Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alavatsan tärähtelykipu kp 18/28. Mitä tämä voi olla?

Vierailija
12.05.2012 |

Alavatsassa tuntuu nipistelyä/polttelua ja kävellessä välillä tärähtelykipua. Tuntemukset ovat enemmän vasemmalla puolella.

Mitä tämä voi olla...??

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi johtua myös raskaudesta

Me kun yritettiin vauvaa niin mulla alkoi tulemaan just tota tärähtelykipua ennen kuukautisia. Jos nousin nopeasti ylös tai aivastin niin viilteli. Kohdunkannattimet alkaa löystyä heti kun raskautuminen tapahtuu. Keltarauhasen eritys tekee tämän. Ja tosiaan plussahan sieltä tuli :)

Minulla on ollut myös kysta, ja se oireili myös tärähtelykipuna, muttei viillellyt. Toivottavasti sinun tapauksessasi olisi kyse raskaudesta!

Kirjoitin jo, että tärähtelykipu loppui. Eipä loppunutkaan. Edelleen tuntuu vatsassa, jos kovasti astuu (vasemmalla) jalalla maahan. Nännit on olleet arat kp 18 asti, mutta nyt jo vähemmän. Lisäksi on aavistuksen sellainen olo kuin olisi lämpöä. Voi kun nämä olisikin raskausoireita...

Ap

Vierailija
2/20 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endometrioosiin liittyy kans tärinäkipuja.

oli myös kipua kp 11, kun olimme mieheni kanssa yhdynnässä, lähinnä siis syvälle työntyessä (kun itse olin päällä).

Mutta eikö endometrioosi tai kystat oireilisi koko ajan?

Nyt tätä on ollut vasta ovulaation jälkeen, eikä edes menkkojen tai ovulaation aikaan.

Ap

Ja se on yleensä oireeton, mutta silloin tällöin tulee ovulaatioon liittyviä kipuja. Ei se endo kokoaikaa oireile, sitäkin esiintyy eri oireilla ja erilailla.

Joskus itselläni tulee ovulaatioon liittyvää verenvuotoa, joka kestää pari päivää. Gyne sanoi että vuoto johtuu munasolun kypsymisestä ja kivutkin johtuvat siitä. Kun tuota on ollut, niin silloin myös yhdynnässä sattuu kohdun alueelle.

Mulla endometrioosi oireilee niin ovulaatiota ennen, ovulaation aikana, sekä sen jälkeen. Nimenomaan tärähdyskipuina ja toispuoleisena.

Mene kuitenkin gynelle varmistamaan asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli myös kipua kp 11, kun olimme mieheni kanssa yhdynnässä, lähinnä siis syvälle työntyessä (kun itse olin päällä).

Nyt tätä on ollut vasta ovulaation jälkeen, eikä edes menkkojen tai ovulaation aikaan.

Ap

Ja se on yleensä oireeton, mutta silloin tällöin tulee ovulaatioon liittyviä kipuja. Ei se endo kokoaikaa oireile, sitäkin esiintyy eri oireilla ja erilailla.

Joskus itselläni tulee ovulaatioon liittyvää verenvuotoa, joka kestää pari päivää. Gyne sanoi että vuoto johtuu munasolun kypsymisestä ja kivutkin johtuvat siitä. Kun tuota on ollut, niin silloin myös yhdynnässä sattuu kohdun alueelle.

Mulla endometrioosi oireilee niin ovulaatiota ennen, ovulaation aikana, sekä sen jälkeen. Nimenomaan tärähdyskipuina ja toispuoleisena.

Mene kuitenkin gynelle varmistamaan asia.

vaan oireet vaihtelevat kierron vaiheen mukaan ja ovat erilaisia eri ihmisillä. Yhdyntäkivut (tietyssä kierron vaiheessa tai jatkuvasti) voivat myös johtua endometrioosista.

Vierailija
4/20 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli, selvishän se mikä minulla oli tuolloin keväällä.

Olin silloin raskaana, mutta raskaus oli valitettavasti kohdunulkoinen :(

Onneksi ei tarvinnut leikata, vaan selvisin lääkityshoidolla. Miinuspuolena se, että sen jälkeen 3 kuukauden raskaaksitulokielto.

Nyt vauvanyritys on taas käynnissä. Huolenaiheenani on lievä tärinäkipu taas alavatsalla, samalla puolella, jossa raskaus keväälläkin oli munanjohtimessa.

Kumpa tämä ei olisi taas sitä... :(

T: Ap

Vierailija
5/20 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on menossa kp 20/28 ja tärinäkipu on loppunut. Eilen vielä kävellessä normaalisti tuntui tärähtelykipua vasemmalla.

Vasemmalle puolelle otsaa, kulmakarvan viereen oli ilmestynyt yön aikana finni.

Mitähän tää nyt vois olla...?

Kunpa olisin raskaana.

Ap

Vierailija
6/20 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmalle puolelle otsaa, kulmakarvan viereen oli ilmestynyt yön aikana finni. Mitähän tää nyt vois olla...?

Vierailija
7/20 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä joko olet tai et ole raskaana. Jos mietit ja stressaat jokaista pierua, niin stressaamisesi jo aiheuttaa keskenmenon.

Pankaa useammin, niin tärppää todennäköisemmin.

Onnea yritykselle, mutta rentoudu silti :)

Vierailija
8/20 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kun yritettiin vauvaa niin mulla alkoi tulemaan just tota tärähtelykipua ennen kuukautisia. Jos nousin nopeasti ylös tai aivastin niin viilteli. Kohdunkannattimet alkaa löystyä heti kun raskautuminen tapahtuu. Keltarauhasen eritys tekee tämän. Ja tosiaan plussahan sieltä tuli :)

Minulla on ollut myös kysta, ja se oireili myös tärähtelykipuna, muttei viillellyt. Toivottavasti sinun tapauksessasi olisi kyse raskaudesta!

Vierailija
9/20 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

munasrajakysta. Käy gynellä. Puhkeaa itsestään tai sitten leikataan pois.

Vierailija
10/20 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai suklaakysta

Vierailija
11/20 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovulaatio myöhässä tai suklaakysta

ovulaatio, sillä se oli luultavasti kp 14 (?), ainakin sain kp 13 ovisplussan.

Yritämme lasta, ja olimme yhdynnässä kp 13.

Ap

Vierailija
12/20 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsa tuntuu turvonneelta ja kun kysta puhkeaa niin kipu on kova.

Vierailija
13/20 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

liittyy kans tärinäkipuja.

Vierailija
14/20 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
15/20 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai suklaakysta

miten se paska voisi siellä olla?

Vierailija
16/20 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
17/20 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin kysta tärinäkipeä, eikä ollenkaan koko ajan. Silloin tällöin muistutteli itsestään. Ensimmäistä kystaa en muista miltä tuntui, toinen mikä syntyi raskauden tärpättyä, oli juuri tärinäkipeä. Kuulemma yleistä alussa, jos keltarauhanen muuttuu kystaksi. En tosin tiedä joko se voisi olla syynä kipuihisi, kun oviksesta niin vähän aikaa...

Vierailija
18/20 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen siis tuntuu tärähtelykipua, ja nyt on kp 21/28.

Ei ole siis kuitenkaan mitenkään kovaa tms.

Koskaan ennen ei ole ollut niin, että ovulaation jälkeen olisi tälläisia tuntemuksia.

Outoa.

Ap

Vierailija
19/20 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, joo oot paksuna sitähän vastausta sinä ntäältä haluat. Kasva aikuiseksi ja odota menkkapäivään.

ja kauanko olette lasta yrittäneet?

Vierailija
20/20 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, joo oot paksuna sitähän vastausta sinä ntäältä haluat. Kasva aikuiseksi ja odota menkkapäivään.

ja kauanko olette lasta yrittäneet?

Yritetty on jo 8 kuukautta.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän