Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastenohjelma hirveä Henri- mun mielestä

Vierailija
12.05.2012 |

Antaa huonoa esimerkkiä lapsille, kauhean negatiivinen ja käännänkin aina kanavaa kun se tulee. En halua että lapset katsoo sellaista räyhäämistä ja kiusantekoa.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

väkivaltaisia sarjoja ja elokuvia, eikä se meistä sen väkivaltaisempia tee. Suurinta osaa aikuisistakin kiehtoo väkivalta ja juonittelu.

Meidänkin lasten lemppariohjelma on Hirveä Henri (5 ja 6 -v.). Yleensä minä katson sitä heidän kanssa ja "kauhistellaan" sitte yhdessä, että miten rumasti Henri taas käyttäytyi. Ei kai terve lapsi nyt yhden ohjelman perusteella samaistu Hirveään Henriin.

Vierailija
22/46 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niin tykkää 7v. tyttökin. Tyttö on saanut kattoa sitä 3-vuotiaasta asti eli siitä asti kun muut kuin muumit alkoi kiinnostaa. Onhan se Henri ilkeä, mutta ei se ainakaan vielä ole antanut huonoja vaikutteita mun ylikiltille lapselle. Mun tyttö on niin kuin ko. ohjelman Pekka, liian kiltti. Olis hyvä kun välillä uskaltais tehdä jotain tuhmaa niin kuin minä pienenä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

4v ja 6v eivät halua katsoa sitä koska "siitä tulee hankala olo". Kaikkea tuubaa sitä ylekin viitsii näyttää.

Vierailija
24/46 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

väkivaltaisia sarjoja ja elokuvia, eikä se meistä sen väkivaltaisempia tee. Suurinta osaa aikuisistakin kiehtoo väkivalta ja juonittelu.

Vierailija
25/46 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurinta osaa aikuisistakin kiehtoo väkivalta ja juonittelu.

Vierailija
26/46 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan paras! Nauretaan pojan kanssa yhdessä, kun sitä katsotaan.

Vierailija
27/46 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsoo ohjelmaa. Sanoo aina että miten toi voi olla noin tuhma ja inhottavaa kun kiusaa aina kaikkia. Mun mielestä se sitten taas vahvistaa meillä sitä ettei ainakaan halua olla samanlainen kuin henri ja ymmärtää että kiusaaminen ei ole kivaa. Ei meillä tosin sitä onelmaa ole ollutkaan.

Vierailija
28/46 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoranaista roskaa ja ilkeyden ihannointia, sairasta.

Vierailija
29/46 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ohjelma on arveluttava. Siinä kiusaaminen ja räyhääminen esitetään liian positiivisessa valossa. Henri on ihailtava ja Kaikkien Kingi ja kiltti pikkuveli Pekka säälittävä nössö. Ärsyttävää! Tuollaiset räyhäävät ja toisia kiusaavat lapset saavat muutenkin kukkoilla oikeassakin elämässä - miksi siitä pitää tehdä tuollainen ihannoiva lastenohjelma ja vielä vuositolkulla esittää sitä?!

Aikuinen katsoja varmasti ymmärtääkin ohjelman eri tavalla ja voi ajatella, että se on ihan okei, mutta pienet lapset eivät osaa sitä sillä tavalla ajatella. Heille ohjelman viesti on, että wau miten cool tyyppi tuo Henri.

Vierailija
30/46 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 5-vuotias, vilkas poikani pitää ohjelmasta kovasti. On saanut katsoa. Mitään negatiivista vaikutusta pojan omaan käyttäytymiseen en ole huomannut. Poika ymmärtää itsekin kauhistella, miten tuhma Henri taas oli.

Vierailija
31/46 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kumpikaan ota mitään vaikutteita sarjasta, sillä lapsikin ymmärtää, että kyse on tv-ohjelmasta.

Mun mielestä lapsillekin pitää olla tuollaista vähän roheampaa ohjelmaa, missä kaikki eivät aina ole kilttejä ja missä koetaan kielteisiä tunteita. Hirveä Henri on kuitenkin siinä mielessä aika pliisua, että siinä ei ole väkivaltaa eikä sellaista.

Vierailija
32/46 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin lasten lemppariohjelma on Hirveä Henri (5 ja 6 -v.). Yleensä minä katson sitä heidän kanssa ja "kauhistellaan" sitte yhdessä, että miten rumasti Henri taas käyttäytyi. Ei kai terve lapsi nyt yhden ohjelman perusteella samaistu Hirveään Henriin.

Meillä myös katsottiin Duudsoneita, joista lapset olivat aivan innoissaan. Ehkä juuri sen takia, että tietävät, että niitä juttuja ei saa tehdä ja sitten kun joku tekee, niin se on hauskaa ja kiehtovaa.

Ei tv (ja pelit) vaikuta suoraan ihmisiin, aikuisiin tai lapsiin. Itsekin lapsena viihdyin Tom & Jerryn seurassa, joka vasta väkivaltainen onkin.

En tiedä muista, mutta meillä pk-seudulla eletään ihan normaalisti monikulttuurisessa maailmassa, joten en koe Ashaakaan mitenkään kummallisena.

Lasten mielestä molemmat ovat ihan hyviä ohjelmia. Ikää 5 ja 7. Nuohan molemmat tulevat isompien lasten ohjelmina, eli ei niitä varmaan ole tarkoitettukaan 3-vuotiaalle?

Vierailija
33/46 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tekopyhimyksiä täällä. Elämä o kovaa.

Vierailija
34/46 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kumpikaan ota mitään vaikutteita sarjasta, sillä lapsikin ymmärtää, että kyse on tv-ohjelmasta.

Mun mielestä lapsillekin pitää olla tuollaista vähän roheampaa ohjelmaa, missä kaikki eivät aina ole kilttejä ja missä koetaan kielteisiä tunteita. Hirveä Henri on kuitenkin siinä mielessä aika pliisua, että siinä ei ole väkivaltaa eikä sellaista.

Henri käyttää henkistä väkivaltaa. Ja itse en jaksa sitä vanhempien huutamista siinä! Ärsyttävä ohjelma!

Vierailija
35/46 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siinä ois jotenkin järkevä loppu, eli opittaisiin ymmärtämään jokaisen käyttäytymisen perusteita, niin se olisi loistava ohjelma. Mut se on just malliesimerkki siitä, että mikään ei ikinä muutu; Henri on hirveä, vanhemmat on rasittuneita nössöjä, ja se pienin ja kiltein jää aina jalkoihin.

Vierailija
36/46 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tekopyhimyksiä täällä. Elämä o kovaa.

siitä henristä tulee mieleen lapseni kaveri joten en todellakaan halua nähdä sitä minuuttiakaan. Enkä myöskään halua antaa lapselle sitä kuvaa että tuollainen perseily on jotain niin hienoa että ansaitsee ihan oman tv-ohjelmansa.

Vierailija
37/46 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ohjelmaa katsovat alle kouluikäiset. Sehän tulee Galaxissa, joka ei ole mikään taaperoiden ohjelma. Pistäkäähän se telkku kiinni pikkukakkosen jälken ja lähtekää vaikka pihalle.

Meillä 7v pitää ohjelmasta tosi paljon ja tasan tarkkaa tajuaa homman. Ei samaistu oikeastaan kumpaankaan veljeen, vaan osaa poimia hyvät ja huonot puolet kummankin jutuista.

Että todellakin telkku kiinni tai muulle kanavalle, jos lapset on liian pieniä.

Vierailija
38/46 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ohjelma.

Ei lapset ole tyhmiä, tai ilmeisesti joidenkin teidän lapset ovat, jos tuosta "oireilevat".

Ohjelmassa on juurikin hyvää se ettei kaikki ole tai tarvitsekaan olla aina kilttejä. Lapset samaistuvat että on muitakin joita kiukuttaa kun öiti käskee, sehän on vain positiivista ettei lapselle kerry paineita ja on hyväksyttävää olla kiukkuinenkin. On normaalia että äiti käskee tai hermostuu kun on tuhma, ja silti kaikki on hyvin.

Juuri tällainen ohjelma antaa lapselle keinon käsitellä tunteita joita usein kielletään kun käsketään olla aina kiltisti.

Vierailija
39/46 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun 3 ja 4 vuotiaat poikani olivat nähneet pari kolme ohjelmaa, he alkoivat käyttäytyä kuten Henri. Sen jälkeen sitä ei katsottu.

Minusta ohjelmasta saa sen kuvan, ettei vanhemmilla ole mitään keinoja laittaa Henriä ruotuun ja täten Henri saa jatkaa kolttosiaan vailla pelkoa rangaistuksesta. Pikku veljen tulevaisuus on toivoton. on pakko vaan kärsiä.

Vierailija
40/46 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan ja tykätään.

Ei otetea vakavasti. Lapseni täytti juuri 8v.

No nyt tajuan miksi lapseni kiukuttelee ja syy on taas Henrin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi