Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini syöttää lapsille salaa sipsejä.

Vierailija
10.05.2012 |

Olemme kieltäneet, mutta hän tekee sitä silti. Miksi?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai se, ettei kunnon ruoka maistu sipsipussin jälkeen? ap

Vierailija
2/8 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä vain sipsejä vaan myös karkkeja, keksejä, limsoja ja muuta mistä me lapsen vanhemmat haluaisimme mahdollisimman pitkään pitää lapset erossa. Lisäksi äidin salaa syöttämät määrät on niin isoja että lapsille tulee usein paha olo siitä.

Nykyisin en tämän ongelman takia jätä ollenkaan hoitoon lapsia sinne vaikka mikä olisi, ja kun ollaan kylässä kyttään kuin haukka ettei taas mennä johonkin kaapille mikä on täynnä lapsenlapsille ostettuja herkkuja.

Hulluinta on, että tuo äitini ylpeilee aina sillä, että minä sain ensimmäisen kerran lisättyä sokeria vasta kouluiässä, ja pitää sitä hyvänä asiana joka on säästänyt hammasmädältä ja lihavuudelta ja muulta, mutta minun lapsilleni silti haluaa nameja syöttää - hämmentävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun toivettasi.Tuo tapa salaa syöttää lapsille jotain minkä äiti on kieltänyt on omiaan raunioittamaan äidin auktoriteettia. Mielestäni äitisi tarkoitus on lahjoa lasta kielletyllä asialla ja saada hänet puolelleen sinua vastaan.

Minun äiti teki tuota samaa mutta lapset huomasivat mummun tarkoitusperän aika nopeasti ja kertoivat asiasta minulle.

Pieni asia mutta sillä saa paljon pahaa aikaan.

Vierailija
4/8 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen ajatellu asian niin, että se "kuuluu" mummilaan ja eipä tuo nyt niiiin haitallista ole, jos kerran kuussa parina päivänä söisi miten sattuu. Minusta tärkeintä on se, että lapset viihtyvät mummilassa ja jos tuo herkuttelu on sitten osa sitä, niin sitten on. Kotona syödään kuitenkin kotiruokaa ja muutenkin terveellisesti. Ja tiedän mummin huolehtivan vastapainoksi hyvin lasten hampaiden pesusta.

Vierailija
5/8 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö isäsi lasta paikallaan ja äitisi työntää sipsejä suuhun. Onhan tuo vakavaa

Vierailija
6/8 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä anoppi antaa 2,5-vuotiaille kaksosille aina jotain makeaa kun silmä välttää. Useimmiten suklaata (joka on yleensä vanhentunutta), tai jotain kummia keksejä, jätskiä. Ennen ruokaa saattaa tuoda lapsen käteen banaanin tai pullaa jne. No, hän kärsii muistihäiriöistä, enkä usko, että tekee tuota ilkeyttään, ei vaan enää ajatus juokse, kuinka kuuluisi toimia, haluaa vain ilahduttaa lapsia. Aina kun näen, että on taas hakemassa jotain herkkuja, keksin jonkun muun puheenaiheen, tai pyydän näyttämään jotain jostain toisesta huoneesta ja hän unohtaa aikomuksensa. Tosi kurjaa, no, hoitoon emme voi tuon muistisairauden takia jättääkään, joten nuo kyläilyt nyt oman valvovan silmän alla vielä menee.

Vierailija
7/8 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisitte puolenne.

Vierailija
8/8 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tunkee lapsille ihan turhaa älyttömästi herkkuja. Anopin takia piti alkaa pitämään karkkipäivää, kun anoppi antoi muuten joka päivä karkkia. No karkkipäivä auttoi karkkeihin, mutta anoppipa alkoi sitten antamaan joka päivä jäätelöä. Ja kun kiellettiin sekin, niin alkoi antamaan piparia.

Ja minä olen mieheltä yrittänyt kysyä, että miksi sen pitää tunkea lapsille sitä moskaa niin älyttömästi koko ajan. Mutta ei mies osaa selittää. Itse olen ajatellut, että varmaan yrittää ostaa rakkautta ruualla. Vaan kun se on ihan turhaa, sillä lapset kyllä käyvät mummolla mielellään ilman herkkujakin.

Ongelma on kuitenkin todellinen, sillä anoppi asuu 200 metrin päässä ja lapset käyvät piipahtamassa siellä lähes päivittäin. Ja anoppi, appi ja heidän kaksi aikuista lastaan ovat painoindeksiltään 30 - 50, joten mun kauhukuvani on, että anoppi saa paisutettua meidänkin lapset sellaisiksi.

Välillä oon kyllä miehelle puhissut, että anopin pitäisi hoidattaa omat ongelmansa eikä siirtää niitä meidän lapsiin. Mutta vielä ollaan pärjätty noilla aina tiukentuvilla säännöillä ja rajoittamalla lasten mummolassa käymistä. Anoppi on kyllä hyvä mummo, järjestää lapsille kaikenlaisia askarteluhetkiä ja huovaa toimintaa. Tuo tolkuton herkkujen syöttäminen vaan on ongelma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi