taas mielesi viimeksi pahoitit...

Vierailija
2/18 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juomisensa jonkun toisen syyksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei ap:n toiminta ole kyllä kovin reilua myöskään. Tuollainen pettymyksestä puhuminen syyllistäen lupausten pettämisellä, jos kyse on kahdesta kerrasta kertaluonteista alkoholinkäyttöä puolen vuoden aikana. Mutta eroa ihmeessä ap, sitten saat kokea yh-arkea ja pärjätä ilman miestä ja miehen rahoja - kuulostaako mukavalta? Miten suuren osan perheenne elannosta sinä ap tuot kotiinne? Entäpä miten huolehdit miehesi hyvinvoinnista? Koetko itse olevasi aina hieman miehesi yläpuolella noine "luotettavuuksinesi" ja oikeuttaessasi jatkuvan syyllistämisen miestäsi kohtaan?

Mikä on teidän mielestänne - siis sinun ja miehesi mielstä - sopiva taso alkoholinkäytön suhteen? Minkä ikäisiä olette?

Vierailija
4/18 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(kännit aamuyöstä ennen työpäivää) olen suuttunut ja pettynyt. Mies on kyllä käyttänyt alkoholia muutenkin, mutta ihan kohtuudella, säännöllisesti.

Mitä merkitystä on miehen rahoilla? En minä miehen kanssa ole alunperinkään hänen rahojensa vuoksi. Pystyisin kyllä elättämään perheen ilman miestäkin.

En tunne olevani miehen yläpuolella enkä syyllistä häntä jatkuvasti. Minullakin on tunteet.

Mieheni mielestä käsittääkseni alkoholia pitää voida käyttää, kun tilanne eteen sattuu. Hän ei myöskään mene "yhdelle" vaan juo niin kauan kuin istuu ja kunnes lähtee kotiin (nuo arkikännit hän veti niin, että tuli kotiin n. klo 3). Ennen hän joi päivittäin väh. 4 olutta. Minä rajaisin sen viikonloppuihin tai viiniksi tai olueksi ruoan kanssa joskus.

Kuinka monta kertaa lupauksensa saa pettää ilman että petetty saa siitä mainita? -ap

ettei ap:n toiminta ole kyllä kovin reilua myöskään. Tuollainen pettymyksestä puhuminen syyllistäen lupausten pettämisellä, jos kyse on kahdesta kerrasta kertaluonteista alkoholinkäyttöä puolen vuoden aikana. Mutta eroa ihmeessä ap, sitten saat kokea yh-arkea ja pärjätä ilman miestä ja miehen rahoja - kuulostaako mukavalta? Miten suuren osan perheenne elannosta sinä ap tuot kotiinne? Entäpä miten huolehdit miehesi hyvinvoinnista? Koetko itse olevasi aina hieman miehesi yläpuolella noine "luotettavuuksinesi" ja oikeuttaessasi jatkuvan syyllistämisen miestäsi kohtaan? Mikä on teidän mielestänne - siis sinun ja miehesi mielstä - sopiva taso alkoholinkäytön suhteen? Minkä ikäisiä olette?

Vierailija
5/18 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä hän siis teki hammasharjoillenne?

Vierailija
6/18 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vietät huomenna äitienpäivää lapsesi kanssa, älä anna miehen pilata sitä krapulapäissään.

Juttelette sitten, kun hän on selvä.

*halaus*

Vierailija
7/18 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisten harjat, jotka ovat samassa astiassa. Käskin laitaa eri paikkaan ja sitä hän on nyt kantanut mielessään. En tajunnut, että se on iso juttu. Olihan se kai sitä "naputtamista" minulta, mutta kun ällötti. -ap

Ja mitä hän siis teki hammasharjoillenne?

