Yh-äidit rasittavaa lomaseuraa
Sopivan tilaisuuden tullen jättävät muka huomaamattomasti lapsensa perheellisten "huoleksi" asenteella ihanaa kun lapsilla on seuraa. Sitten oikaisee itsensä aurinkotuoliin ja pitää itsestään selvänä, että hänenkin lapsen perään katsotaan, kun on kerran omiakin peräänkatsottavia. Lentokoneessa ei saa edes yhtä ainokaistaan istumaan paikallaan vaan lapsi hilluu riehuttamassa muiden lapsia ja taas ns.hakemassa seuraa, niin oma äiti saa istua rauhassa. Hyväksikäyttöä, kun ei jaksa olla oman lapsen kanssa.
Kommentit (13)
vaan lomalla tavattiin ja hakeutui aina läheisyyteen juuri sen vuoksi, että hänen lapsellaan olisi seuraa.
vaan lomalla tavattiin ja hakeutui aina läheisyyteen juuri sen vuoksi, että hänen lapsellaan olisi seuraa.
Tosin kyllä toi olis voinut olla pariskuntakin :) Mutta oli kyl aika törkeätä..
Varmaan kayttytyisi samalla tavalla, tai jollain muulla tavalla arsyttavasti jos olisi naimisissakin. Tuskin se sormus sormessa hanta paljon muuttaisi.
Vai luuletko noin, ap?
Itse olen huomannut asian juuri toisinpäin. Perheelliset yrittävät monesti tunkea lapsiansa juuri yksin lastensa kanssa olevien vastuulle, 'kun yksinhän se on, kun ei ole seuralaista, niin samallahan nämä loputkin lapset menevät', niin katsokoon näidenkin perään. Harvoin näille äideille ja isille tulee mieleen, että jospa tämä yh-äiti haluaakin viettää laatuaikaa lastensa kanssa, kuten ainakin itse haluan, sillä olen sinne matkallekin / reissuun / tms lähtenyt. Eikä voisi vähempää kiinnostaa olla oletusarvoinen muiden lasten kaitsija.
Lentokoneessa eivät saa yhtä ainokaista muksuaan hiljaiksi vaan lapsi häiritsee vaatimuksiillaan ja huudoillaan muita matkustavia ihmisiä. Yölennoilla mm. toiset ihmiset haluisivat nukkua eikä kunnella heidän muksunsa "ihanaa" kovaäänistälaulua ym. Perillä kohteessa kuhertelevat aurinkotuolissa niin että lapsi jää täysin vaille valvontaa ja suihki vettä toisten aurikoa ottavien aikuisten päälle tai vaatii jatkuvalla metelöinnillään huomiota aikuisilta. Kyllä kahden vanhemman perheet ovat sitten rasittaa matkaseuraa kun eivät jaksa olla lapsiensa kanssa.
Meillä oli kylässä kaksi viikkoa yh-sukulaiseni yhden lapsensa kanssa.
Asumme ulkomailla minulla on itsellänikin työtä kolmen alle kouluikäisen kanssa ilman tukiverkkoa ja mies paljon poissa...mutta tämä yh tosiaan kuvitteli neljän lapsen menevän siinä missä kolmenkin ja lähti rauhassa kaupungille shoppailemaan kun vahdin hänen lyhytjänteistä ja kitisevää taaperoaan.
Kotona ollessamme tämä yh makasi uima-altaallamme ja antoi minun passata itseään ja toimia lastenvahtina.
Tänä vuonna samainen ihminen ehdotteli yhteistä kesälomamatkaa, mutta No Thanks...
Ihmettelen kyllä sitä, joka sysää oman lapsensa muiden riesaksi, erityisesti jos lähistöllä uima-allas. Miten voi luottaa, että joku puolituttu muka valvoo lasta, jos sillä on omiakin valvottavana.
Ihmettelinkin miksi se olisi niin vaivatonta lomailla lapsikatraan kanssa. Itse en ole lähtenyt kun menisi hieno loma pelkkään lasten kaitsemiseen. Lähdetään sitten kun lapset ovat kaikki koulussa.
Vinkkinä; mummo tai kaveri mukaan niin lasten kanssa olo sujuu jouheammin.
Voi olla näinkin, mutta miksi se "lapsensa perään katsova" on aina automaattisesti oikeassa ja hyvä vanhempi? Tuo perään katsominenkin on vähän suhteellinen käsite. Se, että mun kaveri on ihan ylihysteerinen lastensa kanssa ei tarkoita sitä, että mun pitäisi mennä sinne lasten sekaan täpisemään sen kanssa. Esim. meillä 6 ja 8v lapset osaavat ihan oikeasti olla omalla ok-talon pihalla ihan kahdestaan, ei niitä tarvitse olla koko ajan ojentamassa tyyliin "Älä heitä palloa, älä hypi noin, voit kaatua jne...". :D Mun mielestä tuokin on huono juttu, ettei anna lapsille yhtään vastuuta tai tilaa ajatella itse. Ei niitä toisen muksuja tarvitse vahtia!!!
Ihmettelinkin miksi se olisi niin vaivatonta lomailla lapsikatraan kanssa. Itse en ole lähtenyt kun menisi hieno loma pelkkään lasten kaitsemiseen. Lähdetään sitten kun lapset ovat kaikki koulussa.
Vinkkinä; mummo tai kaveri mukaan niin lasten kanssa olo sujuu jouheammin.
Ei se koulussa olo välttämättä mitään muuta. Aina löytyy joku yli-innokas jonka mielestä sen koululaisenkin vieressä on seistävä vahtimassa ja taas sä olet huono äiti. ;D
Varmaan pitää mua ja toista kaveria laiskiaisina, jotka jättää hänelle lapset vahdittaviksi. Me vaan ollaan sitä mieltä, että voidaan mainiosti leikkipuistossa istua penkillä juoruilemassa, kun tämä supermamma itse seisoo koko ajan lasten vieressä auttaen ja kysellen lapsen toiveita. Lapset on 5-6 -vuotiaita. Emme tapaa kovin usein ja siksi keskitytään aina tän toisen kanssa paapattamaan ja lapset menee siinä sivussa. Tämä yh taas juoksee koko ajan omansa perässä ja katsoo meitä kulmien alta, koska me laiskat ämmät vaan istutaan. Mutta meistä meidän lapsia ei tarvi vahtia koko aikaa. He viihtyvät ihan ilman meidän paimennustakin.
Eli eiköhän tuo ole ihmisestä kiinni... Yh:na monet joutuu ottamaan sen oman ajan siinä arjessa ilman toista aikuista eli ei ole koko aikaa mahdollisuus seurustella lasten kanssa.
Voihan sille yh:lle sanoa, ettet halua vahtia hänen lastaan tai ettet ole vastuussa hänen lapsestaan. Helpompi kai tehdä pelisäännöt selväksi heti paikan päällä kuin täällä mutista =)
On mullakin yh-kavereita mut en ole kyl tuollaista käytöstä huomannut. Me oltiin 2vk yh äidin kanssa lomalla, ja me kyllä vuoroteltiin. Yhtenä päivänä yh-kaveri makoili tuolissa, me oltiin lasten kanssa. Seuraavana minä ja mun mies oltiin kahdestaan kaupungilla, yh-katsoi lasten perään. Ja toki mieskin sai vapaa-aikaa, me äidit mentiin lasten kanssa vesipuistoon, mies lähti katsomaan jalkapalloa. Kannattaisko vähän keskustella..?