Jos jää työttömäksi noin 45-vuotiaana, onko mitään mahdollisuuksia
Kommentit (25)
ei toivoa. Sorry.
(sekä koulutettuja että vähemmän)
Jäin työttömäksi vähän ennen kuin täytin 43 - enkä ole työpaikkaa sen jälkeen saanut.
ovat työllistyneet. Toivoa on. Sorry vaan sulle pessimisti.
ei toivoa. Sorry.
(sekä koulutettuja että vähemmän)
40-50-vuotiaana ihan parin viime vuoden aikana. Toivoa on todellakin.
Turha ruikuttaa. Hoitoalalle pääsee aina. Filippiineiltäkin yritetään henkilökuntaa värvätä. Menkää vaikka vanhainkotiin tai päiväkotiin kyseleen niin kyllä saatte töitä!Tiedän kokemuksesta. T:56v
viisikymppisinä. Hyvinhän nuo ovat töitä saaneet.
Se ratkaisee mitä olet elämäsi varrella tehnyt ja mitenkä aktiivinen olet.
Mun äitini lopetti työpaikassa jossa oli ollu n. 20v, suunnilleen 50vuotiaana. Piti eka sapattivuoden meidän lasten takia (halus olla mun teini-ikä ongelmien takii enemmän läsnä kotona tjtn) ja sit siirty yliopistoon opiskelee ihan uutta alaa.
Ja todennäkösesti valmistuu joskus aikasintaa 55v:nä tälle alalle. mut tuo ala onkin vahvasti yrittäjäperiaatteel toimiva...
mut silti, ei toi ikä ole edes vielä mikään paha! aktiivinen ja osaava ihminen takuulla löytää työn jos on halua.
Riippuu ihan alasta, koulutuksesta, työkokemuksesta ja ihmistyypistä, ei tässäkään ikä ole se ainut tekijä.
vika pätkätöissä on? Itse olen 46-vuotias pätkäläinen ja paljon onnellisempi kuin vakituisessa työssä olevat ystäväni, jotka odottavat lomaa kuin kuuta nousevaa.
Itse vaihdoin 43 vuotiaana. 19 hakijaa ja minut valittiin nuorempien joukosta.
2 x kun olen viimeisen 10 vuoden aikana vaihtanut vakipaikkasta toiseen muita hakijoita ei ole edes otettu kuin minut suoraan:) Ja nyt sama juttu tähän määräaikaiseen:D Todennäköisesti saisin tämänkin vakinaistettua jossain vaiheessa jos haluaisin.
Ja kyse ei ole hoitoalasta tms
13
kävi juuri noin. Työsuhteeni päättyi vuoden vaihteessa. Aloitin uudessa työssä maaliskuun alusta. Ja ikää juuri 45v.
19 hakijaa on jo tosi monta
Olen hakenut nyt vuoden töitä, ainakin 150een alani paikkaan. Jos olen sattunut kysymään, minulle on kerrottu että hakijoita oli väliltä 80-150. Eli 19 hakijaa on ihan naurettava määrä ainakin täällä (en asu Suomessa).
Mulla ei selvästi ole mitään mahdollisuutta työllistyä alallani enää ikinä. Alanvaihto edessä!
työsuhteiden välillä aina taukoa 1kk - 12kk (12 kk oli vaan kerran ja se otti kyllä koville).
Mun alalla kaikki mielenkiintoiset hommat on projekteja, joissa ollaan vuosi-pari.
Ja oon ihan tyytyväinen näin, oisin just saanu vakkarityön paikassa, jossa kehittymismahdollisuudet aika pienet. Valitsin työttömyyden, nyt taas katselen rauhassa eikä ahdista yhtään - oon kai outo :0
joillain aloilla iällä on merkitystä (esim. raskas ruumiillinen työ) ja toisilla taas ei. Jos on tarjolla vastaavia tehtäviä kuin aikaisemmin ja työkemusta on paljon, mahdollisuudet ovat hyvät. Jos taas alalla on paljon hakijoita, kannattaa miettiä vaihtoa paremmin työllistävään. Kts. esim. alueesi ammattinbarometri TE-toimiston nettisivuilta.
työsuhteiden välillä aina taukoa 1kk - 12kk (12 kk oli vaan kerran ja se otti kyllä koville).
Mun alalla kaikki mielenkiintoiset hommat on projekteja, joissa ollaan vuosi-pari.
Ja oon ihan tyytyväinen näin, oisin just saanu vakkarityön paikassa, jossa kehittymismahdollisuudet aika pienet. Valitsin työttömyyden, nyt taas katselen rauhassa eikä ahdista yhtään - oon kai outo :0
jo olevani "vanha" ja tietäväni miltä tuntuu olla nelivitonen. VÄÄRIN.
t. 46-vuotias
vapaaehtoisesti työpaikkaa 46v, 48v ja 51v. Seuraavan kerran vaihdan 3 vuoden kuluttua, nyt otin vain määräaikaisen pestin kun en tiedä mitä haluan isona tehdä:D
Se on rautainen ammattilainen eikä sillä ole lapsia pyörimässä jaloissa.
Minun taas on turha edes haaveilla vakiduunista. Työnantaja ei uskalla palkata nuorta naista kun pelkää sen pamahtavan heti paksuksi.
N24
laitoshuoltapestin, se siitä iästä!
Älä usko sitä mitä lehdessä sanotaan. Kaikki on ihan itsestä kiinni. Aika suuri osa niistä joilla ei ole työpaikkaa eivät sitä tosissaan haluakaan tai haluavat alalle jolla eivät pärjää.
Nyt on sitäpaitsi ihan hyvät saumat saada työtä. Silloin 90-luvun laman aikoihin ei oikeesti ollut töitä ja ihmiset teki mitä vaan että pääsivät edes johonkin.