Vierailija
8/18 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selvinpäin hän oli, kun puhuimme. -ap

ja vietät huomenna äitienpäivää lapsesi kanssa, älä anna miehen pilata sitä krapulapäissään. Juttelette sitten, kun hän on selvä. *halaus*

Vierailija
9/18 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja riippuvainen sairaalla tavalla miehestäsi. Miehesi on alkoholisti, jos juo koko ajan viikolla ja ei selviydy edes ajoissa töihin! Miksi olet alkoholistin kanssa yhdessä? Miten siedät tuollaista varsinkin kun perheessä on lapsi? Etkö todellakaan ole lukenut vaikka tällä palstalla lukemattomia äitien kertomuksia katkerana siitä, millaista oli elää alkoholisti-isän perheessä? Kuulosta siltä, että olet alistunut. Lähde nyt herranjumala tuollaisesta suhteesta. Terveintä olisi, jos ilmottaisit miehelle, että niin kauan kuin juo ei ole asiaa kotiin. Nyt hieman itsekunnioitusta sinulle ja selkärankaa. Ihan kaikkea ei pidä kestää! Lue oma aloituksesi ajatuksella. Selität, että miehesi on kusipää-alkkis ja olet huolestunut vain siitä, haluaako HÄN nyt erota kun vaihteeksi taas loukkasi sinua.

Vierailija
10/18 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikonloppuisin enemmän sekä juhlissa paljon. Puoli vuotta sitten hän vähensi merkittävästi, juo parit saunakaljat ja viikonloppuna viiniä ruoan kanssa, mutta on nyt pari kertaa käynyt baarissa viikolla ja tullut aamuyöllä humalassa kotiin. Hän ei ennenkään ollut kovassa humalassa mutta huominen häiritsi elämäämme. Hän ei mielestään ole alkoholisti, koska ei juo kaikkea, minkä näkee. Hän pitää hyvää huolta perheestä ja tekee työnsä hyvin. Kyse on hänen mielestään minusta ja minun liian tiukoista rajoistani. -ap

ja riippuvainen sairaalla tavalla miehestäsi. Miehesi on alkoholisti, jos juo koko ajan viikolla ja ei selviydy edes ajoissa töihin! Miksi olet alkoholistin kanssa yhdessä? Miten siedät tuollaista varsinkin kun perheessä on lapsi? Etkö todellakaan ole lukenut vaikka tällä palstalla lukemattomia äitien kertomuksia katkerana siitä, millaista oli elää alkoholisti-isän perheessä? Kuulosta siltä, että olet alistunut. Lähde nyt herranjumala tuollaisesta suhteesta. Terveintä olisi, jos ilmottaisit miehelle, että niin kauan kuin juo ei ole asiaa kotiin. Nyt hieman itsekunnioitusta sinulle ja selkärankaa. Ihan kaikkea ei pidä kestää! Lue oma aloituksesi ajatuksella. Selität, että miehesi on kusipää-alkkis ja olet huolestunut vain siitä, haluaako HÄN nyt erota kun vaihteeksi taas loukkasi sinua.

Vierailija
11/18 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap

Vierailija
12/18 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapahtunutkaan. Minä en ole unohtanut hänen sanojaan. Sanoin, että hän on kaunainen ja katkera ihminen, jonka suurin ongelma on se, että hän ei saa juoda, kun haluaa. Muistutin, että baareista löytyy kyllä ämmiä, joille asia ei ole ongelma. Mies sanoi, että ei ole kyse mistään ämmistä. En tiedä, mitä hän suunnittelee nyt. Hän pilasi äitienpäiväni, taas. Mies sanoi, että olen hyvä äiti, ettei hän sen takia minua itketä. Kyllä minä sen tiedän. En tarvitse häntä sitä sanomaan, mutta en tarvitse sitäkään, että hän pilaa äitienpäiväni. Tuolla se makaa sohvalla, eikä mitään sanottavaa hänellä ole. -ap

Vierailija
13/18 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on siis vähentänyt viimeisen puolen vuoden aikana huomattavasti juomista ja on nyt kahdesti repsahtanut (mutta ei ole putkea lähtenyt päälle eikä velkaantunut)? Voisitko ap nostaa pääsi sieltä perseestäsi ja nähdä, että miehesi yrittää tehdä elämänmuutosta, joka on jo huimasti onnistunutkin, mutta joka on oikeasti vaikea muutos, jos taustalla on päihderiippuvuutta. Repsahdkset kuuluvat riippuvuudesta toipumiseen. Jos niitä ei kestä, kannattaa lähteä, sillä ihminen se mieskin on. Virheellinen ja heikko. Jos sitä ei saa kanssasi olla, vaikka on tehnyt jo paljon, ei teillä ole tulevaisuutta.

Miten tuo alkoholinkäyttö nyt sitten arjessanne näkyy, esim. nyt kun otit sen taas esiin? Miten sinä päivänä mies oli juonut/uhannut juoda tms? Vai pitikö vähän taas syyllistää ja vuodattaa kaikki ahdistus miehen päälle, vaikka jo puoli vuotta on mennyt hyvin? Mitä saatanallista täydellisyyttä sinä oikein vaadit nainen?

Vierailija
14/18 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolisolle ei valehdella, eikä annettuja lupauksia petetä. En ole koskaan pettänyt mitään miehelleni antamaani lupausta, koska omatuntoni ei sitä sallisi. Mieheni tietää ja tunnustaa sen myös. MInulle rehellisyys ja sanojensa takana seisominen ovat perustavia asioita.

Olen myös pyytä nyt miestäni menemään asiantuntijan puheille alkoholiongelmansa vuoksi, siksikin, että saisimme faktoja asiasta, mutta mies ei mene, koska hänellä ei kuulemma ole ongelmaa.

Olisin voinut kuvitella ja ymmärtää, että mieheni olisi sanonut minulle, että on pahoillaan lupausten pettämisestä, tai että ei ole osannut määritellä omaa kykeneväisyyttään tässä vaiheessa. Sen sijaan hän kaivoi esille vuosien takaisen huomautuksen ja huomautuksen sotkemisesta, jotka ovat kuulemma vieneet hänen miehuutensa. Haukkumista seurasi vielä pitkään. Mieheni äitienpäivätraditio on edellisenä iltana ennen nukkumaan menoa saada minut itkemään. -ap

Mies on siis vähentänyt viimeisen puolen vuoden aikana huomattavasti juomista ja on nyt kahdesti repsahtanut (mutta ei ole putkea lähtenyt päälle eikä velkaantunut)? Voisitko ap nostaa pääsi sieltä perseestäsi ja nähdä, että miehesi yrittää tehdä elämänmuutosta, joka on jo huimasti onnistunutkin, mutta joka on oikeasti vaikea muutos, jos taustalla on päihderiippuvuutta. Repsahdkset kuuluvat riippuvuudesta toipumiseen. Jos niitä ei kestä, kannattaa lähteä, sillä ihminen se mieskin on. Virheellinen ja heikko. Jos sitä ei saa kanssasi olla, vaikka on tehnyt jo paljon, ei teillä ole tulevaisuutta. Miten tuo alkoholinkäyttö nyt sitten arjessanne näkyy, esim. nyt kun otit sen taas esiin? Miten sinä päivänä mies oli juonut/uhannut juoda tms? Vai pitikö vähän taas syyllistää ja vuodattaa kaikki ahdistus miehen päälle, vaikka jo puoli vuotta on mennyt hyvin? Mitä saatanallista täydellisyyttä sinä oikein vaadit nainen?

Vierailija
15/18 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi yriittää vaientaa vaatimuksesi hyökkäämällä takaisin. Vanha, hyvä, toimiva konsti.Kun uhkaa erota huomauttelujesi vuoksi, saa sinut pelästymään ja kohta et uskalla vaatia mitään. Eli mies haluaa ryypätä rauhassa.

