Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuluuko irtisanomispaketin aika äitiysloman tai vanhempainvapaan aikana?

Vierailija
12.05.2012 |

Tietäiskö täällä joku, että jos ottaa irtisanomispaketin siis irtisanoo itsensä ja saa 8kk ajalta palkan, niin kuluuko tuo 8kk jo äitiysloman ja/tai vanhempainvapaan aikana vai vasta kun vanhempainvapaa on päättynyt?

Kyselin jo toisessa ketjussa tästä, mutta tämä nyt jäi mietityttämään.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluu vasta näiden loputtua. Karenssi siis säästyy noiden ohi.

Vierailija
2/8 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta voin ilmottautua työttömäksi? Meneekö siis näin?

Näin olen sen ainakin ymmärtänyt kun tätä asiaa olen selvitellyt?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnhakijaksi, mutta olet myös velvollinen ottamaan uutta työtä vastaan tai saat uuden karenssin jos kieltäydyt lastenhoitosyihin vedoten.

Vierailija
4/8 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karenssi 3 kk tulee siitä, että on itse irtisanoutunut ja se tulee saipa pakettia tai ei. Paketin jaksotus taas tarkoittaa sitä, että sen summa jaetaan päiväpalkkaa vastaavalle ajalle ja sitten vasta voi saada työttömyysrahoja. Karenssi 3 kk kuluu jaksotuksen aikana pois.

Vierailija
5/8 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päättyy. Tätä en kuitenkaan tiedä varmaksi, että löydänkö työn siihen mennessä ja siksi on mietittävä sekin vaihtoehto, että olen työtön vanhempainvapaan loppuessa.

Niin karenssi alkaa kulua kun ilmottaudun työttömäksi, mutta saanko sitten sen karenssin jälkeen työttömyysrahaa vai saako sitä vasta kun se 8kk kulunut irtisanoutumisesta vanhempainvapaan jälkeen?

ap

työnhakijaksi, mutta olet myös velvollinen ottamaan uutta työtä vastaan tai saat uuden karenssin jos kieltäydyt lastenhoitosyihin vedoten.

Vierailija
6/8 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

irtisanomisrahat on käytetty ja maksettu.

Vierailija
7/8 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karenssi tulee sitten siitä kun olet ilmoittautunut työttömäksi, mutta tod.näk. löydät uuden työn jo ä-vapaan aikana.

Vierailija
8/8 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskenta alkaa viimeisestä työtodistukseen merkitystä työpäivästä eli siitä 3kk eteenpäin eikä sillä ole mitään merkistystä milloin työnhakijaksi ilmoittautuu eli jos 3kk täytyy/kuluu jo vanhempainvapaan aikana niin ei enää tule karenssia, mutta ethän sä muutenkaan vielä siinä vaiheessa saisi ansiosidonnaista jos siis heti vanhempainvapaan lopuksi ilmoittaudut. Se jaksotus menee kuitenkin vielä useamman kuukauden eteenpäin. Sähön kuitenkin saat monta kuukautta hakea töitä palkalla eli aika paljon kannattavampaa kuin et töihin palatessa saisit potkut ja joudut heti ansiosidonnaiselle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän