ei sit paino putoa
ajattelin et paino hiukkasen alkas pudota ku oon täysin sokerittomalla mut ei....6 päivää ollu...normaalisti syön joka päivä jotain herkkua.
Kommentit (9)
Olen tässä parina päivänä kirjoitellutkin omilla avauksilla.. ylipainoa on, ja kokoajan tulee lisää eikä mikään tunnu auttavan. Pitkäjänitteisyys ei ole hyveeni.
Varsinaisia diettejä en ole missään vaiheessa edes yrittänyt, jossain vaiheess akoitin karkkilakkoa (vuoden alussa viimeksi), mutta eipä tuo kestänyt kuin pari viikkoa, eikä paino tippunut yhtään. Kärsivällisyys ei sitten riittänyt...
Tämän viikon alussa päätin vihdoin ottaa itseäni niskasta kiinni, minulla on painoa nyt saman verran kuin viimeksi ollessani raskauden loppusuoralla, vyötärön ympärys samaa luokkaa.
Tänne kirjoittelin oikeaa painonhallintatapaa etsiessäni pariin otteeseen, n. keskiviikkona kirjauduin kiloklubiin, ja nyt on kyllä linja pitänyt :) Vaaka näytti tänäaamuna 1,6kg vähemmän kuin maanantaiaamuna. Ei siis hurjasti vähemmän, mutta suunta on oikea :) Ja tulos toivottavasti pysyvä!
Tavoiten on ylikiloista päästä jouluun mennessä.
öö.. siis pointti? ei se herkuton välttämättä riitä, vaan koko ruokavalio kannattaa tarkastaa ;) JOs paino ei tipu, saat jostain energiaa enemmän kuin käytät..
3-5 tunnin välein...samanlailla ,kun ennen,mut kaikki herkut ja sokerin jätin pois....
no pienet piilosokerit saa olla mukana esim ketsuppia jos pikkasen laitan ja siin on...
ap
minä olen ollut rajoitetulla normaaliruokavaliolla 4 viikkoa, eli syön samaa kuin aina, mutta n 1600 kcal/vrk. Punnitsen ja kirjoitan kaiken tarkkaan ylös, ja joka päivä olen pari herkkupalaakin nauttinut. Esim eilen meni 1 kpl mehujää 100 kcal, ja 1 kpl Dominokeksi 67 kcal.
Paino on pudonnut 4 viikossa 5 kg. Liikuntaa en ole harrastanut lainkaan.
Minulla ei tuollainen totaalikieltäytyminen toimisi, saati jotkut pussikuurit.
mutta 2-4kg pitäis pois saada
ap
ja korvaa pienennys esim kasviksilla (ei perunalla/ riisillä).
JOs paino ei tipu, saat jostain energiaa enemmän kuin käytät..
Tarkkana saa olla, pienistä puroista jne...
Minä mittaan ja punnitsen kaiken; lautanen on vaa'alla ja samalla kun lisään sille ruokaa, kirjoitan muuttuneen painon ylös. Lasken kalorit sitten ruokailun jälkeen, ja kyllähän niitä kertyy. Mutta paino putoaa, kun siitä 10g ketsuppikasatakin muistaa kirjata sen 18 kcal ylös.
T Kai 5
olen siis normaalipainoinen mutta 2-4kg pitäis pois saada
ap
Todennäköisesti.
Kun on paljon mitä pudottaa, ne ensimmäiset kymmenet kilot saattavat lähteä vauhdilla. Painonpudotuksen vauhti hidastuu mitä lähemmäs terveellistä painoa päästään, kaikilla. Ja jos ollaan siellä terveellisessä painossa noin niinkuin muutenkin niin painonpudotus saattaa olla todella takkuista puuhaa.
Joku vanha nyrkkisääntö oli että viisi kiloa on yksi vaatekoko. Kaksi kiloa on saatta paino vaihdella päivän aikana, helpostikin.
Kirjaa kaikki syömäsi ylös, vaikka karsit kaikki sokerin pois, saatat helposti kompensoida puuttuvan sokerin lisäämällä ruoan määrää.
entä piilosokeri?
Jospa korvaat herkkuja isommilla annoksilla ruokaa?