Vierailija
16/18 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa oikein karusti tuon ap:n tekstistä, kuinka hän kokee olevansa täydellisempi, moraalisempi, kunnioitettavampi ja kaikin puolin parempi ihminen kuin miehensä. Ap:lla on tarve näykkiä, nipottaa, syyllistää ja vetistellä miehen aiheuttamilla pettymyksillä. Kuinka rakentavaa. Ap ei ole itsenäinen aikuinen ihminen, vaan tietyllä tapaa läheisriippuvainen, jolla ei ole luonnollista erillisyyden kokemusta. Olet ap yhtä patologinen tuossa dynamiikassanne kuin miehesikin. Voit joko lähteä tai jatkaa tuota nalkutus-ärsyyntyminen-keskinäinen halveksunta -kehäänne.

Hienoa että miehesi "tunnustaa" ettet ole koskaan pettänyt mitään miehellesi antamaasi lupausta. Ilmapiiri välillänne vaikuttaa, kröhöm, asialliselta. Huh, kyllä minullekin tulisi tarve vetää pää täyteen tuollaisen sädekehäänsä kiillottavan marttyyriluuskan kanssa.

Vierailija
17/18 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen kuin mieheni enkä tunne niin. Asiahan on meillä päinvastoin: minusta tietyt asiat ovat joskus huonosti, miehen mielestä minä olen se, joka on se "huono". -ap

Huomaa oikein karusti tuon ap:n tekstistä, kuinka hän kokee olevansa täydellisempi, moraalisempi, kunnioitettavampi ja kaikin puolin parempi ihminen kuin miehensä. Ap:lla on tarve näykkiä, nipottaa, syyllistää ja vetistellä miehen aiheuttamilla pettymyksillä. Kuinka rakentavaa. Ap ei ole itsenäinen aikuinen ihminen, vaan tietyllä tapaa läheisriippuvainen, jolla ei ole luonnollista erillisyyden kokemusta. Olet ap yhtä patologinen tuossa dynamiikassanne kuin miehesikin. Voit joko lähteä tai jatkaa tuota nalkutus-ärsyyntyminen-keskinäinen halveksunta -kehäänne. Hienoa että miehesi "tunnustaa" ettet ole koskaan pettänyt mitään miehellesi antamaasi lupausta. Ilmapiiri välillänne vaikuttaa, kröhöm, asialliselta. Huh, kyllä minullekin tulisi tarve vetää pää täyteen tuollaisen sädekehäänsä kiillottavan marttyyriluuskan kanssa.

Vierailija
18/18 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa oikein karusti tuon ap:n tekstistä, kuinka hän kokee olevansa täydellisempi, moraalisempi, kunnioitettavampi ja kaikin puolin parempi ihminen kuin miehensä. Ap:lla on tarve näykkiä, nipottaa, syyllistää ja vetistellä miehen aiheuttamilla pettymyksillä. Kuinka rakentavaa. Ap ei ole itsenäinen aikuinen ihminen, vaan tietyllä tapaa läheisriippuvainen, jolla ei ole luonnollista erillisyyden kokemusta. Olet ap yhtä patologinen tuossa dynamiikassanne kuin miehesikin. Voit joko lähteä tai jatkaa tuota nalkutus-ärsyyntyminen-keskinäinen halveksunta -kehäänne.

Hienoa että miehesi "tunnustaa" ettet ole koskaan pettänyt mitään miehellesi antamaasi lupausta. Ilmapiiri välillänne vaikuttaa, kröhöm, asialliselta. Huh, kyllä minullekin tulisi tarve vetää pää täyteen tuollaisen sädekehäänsä kiillottavan marttyyriluuskan kanssa.

Kirjoittaja lienee elämässään turhautunut älykkö, jolla on kyllä ollut paljon annettavaa mutta ei ole sanut antaa sitä tai on antanut sen väärin / väärälle henkilölle. Katkeraa tekstiä katkeroituneelta ihmiseltä. Mahtaako kirjoittajalla itsellään olla alkoholiongelma? Sille kovasti vaikuttaa.

Ap:lle kirjoitin jo aiemmin, että alkoholismia ei pidä sietää. Alkoholisti sairastuttaa läheisetkin ja vaikka alkoholisti onnistuisi olemaan selvänä jonkin aikaa, saattaa persoonallisuus olla jo muuttunut - vuosien juominen jättää jälkensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä