Uuteen viikkoon jkl!
Aloitampas uuden pinon kun en ainakaan huomannut et se olis jo aloitettu..
Kuumeilurintamalla ei mitään uutta...Sitä lekuriaikaa vaan odotellaan.
Kohta pitäis selviytyä kauppaan, kunhan saan tuon viikarin vaan kiinni ja vaatteita pukemaan ;)
Mukavaa alkavaa viikkoa!
Kommentit (38)
Tulipahan nukuttua, melkein 11 tuntia. Voi olla, että vaikutta tää eilen yllättänyt flunssa. Aamulla oli kurkku kipee ja lopulta alkoi nenä vuotaan kunnolla. Toivottavasti ei nouse kuume, on vähän sellanen olo.
Joku kyseli kauanko on asunut Jyväskylässä. No, Me ollaan asuttu muutamaa päivää vaille 11 kuukautta siis vuosi tulee täyteen joulun välipäivinä. Muutettiin tänne miehen työn perässä.
Harrastuksia mulla on jonkin verran. Posliininmaalaus on niistä tärkein. Lisäksi tulee luettua, lenkkeiltyä ja kerran viikossa käytyä uimassa, tosin tällä viikolla taitaa jäädä väliin, jos olo jatkuu tälläsenä.
Omasta navasta: Taisin saada takaisin nää todella epäsäännölliset kuukautiset, mitkä oli ennen pillereitä, mutta ajattelin katsoa joulun yli mitä tapahtuu ja sit soitella lääkäriaikaa, jos vaikka selvittäisivät mistä tää johtuu. Tosin mulla on aikas vahva epäily, mikä syy on takana.
Lopuksi toivottelen
Tulipahan nukuttua, melkein 11 tuntia. Voi olla, että vaikutta tää eilen yllättänyt flunssa. Aamulla oli kurkku kipee ja lopulta alkoi nenä vuotaan kunnolla. Toivottavasti ei nouse kuume, on vähän sellanen olo.
Joku kyseli kauanko on asunut Jyväskylässä. No, Me ollaan asuttu muutamaa päivää vaille 11 kuukautta siis vuosi tulee täyteen joulun välipäivinä. Muutettiin tänne miehen työn perässä.
Harrastuksia mulla on jonkin verran. Posliininmaalaus on niistä tärkein. Lisäksi tulee luettua, lenkkeiltyä ja kerran viikossa käytyä uimassa, tosin tällä viikolla taitaa jäädä väliin, jos olo jatkuu tälläsenä.
Omasta navasta: Taisin saada takaisin nää todella epäsäännölliset kuukautiset, mitkä oli ennen pillereitä, mutta ajattelin katsoa joulun yli mitä tapahtuu ja sit soitella lääkäriaikaa, jos vaikka selvittäisivät mistä tää johtuu. Tosin mulla on aikas vahva epäily, mikä syy on takana.
Lopuksi toivottelen ERITTÄIN PALJON PLUSSAONNEA KAIKILLE!
ONNISTUIN NÄKÖJÄÄN SAAMAAN TON VIESTIN TÄNNE KAKS KERTAA, TOSIN EN TIEDÄ MITÄ TULI TAAS SÄÄDETTYÄ. =)
Ja oliko se Kathy, epäiletkö sinäkin olevasi raskaana?
Mä olen melkein kade teille, kun teille on noin lyhyt ja säännöllinen kierto. Mulla ei ole mistään säännöllisyydestä mitään viitettä :(
Tänään mennään tapaamaan muita paikallisia mammoja ja lapsia, kivaa! Ruoka on jo uunissa ja tenava nukkumassa. Josko sitä vähän siivoaisi :)
Saas nähdä koska sählään oman nimeni tuohon loppuun. Toisessa paikassa jossa kirjoittelen, päätän aina viestini " oma nimi ja tenavan nimi" :)
Ninnu
[color=red]Päivän värinä täällä siis punainen.. :/
En ehtinyt testailemaankaan, kun oli niin selkeä menkkajomotus jo nukkumaanmennessä ja herätessä.. eikä kauaa tarttenut odotellakaan..
Höh. No, kierto oli kuitenkin ihan säännöllisen rajoissa ja tämä kierto olikin vasta " varaslähtökierto" , eikä oltu edes kovin ahkeria.. Paljoa en odottanut, mutta toivoin kumminkin. Nyt sitten alkaa meillä VARSINAINEN yritys ja taidanpa ensimmäistä kertaa eläissäni tilata ovistestitkin.. onpahan jotain tekemistä ;D Ja sitten joulun alla jännätään, tulisko meille elokuinen vauva kuitenkin! Onneksi kaapista löytyi yksi suklaakin pelastamaan aamun.. ;)
Ajattelin, että olisin enemmänkin pettynyt, mutta en sit kuitenkaan.. Ajatellaan positiivisesti, nyt saa ainakin nauttia jouluherkuista ilman pahoinvointia ja muuta sellaista.. ;D pienestä ne on ilot revittävä..
Matildalle hurjasti peukutuksia, toivottavasti siellä tärppäis!!! bdbdbdbd
ai niin ja niistä harrastuksista joku kyseli.. Mulla kans ne on lähinnä tässä kotona tapahtuvia, käsitöitä (lähinnä neulon, ompelisin enemmän, jos vaan kerkeäisin..mutta näiden kahden kanssa se ei oikein aina onnistu..) ja muuta sellaista. :) Liikuntakin on lähinnä hyötyliikuntaa.. Jypin peleissä tekis mieli joskus taas käydä, viimeksi käyny esikoista oottaessa. Mutta kun ei oo kavereita, jotka välittäis lätkästä :/ Mies lähtis, mutta ei oo lapsenvahtia, jolle vois jättää MOLEMMAT lapset.. Eli hankalaa ;D
Juu, mutta mukavaa torstaipäivää kaikille! :)'
Jedelede
Pahoittelut tädin runnomille, uutta yritystä kohti sitten vaan...
Mä kans olen miettinyt noita ovistestejä, mutta en saa vielä aikaiseksi, että tilaisin. Pelottaa, että alan sitten stressata vieläkin enemmän. Toisaalta ei sitten tarvitsisi välttämättä niin isosti stressata ja miettiä, jos huomaisi, ettei ovuloikaan välillä ollenkaan.
Koulutehtävien keskeltä
Mii-
Perästä tuun huomenna varmasti...Oon ollu niiiin kiukkunen taas että tiedän että täti sieltä tulee. Tosin kun en oo ikinä sitä plussaa testiin saanu ni en oikeen tiiä että säilyykö tää ennen menkkoja oleva kamala mieliala myös sillon kun raskautuu.No mäkin yritän repii riemut pienistä asioista..ainakaan ei häissämme tartte sitten olla viimesillään, vaan on vaan nätti maha:) (toivotaan ainakin)
Taas tollanen vesikeli on. Ihan mälsää. Mun pitäs tässä yks essee tehdä, mutta mietin just että pääsisinköhän yhestä kurssista läpi tekemättä sitä..ei jaksais..
Lauantaina lähden Helsinkiin äidin luokse kyläilemään 1.5 viikoks. Pistäs ostella vähän joululahjoja ja sellasta. Päätettiin miehen kanssa että nyt ollaan joulu täällä jyväskylässä kahdestaan kun kaks edellistä oon ollu brasiliassa (mieskin oli viime jouluna mun kanssa siellä).Oisin kyllä mieluustio nytkin, mutta ei vaan onnistu..Jänskää vähän kun en oo ikinä tehny mitään jouluruokia ja petyn kumminki jos niist ei tuu yhtähyviä kun mummon ja äitin tekemät:)
Pitää lähtee siivoomaan keittiötä, se on kun pommin jäljiltä..
-beijaflor
ps.Oisko kohta jo sen listanteon paikka kun uusiakin on ihan kiitettävästi ilmaantunu..?
no tosta brasiliasta mutkin nyt tunnistaa, mut ei ku tutuille terkkuja sit..hih:)
*unisena kirjoittaa*
Beijaflor, me tässä kans mietitään että mitä tehdä jouluna. yleensä oltu minun vanhemmilla (lasten mummolassa) ja anopin luona pistäydytty kans. Nyt eka joulu tässä omassa kodissa ja haluttais olla tietty mahd.paljon täällåä, ois ihana laittaa kaikki. Mut se nyt vähän mietityttää, että kun kaikki sitten asuu yli 100km:n päässä (itään päin) että tyhmää meidän täällä keskenämme on koko joulua olla.. mutta missä välissä sinne ja mitä sitten.. äh. kamalan hankalaa. Ja haluisin kovasti laittaa ite kaikki jouluruuat ja kinkut ja muut, mutta en kans oo koskaan tehnyt ja epäilen, että mitä niistäkin sitten tulee.. tai no, itehän niitä sit söis, mutta uskaltaisiko sitä ketään sitten edes pyytää käymään tänne tai muuta.. no, mietitään mietitään..
Peukutukset sulle Beijaflor myöskin! Mulla kyllä valitettavasti kanssa toi " äkäisyys" oli viime päivien " oire" ja siitäkin vähän jo tätä enteilin.. :/ Mutta toivotaan sulle kumminkin parasta!
Tosiaan..aivan KAMALA keli! No, onneksi huomisesta eteenpäin taas pakastuu ja viikonloppuna pitäisi tulla luntakin! Jee.. ;)
Ja nyt ruuanlaittoon! :)
Voihan se olla et perästä tullaan maan pinnalle ja lujaa :) Mut sit mä siirryn kyllä elolintusista tuonne syyskuun puolelle..
Yritin mieheltä kysellä et joko teen huomenna testin mutta ei vielä haluu.. tosin katsoin kalenterista niin periaatteessa menkat vois alkaa vielä lauantaina.. eli enpä testaile vielä! Toisaalta sit jos olisin raskaana, niin mun pitäs lähtee tästä kuumeilijoiden pinosta pois =( Mutta jos menkat ei ala huomenna niin palaan vasta maanantaina asiaan..
Yäk, töitä pitäs jaksaa tehdä =(
Joulu ollaan kotona ja kummankin puolen vanhemmat ja sisarukset tulee meille! Kunhan vain saisi tuon uuden kodin kuntoon siihen mennessä!! Odotan innolla että pääsen leipomaan jouluksi.. ruokia en osaa oikein tehdä, joten anoppi väsää ne!
Minä muuten olen viralliselta ammatiltani Kultaseppä, mutten ole päivääkään tehnyt töitä tuolla alalla... :)
Olen jo useamman kesän mönkinyt ihmisten pihoissa viherrakentajan hommissa, ja olen viihtynyt ihan mukavasti.
Hei kuka oli se posliinimaalausta harrastava??? Olen juuri tehnyt ensimmäisen posliiniteoksen *ylpeänä* ja kun kaikki käsityöalat kiinnostaa, niin nyt tekisi mieleni tehdä lisää ja lisää ja lisää... :D
Vielä muutama päivä tätä hormooni lääkitystä ja sitten tyhjennysvuotoa odotellen ja sitten vasta pääsee jännäämään josko tärppäisi. Edelleenkin toivotan onnea niille joilla tärppi on mahdollinen, ja pahoittelut niille joilla menkat jo alkoi.
Odottelen innolla uusia PUL-kankaita. Olen kestovaippaillut säännöllisen epäsäännöllisesti pojan kanssa, ja nyt olen tekemässä uusia vaippoja. Tai siis semmoisia joiden imukyky riittää meidän megakastelijalle. Hamppukankaat olen jo pessyt kahdesti ja ne odottavat tuolla nipussa että nuo PUL-kankaat saapuisivat!!!
sen lisäksi himoitsen lisää hahtuvalankaa jämsästä... :) Olen tehnyt sukulaisille lahjaksi huovutettuja lapasia, se on sitten mukavaa hommaa!
Mutta nyt pitää lähteä syömään. Ja sitten hakemaan poikaa tarhasta...
Kathy@ ilmoittautuu posliininmaalaajaksi, oon maalannut vuodesta 1997 alkaen.
Voisitteko opettaa mulle perusteet tuosta kestovaippailusta?? Haluisin meidän tulevalle iltatähdelle kestovaippoja.. ja kantoliinoistakin otan mielellään tietoa vastaan =) Voi laittaa ihan s.postiakin niin ei tarvii tänne pitkiä sepustuksia kirjotella...
Voi itku tuota keliä, toivon todella että sitä lunta aölais piakkoin satamaan taivaan täydeltä.
Vois olla paikallaan lumisadetanssi ;)
Ihanaa, nyt on joulukorttiurakka aloitettu. Kummitytölle meinasin alkaa väsertämään itse muistipeliä tuttujen ihmisten kuvista.
Aikamoinen väsääminen, mutta mitäpä sitä ei tekisi lapsen vuoksi =)
Matildallahan on jännät paikat. Minun ainakin tullut testailtua monen monta kertaa tän vuoden aikana ja aina ne pahat päivät on ilmaantunut just negatestin jälkeen. Siinä tietty jännitys laukee...Välillä ollut menkatkin myöhässä ja toivo noussut korkealle, mutta vissiin sitä stressannut niin paljon että saanut ne menkatkin siirtymän =)
Pahoittelut tädin tulosta Jedeledelle, uudella innolla eteenpäin ;)
Onko kukaan käynyt uudessa gigglin marlinissa? Kävin viime viikonloppuna ensimmäistä kertaa ja tosi sekava paikka oli. Baari-iloittelut ei suuremmin harrastuksiin kuulunut ennen lastakaan, mutta mukava päästä välillä rentoutumaan =)
Voi kumpa itekin osais kutoa, olis tosi hyvä taito. Kukakohan mulle opettais kutomaan pipon? =)
Mutta nyt kakkavaipan vaihtoon, yäks =P
p.s Nyt on tullutkin paljon uutta väkeä listoille, että pitäisköhän se esittelypino tehdä? =)
Olis mukava jos kaikki me päästis tuonne odotuspalstalle siirtymään niin sitten vois vaikka yrittää tapaamistakin sopia=) Esikoisen aikaankin oli jyvsmammojen tapaamisia mutta niihin en uskaltautunut mukaan..
Mielelläni kerron omia kokemuksiani kestovaippailusta, en todellakaan ole kahlannut kaikkia maailman vaippatyyppejä ja merkkejä läpi, onnekseni löysin aikalailla hetimiten sopivan vaippailutavan meille...
Ehkäpä se s-posti on fiksumpi ettei tule älyttömiä sepostuksia tänne... :D Jaa kun tyhmä olen, mites sinun osoitteesi saan... ;)
Niin muuten minä kävin aikanani 2003-2004 noissa jyväsmammojen tapaamisissa ja nautin kyllä kovasti saada rupatella muiden samanmoisten kanssa. Ehkäpä se johtui ihan vain siitä että suurin osa sukuani asuu niin kaukana ettei ihan huvin vuoksi lähdetä kahvittelemaan... :( Ja se osa sukuani joka asuu jkl:ssä... no niistä ei puhuta. :D
Mutta hauskoja tapaamisia coffee housessa, ja taatusti tunnisti mihin porukkaan oli menossa!
Uusi gigling? Meillä olisi vapaa viikonloppu tulossa, vanhempani ovat tulossa vahtimaan poikaa ja meillä olisi tuparikutsu lauantai-illalle... Saas nähdä kuinka jaksaa.
Harmittaa vain kun nuo syömäni hormoonit ovat saaneet naamani näyttämään ihan teiniakneiselta! Nooh, jospa sitä vielä osaisi entrata itsensä nätiksi...
Minäkin pikaisesti... ;)
Mitenhän Matilda jakselee?!?!! Taitaa olla niitä muuttokiireitä, niin ei ole tänne ehtinyt tänään..
Tänne ei uutta, ihme v*tutuspäivä menossa.. En tiiä johtuuko vaan menkoista vai mistä, mutta kaikki menee ihan mönkään ja alkoi ahistaa kaikki.. :/ Mieskin on ollu tänään rasittava pölvästi.. Ja joku rimakauhu tän kuumeilun suhteenkin iski hetkellisesti... äh. No, nyt on viikonlopuksi hommia tiedossa, joten ei pitäis ehtiä liiemmälti pohtimaan tälläisiä.. Huomenna aamulla esikoisen kanssa kaupungille, joululahjoja ja -verhoja ym ostelemaan.. Eli jos joku näkee reilu 3veen näköisen vaalean pojan äitinsä kanssa kävelemässä, niin huikkaskaa! ;D
SItten pitäisi saattaa korttiprojekti loppuun ja laitella noita jouluvaloja ym. ;) Siivoillakin ehkä vähäsen.. Siinähän se viikonloppu sitten hujahtaakin! ;)
Mutta nyt ruuanlaittoon! Mukavaa viikonlopun alkua kaikille ja toivotaan sitä lunta nyt tänne meille päin, eikös joo! ;)
ps. sitä listaa moni oli jo kaipaillut.. katsotaan jos minä yrittäisin jotain koota tässä, mikälil kerkeän.. Maanantaina voisin ainakin sitten ehtiä taas paremmin. Mutta jos joku muu haluaa/ehtii, niin saa toki tehdä sen! ;)
Vitsit, en ole tänne Jyväskylän pinoon paljoa ehtinyt kirjoitella. Mutta nyt sitten vähän pikaisesti.
Harrastuksista oli gallupia. No, minä olen parantumaton " hikilinko" . Muista harrastuksia ei käytännössä ehdi olemaan. Joskus vähän yritän askarrella, mutta olen siinä ihan viisivuotiaan tasolla =)
Joulun vietosta oli myös jotakin kommenttia... Onnea vaan kaikille joulukyläilyjen suunnittelijoille. Minä olen jo ensimmäiset riidat aiheesta käynyt. Odotan kovasti sitä, kun meille tulee pieniä lapsia ja muut voivat kerrankin tanssia meidän pillin mukaan. Nyt me miehen kanssa ravaillaan ympäriinsä, kun meille se on niin " helppoa" . Hitsi, tänään on niin huono päivä, että ärsyttää tuokin asia. Vaikka oikeasti on tietty mukava mennä valmiiseen pöytään, vaik vähän joutuu matkustamaankin =) Inhoan ruuanlaittoa, joten jouluherkut olisivat minulle ihan ylisuuri ponnistus.
Jyväsmammojen tapaaminen kuulostaa ihanalta, sitten joskus. Miulla ei oikein ole täällä potentiaalisia mammakavereita, joten ne tulevat varmasti sitten tarpeeseen! Nyt kuitenkin kuumeilen vielä anonyymisti, joten en rohkene mihinkään lähteä näyttäytymään =D
Nyt pitää lähteä kuntosalia kohti. Päivän paras juttu. Sitten illalla kotona pitäisi aktivoitua, kun olisi kierron kriittiset ajat käsillä. Huoh, ei yhtään hotsita.
Laittakaan jyvikset plussa-aalto liikkeelle, niin itsekin vähän taas piristyy!
Edelleenkin piinailen ;) Eilen sattui mahaan iltapäivästä ja olin varma että menkat alkaa.. mutta ei vieläkään mitään!! Illalla kun kävin nukkuu niin oli painon tunnetta mahassa, kun nukun mahallaan.. samaa tunnetta on ollut jo useampana iltana. Nyt ei mitään kipuja tms. Välillä alkaa heikottaa, mutta se taas voi olla huonosta syömisestä ja mielikuvituksen tekoja ;)
Vieläkö Jedelede piinailee??? Plussaonnea kaikille bd bd bd bd
Itse en ehdi oikein harrastamaan mitään :( Työt ja kodinhoito sitten iltaisin vie aikaa.. teen jotain käsitöitä, kuten neulon ja ompelen. Lenkillä koitan käydä joskus.. pitäisi kyllä käydä useammin! Siihen ne jääkin.. kai tämä perhe on eräänlainen harrastus!
Mies on koittanut houkutella minua Jypin peleihin.. ehkä joskus innostun lähtemään mukaankin ;D