Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverit kylässä

Vierailija
11.05.2012 |

Ekaluokkalaisten koulupäivä loppuu näin perjantaisin puolilta päivin.

Minä olen lasten kanssa kotona, joten meillehän nuo tenavat ajautuvat koulun jälkeen viikosta toiseen. Eikä siinä mitään, onhan se kivaa, kun lapsella on kavereita jne.

Mutta...

Minua on alkanut ärsyttämään tämä kuvio, jossa meillä pyöritetään ikään kuin iltapäiväkerhoa. Lasten vanhempien asenne tuntuu olevan vähän sellainen, että samallahan ne sulla tossa menee kuin omatkin. Viimeiset haetaan koteihinsa ennen kuutta, jonka jälkeen voin vasta lähteä omieni kanssa vaikka kauppaan.

Ja oletushan on, että ruoka ja välipalat yms. tarjoillaan talon puolesta... Useinmiten vanhemmat eivät ole itse minuun edes yhteydessä, vaan keskustelevat kännyköillään vain lastensa kanssa.

Lisäksi noista ennen niin vieraskoreista lapsista on tullut kodissani melko röyhkeitä otuksia. "Pahasta ruuasta" ilmoitetaan ihan avoimesti. Samoin tilaukset toimitaan keittiöön häpeilemättä tyyliin "myt maistuis välipala". Jos koulussa on ollut paha ruoka myös, saatan joutua tarjoilemaan kaksikin lämmintä ateriaa koko porukalle (syövät siis lounaankin, jos meidän pikkuiset eivät ole ehtineet sitä syödä ennen koululaisten tuloa).

Meillä on tarkat säännöt omilla siitä, kuinka paljon saa pelata / katsoa telkkaria. Tuntuu, että noiden vieraiden pentujen kanssa saa sitten vääntää koko ajan. Kun saan ne pois tietokoneelta, menevät pelikonsolille ja kun sieltä häädän niin telkkarille.

Ärsyttääääää!

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei nää muksut mee iltikseen? Sitähän on koulun puolesta aina noille alakoululaisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän