Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia fb-päivityksiä opettajat saavat tehdä?

Vierailija
11.05.2012 |

Onko korrektia naureskella huonoja koevastauksia? Oppilaiden sanomisia tai tekemisiä?

Itse en haluaisi nähdä lapseni opettajalta päivityksiä, joista tunnistan mitään omaan lapseeni liittyvää. En tosin olekaan lapseni opettajan kaveri fb:ssä, mutta noin niin kuin periaatteessa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan puhu Facebookissa mitään työstäni. En, vaikka yhtäkään oppilasta tai oppilaan vanhempaa ei ole kaverinani.

Vierailija
2/8 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sillä on yli 500 fb-kaveria. Viinan juontia ja panemista tuntuu olevan enimmäkseen koko fb. Olen joko järkyttynyt, myötähäpeän vallassa tai nauran katketakseni. Sama henkilö on myös kunnallispolitiikassa.

Joillain ei vain hyvä maku toimi livenä eikä facessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aina niin, ettei se kohdistu keneenkään yksittäiseen oppilaaseen. Saatan esimerkiksi ilmaista, että on paljon kokeita korjattavana. Joskus olen hehkuttanut, kun oppilaat ovat osanneet yllättävän hyvin.

Silti on vähän sellainen olo, että pitäiskö tuonkaan vertaa laittaa työstä. Sitten kun joku kollega tulee kommentoimaan, että "mullapa on ihan paskoja vastauksia", niin vähän harmittaa, että miksi edes otin työasioita esille. Kuitenkin mun kavereiden lapsia saattaa olla vaikka samassa koulussa ja tuon toisen open oppilaina. No eipä se minun häpeäni ole, mutta minun seinälläni kuitenkin.

Vierailija
4/8 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka jaksaa mainostaa sitä, kuinka suosittu opettaja on ja kuinka "hulluja" tempauksia tekee. Tai ehkä mä oon vain kateellinen.

Vierailija
5/8 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella harvoin mitään työhön liittyvää. Jos laitan jotain, niin aina positiivista, ja se voi liittyä esim. loman alkamiseen, kevät- tai joulujuhlaan tai virkistyspäivään. Koevastauksia tekisi mieli joskus laittaa tai oppilaiden hauskoja sutkautuksia, mutta olen toistaiseksi pidättäytynyt :) Mulla on paljon opeja kavereina, ja monet tuntuu olevan samoilla linjoilla.

Vierailija
6/8 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ei päivittänyt työstään paljoa mitään, mutta kerran tosiaan laittoi profiiliinsa kuvia oppilaistaan, mkä oli mun mielestä todella omituista, ja mielestäni hänellä oli arviointikyky pahasti pettänyt siinä kohtaa. Oma lapseni ei ole vielä kouluikäinen, mutta vaikka olisikin, en kyllä haluaisi että opettaja laittaisi hänestä kuvia Facebookiinsa.

Vierailija
7/8 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joogasin aamulla ja avasin virkeän mieleni päivän tuleville puuhille. Laitoin tiukan nutturan, vekkihameen ja tummansinisen käsinpestyn villatakin, hieman rasvaa poskille, hieroin poskipäät punaisiksi, sillä eihän opettajan sovi meikata.

Join kupin yrttiteetä ja samalla silmäilin tulevia oppitunteja. Toivottavasti ehdin harjoitella aamuvirren urkuharmoonilla vielä kertaalleen ennen kuin sirkeäsilmäiset, ihastuttavat tulevaisuuden toivot saapuvat reippain askelin ja mielet oppimishaluisina aloittamaan päivän opieskelurupeaman.

Kyllä on ihanaa olla opettaja, kun saan tehdä työtä oppia janoavien, hyväkäytöksisten lasten kanssa - ja mikä parasta saan oppilaittteni vanhemmilta runsaasti tukea työlleni. Voi tätä riemua ja tyytyväisyyden määrää!

Vierailija
8/8 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja päivittää elämäniloisia juttuja ja hauskoja sattumuksia, joissa ei mainita ketään nimiltä. Tulee aina hyvä mieli, kun niitä lukee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän