Ylireagoinko? Äitini oli hoitamassa lapsia
sillä aikaa, kun kävin tärkeillä asioilla. Mies on nyt työmatkalla eikä lapsia voinut ottaa tällä kertaa asioille mukaan.
Äitini olikin sitten yllättäen jättänyt lapset 20 v. veljeni kanssa keskenään. Lapset eivät koskaan aikaisemmin ole olleet veljeni kanssa keskenään ja veljeni on vielä vähän lapsellisen vastuuton eikä varmasti osaaa ihan vielä kantaa vastuuta oikeastaan mistään.
Onko väärin, että olen aika vihainen ja pettynyt äitiini? Oliko sittenkin ihan ok toimintaa mummilta?
Kommentit (20)
sisarensa lapsista. Tuskin ovat vaarassa tai heitteillä olleet?
Minkä ikäisiä ap:n lapset ovat, on tietysti se tärkein pointti. Jos vaippaikäisiä niin sitten ehkä olisi nyreissäni, muuten en.
Suomessa on aika yleistä, että lapset on yksin kotona tai jo 6v katsoo perään ulkona 3v. En sano että se on oikein, mutta jos 20v on lasten kanssa kotona ja et luota siihen, veikkaan että asutte Porvoossa :)
Ja en luota pikkuveikkaan...on tosi ihana ja mukava, mutta ihan toivoton haaveilija. Lapset pitävät häntä itsensä ikäisenä, tai siltä ainakin tuntuu.
Eniten ehkä se suuttuttaa, että äiti vaan häippäs sanomatta minulle mitään. Ei joudu kovin usein lapsia vahtimaan.
- ap
ja jos veljesi on ollut heidän kanssaan edes joskus jossain tekemisissä, on todellakin ok.
Toki ihmettelisin itsekin, jos tuollainen tilanne tulisi.
Toki, meillä isovanhemmat niin harvoin käyvät tai hoitavat, että onhan se eri asia..
siitä, että äitisi petti lupauksen. Veljesi varmasti pystyy katsomaan noiden lasten perään, ei taasusti ole ongelmaa, jos ei ole joku huume veikko.
Nyt äitisi mokasi ja se harmittaa ja ihan syystä. Veljesi ei varmasti valinnut osaansa ja oli vain tilanteessa mukana sattumalta.
Inho äiti sinulla :(
Vietkö kukkia pyhänä?
mieltä siitä, että olisi pitänyt sopia etukäteen tällaisesta järjestelystä.
Velikulta siis ei joutunut 'vihastani' kärsimään, mutta äidin toiminta kyllä harmittaa :(
- ap
sitä että joku jonka olen pyytänyt lapsenvahdiksi siirtää homman jollekin toiselle mun kanssa siitä sopimatta. Tämä siis riippumatta siitä kenelle homman siirtää. Hätätilanne on eri asia, mutta nyt ei ilmeisesti ollut siitä kysymys.
Eli minun mielestäni sulla on oikeus ja syy pahastua.
että lasteni hoitaja yhtäkkiä ja ilmoittamatta siirtäisi hoitovastuun kolmannelle oli se sit kuka tahansa.
Jos veljesi ei ole kehitysvammainen tai muuten poikkeuksellisen vastuuton, hän on kuitenkin aikuinen ja vastuussa omastakin elämästään.
Kuinka pitkäksi aikaa äitisi jätti lapset hänen vahdittavakseen? Päiväksi, tunniksi vai kolmeksi minuutiksi? Laiminlyötiinkö lastesi perushoitoa, kuten vaipanvaihtoa, ruokaa, päiväunia?
että lasteni hoitaja yhtäkkiä ja ilmoittamatta siirtäisi hoitovastuun kolmannelle oli se sit kuka tahansa.
aina pitää ilmoittaa
lapsista siirretään jollekin toiselle ilman että siitä on ajoissa sovittu kanssani. Piste.
Äidin olisi etukäteen pitänyt sanoa ettei voi hoitaa, mutta sopisko velipoika hoitajaksi.
Kokonaan eri kysymys on se, onko jokainen 20 v vastuullinen hoitaja.
olette herkkiksiä. Lapseni oli mummollaan yökylässä ja meidänpä mummo jätti lapsen nukkumaan (ei kertonut lähdöstään) ja lähti baariin juomaan!
Lapsi hädissään soittaa minulle, että mummi ei ole kotona, eikä vastaa puhelimeen. No tuosta suutuin, mutta en olisi suuttunut jos olisi hoitovastuun antanut veljelleni. Kuhan ei nyt lasta yksin jätetä!
joille en lastani jättäisi sekunniksikaan. Jotain peliä kun keskittyneesti pelaa, ei näe eikä kuule, vaikka talo sotuisi ympäriltä, lapset karkaisi pihalle tai tappelisivat toisensa hengiltä.
mutta joo... minusta ylireagoit.
Itselläni on 18, 16, 8 ja 1 vuotiaat pojat sekä 13v tyttö. Noi teinipojat on ihan tavallisia teinipoikia... ei mitään erityisenvastuuntuntoisia, mutta kyllä olen heidät uskaltanut jättää pienintäkin vahtimaan satunnaisesti. Siinähän tosiaan sitä vastuun ottoa oppii.
Ja kyllä 20 vuotias on jo aikuinen. Jos nyt ei ole kehitysvammainen, niin osaa kyllä huolehtia pienistä tovin.
Jos kyse oli tyyliin tunnista, mielestäni ylireagoit. Jos kyse oli siitä, että äitisi ei käytännössä hoitanut lapsia lainkaan vaan vieritti vastuun tyystin veljelle, ei hyvä.
Kyllä 20-vuotias on kykenevä hoitamaan lapsia.
Ja tuossahan sitä vastuuta oppii.