Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kotiäidit

Vierailija
12.05.2012 |

pillastuvat niin helposti kaikesta? Miksi kotiäideillä hirttää heti kiinni, jos mainitaan kotihoidontuki tai imetys?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai voisiko myös muutkin äidit kertoa mielipiteensä noista asioista? :)

Vierailija
2/18 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu, että kotiäitien kanssa on ihan mahdotonta käydä järkevää keskustelua kotihoidontuesta tai imettämisestä. Siis sillä tavalla järkevää, että aidosti pohdinnassa olisi erilaisia vaihtoehtoja, eikä heti jumituta huutamaan poteroihin ja haukkumaan toista keskustelijaa, oli mielipide sitten mikä tahansa.

Usein tuntuu, että työssäkäyvät äidit on jotenkin maltillisempia ja avoimempia keskustelemaan, osaavat nähdä asioissa muitakin puolia.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä luulen, että tämä nyt vaan on sun korvien välissä.

Vierailija
4/18 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka paahtavat yhden asian perään :)

Ja myös äitejä, jotka ovat avoimia kaikelle :)

En siis itse ainakaan pysty sanomaan, että uraäidit olisivat sen avoimempia :)

Heilläkin on asiat, joiden suhteen eivät jousta :)

Vierailija
5/18 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla kotiäiti huutelemassa ;D

Vierailija
6/18 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla kotiäiti huutelemassa ;D

Eiköhän meistä jokainen ole jossain vaiheessa ollut kotiäiti? Mitäpä meinaat?

Duunariäiti, tehtaalla ihan fyysistä työtä teen. Olen ollut kotiäiti aikoinaan yhteensä vajaa kaksi vuotta kotona, eli mahdollisimman minimin.

Vierailija
7/18 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu vaan oman äiti-tuttavapiirin perusteella siltä ja siksi tätä pohdiskelin, että mistähän se johtuisi. Jotenkin monilla se ehdottomuus karisee, kun menee takaisin töihin tai yleensäkin mitä nopeammin menee töihin. Ja mitä kauemmin joku on kotona, niin enemmän siltä tulee sellaisia "superäitikommentteja", joihin on turha edes vastata mitään, kun se menee huudoksi ja inttämiseksi.

Vierailija
8/18 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiaitina ei haitannut muiden arvostelut. Ihanaa aikaa oli ja nauttikaa siita!

Vierailija
9/18 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu vaan oman äiti-tuttavapiirin perusteella siltä ja siksi tätä pohdiskelin, että mistähän se johtuisi. Jotenkin monilla se ehdottomuus karisee, kun menee takaisin töihin tai yleensäkin mitä nopeammin menee töihin. Ja mitä kauemmin joku on kotona, niin enemmän siltä tulee sellaisia "superäitikommentteja", joihin on turha edes vastata mitään, kun se menee huudoksi ja inttämiseksi.

Mä nimenomaan luotasin omia äitituttavia ja mietin ja mietin, mutta vain yksi on ollut tuollainen kuten kuvailit. Hän on äänekäs ja tietyllä tavoin avoin, että kaikki kyllä tietää heidän sossu ja kela ongelmat.. = palstamamma, näin mä olen aina mieltänyt itekseni. ;)

Vierailija
10/18 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistun kyllä toisinaan keskusteluun näistä.

Vierailija
11/18 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitinä sanoisin,että aiheesta kuin aiheesta saa riidan lähestyessään keskustelukumppaniaan aliarvioiden ja halveksuen.

Vierailija
12/18 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. työäidit hoidattavat lapsensa itsekkäästi toisilla, eivät ajattele lapsia, ovat erittäin itsekeskeisiä tms. vastaavaa, niin luulenpa, että jokunen saattaapillastua...

Vierailija
13/18 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap tarkentaa, mitä tarkoittaa kotiäidillä. Siis hetikö on kotiäiti, jos nostaa kotihoidontukea? Siinä tapauksessa kaikki mun (ura)äititutut on olleet kotiäitejä. Jos taas kyse on sellaisista, joiden ura on olla kotona aina, niin en tunne yhtään.

Näihin tavallisiin äitikavereihini mahtuu kaikenlaista tallaajaa kyllä. Jotkut ovat mustavalkoisempia mielipiteissään kuin toiset.

Vierailija
14/18 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti yksi nainen, joka suunnittelee olevansa vuosia kotona. Ei kestä minkäänlaista "small talkia" aiheesta, saatika, että puhuttaisiin syvällisemmin aiheesta.

Vierailija
15/18 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

harva varmaan nykyään on ihan kokonaan kotiäiti. Ja harva lapsi menee kotihoidosta suoraan kouluun. Sellaisella äidillä toki voi ollakin kärkevät ajatukset äitiydestä, onhan hänen valintansa muutenkin aika epäsovinnainen nyky-yhteiskunnassa.

Itse vierastan jakamista työ- ja kotiäiteihin, kun varmaan suurin osa äideistä on vähän kumpaakin ajallaan.

Vierailija
16/18 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidit? Meillä on tällä hetkellä koti-isä ja hänellä on (luonnollisesti elämäntilanteesta johtuen) kärkevät mielipiteet kotihoidontuesta. Sen avulla just ja just selvitään :)

Isät aina ulkoistetaan näistä keskusteluista. Ura- ja kotiäideillä on niin kiire tapella keskenään, etteivät ne huomaa, että isä ja lapset meni jo puistoon. Humps vaan.

Vierailija
17/18 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän on saanut niin paljon kuraa niskaan valinnoistaan, ettei jaksa jauhaa aiheesta edes teoreettisella tasolla? Minä kuulen jatkuvasti jo nyt akateemisten kavereideni piilovittuilua aiheesta "mikset mene jo töihin, kun lapsi on jo vuoden". Olen vähän karvat pystyssä varmaan ihan asiallisiinkin keskustelunavauksiin kaiken kuulemani jälkeen. Sori vaan.

Erityisesti yksi nainen, joka suunnittelee olevansa vuosia kotona. Ei kestä minkäänlaista "small talkia" aiheesta, saatika, että puhuttaisiin syvällisemmin aiheesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan