Paljonko rahaa lahjaksi kummipojan rippijuhlissa? Ja mitä kummi tekee rippikirkossa, onko tehtäviä??
Olen tosi vieraantunut kummipojastani, mutta sain kutsun rippijuhliin ja toive on rahalahja. Paljonkohan olisi sopiva summa antaa nykyään, ei mitään hajua. Oma budjetti venyisi 50 euroon, mutta taitaa olla aika vähän? :/ satanen? (auts, tarkoittaa että täytyy kiristää vyötä itse aika paljon).
Entä mitä kummi tekee kirkossa, onko siellä joku siunaus tms. mihin kummi osallistuu?? En saanut kummilapsen äidiltä mitään tietoja.
Kommentit (26)
30-50 euroa198 on sopiva raha ei kummit ole mitään sponsoreita eikä muutkaan vieraat. Kummin tehtävää on ohjata lasta hengellisissä asioissa ja muussa tärkeässä elämään liittyvässä. kysykää sitä kummin velvollisuutta papilta niin ei tule väärinkäsityksiä.
Olen samaa mieltä 30-50 euroa on sopiva raha
Vanha keskustelu mutta itseäni tällä hetkellä kiinnostava aihe. Itse en halua antaa rahaa vaan jonkun muiston, korun vaikkapa. Mutta mietin sopivaa hintaa. Rikas en ole, mutta normi työssäkävijä kuitenkin. Eikö 30-50 e tunnu teistä pieneltä? Itse ajattelin että kummilta 70e olisi minimi. Ostin 100 e korun kun löytyi kiva. Oli itselleni kyllä maksimi hinta.
Kummilta 50-100 e kukkarotilanteen mukaan.
Muilta vierailta 20-50 e
Opiskelevana yksinhuoltajana vaikka haluaisinkin ainoalle kummilapselle antaa vaikka mitä, on mielestäni läsnäolo hänen elämässään tärkeämpää kuin mitkään eurot. Hankin silti rippiristin, kukkia ja parikymppiä, minulle 20 euroa on suuri summa ja toivoisin että lahjoja arvostettaisiin enemmän sen mukaan että ylipäätään antaa jotain, ei niiden rahallisen arvon mukaan.
Meillä se on yleensä ollu sylikummi, joka siunaa lapsen konfiksessa. :)
Eli kannattaa tosiaan varmistaa asia jos lapsella on muitakin kummeja, että kuka/ketkä menevät alttarille.