+++ENSIKOT maanantaina+++
Kommentit (23)
Täällä paha olo on ottanut vallan. Aamulla on yököttävä olo, jota olen nyt ruvennut ehkäisemään syömällä jotain ennen ylösnousemista. Kukaan ei oo kertonu mulle, että alkuraskaus tuntuu ku oli kestokrapula! Hirvittävä jano, mut juomatkin maistuu pahalta. Koko ajan tekee mieli jotain raikasta, mut kaikki maistuu jotenkin pistävälle tai muuten vaan pahalle. Tietyt jutut haisee aivan karseelle..Tässä muutamia mukavia uusia oireitani:) Mutta voi tätä onnen tunnetta!
Tulkaa muut pian perässä, odotan teitä innolla:) Muistakaa, että meilläkin yritystä oli jo 10 kk ja miehen simpatkaan ei mitään priimoja. Kyllä tekin kohta plussaatte!
ja ihan ekaksi Justagirlille isot onnittelut!!!
Tokkopa, täällä kohtalotoveri. Kierrot vaihtelee 30-53 välillä ja hermot meinaa mennä. Viime viikolla olin gynen tarkastuksessa, mitään vikaa ei löytynyt ja hänestäkään yli 40 päivän kierrot eivät ole vielä mitenkään ylipitkiä. Verikokeen tulokset tulee ensi viikolla ja nyt melkeinpä toivo, että niistä löytyisi jotain ja saisin apua. Gyne myös sanoi, että kyllähän siinä voi mennä vuosikin ennen kuin kroppa tasaantuu pillerien syömisen jäljiltä. Kyllähän mä söinkin pillereitä yli 10 vuotta, mutta en usko niiden olevan syynä pitkiin kiertoihin. Jos muistan oikein niin kyllä kierrot olivat ihan yhtä pitkiä jo silloin nuorena, ennen kuin olin pillereitä nähnytkään.
Tuo oli työterveysaseman gyne jolla kävin. Päätin että jos en saa sieltä apua ja kierrot on edelleen sekaisin niin varaan kyllä ajan yksityiselle gynelle. Jospa siellä otettaisiin enemmän tosissaan.
Tosin on mulla nyt pieni toivon kipinä, että jospa kierrot olisivat asettumassa aloilleen. Viime kierto oli ihan asialliset 31 päivää.
Nyt on kp 13, ja eilen aloitettiin pupuilut sekä ovistestailu. Vielä se ei näyttänyt edes haamuviivaa, joten taitaa olla ihan liian aikaista vielä. Joten eipä muuta kuin odotellaan...
Mitäs muille kuuluu näin maanantaina? Onko lisää plussia??
kun sai kuulla muidenkin kokemuksia.
Justagirl: minkälaiset kierrot sulla oli ennen plussaa?
Kivaa kun tulee näitä plussia :)
Maanantai.. kurja päivä, monta päivää pitäisi taas jaksaa painaa töitä ja opiskeluita. Nykyään tuntuu olevan ihan hillittömästi lukemista kaikilla kursseilla, pää ei tahdo jaksaa keskittyä moiseen pitkän päivän jälkeen. No, pakkohan tämän kiireen on joulua kohti helpottaa. Täytyy vaan jossakin välissä ottaa vapaapäivä ja olla ajattelematta kiireitä.
Moneskohan kp mulla on menossa..? Onkohan se 24/31? Tänä aamuna on ollut vähän huono olo, ihan silleen vähän, kuin olisi pala kurkussa. Bussimatkalla tuli vähän sellainen matkapahoinvointi-fiilis ja täällä töissä kesken palaverin hetkellisesti yökötti... lähti pois kun lähdin liikkeelle ja kävin kaakaolla. Kuvittelemalla on tosin helppo kehitellä paha olo itselleen. Ja kun alkaa pelätä, että mitä jos alkaakin yhtäkkiä oksettaa, ei ainakaan se vähennä sitä tunnetta. Mitenkähän töissäkin voi sellaisissa tilanteissa toimia? On kai se nyt aika epäilyttävää, jos syöksyy yhtäkkiä oksentamaan kesken palaverin.
Kiva kuulla tokkopastakin:=)
Luin myös viikonloppuna Justagirlin " historiaa" ja olet totisesti plussan " ansainnut" - viimeinkin!! ONNEAONNEA!!!
Mä pääsin kummallisesta (onneksi lyhkäsestä) kierrosta eroon - tänään siis jo kp2/26-29. Tässä kierrossa olemme taas päättäneet yrittää. Olisko tää nyt seitsemäs vai kahdeksas kierto, en enää muista. Mutta vuoden yrittämiseen on vielä matkaa ja olen optimistinen:=)
Eiköhän me muutkin se jouluplussa hankita *+++++++säteitä kaikille enskolle*:=)
-mooli
Hih.. rupesin ajattelemaan, että mitäs jos nyt plussataankin (oikein joukolla siis tietysti!), niin onko jouluna vielä liian aikaista kertoa koko perheelle? Millä viikoilla sitten ollaankaan menossa, jotain 7-8..?
Toki siinä vaiheessa tulisi omalle äidille kerrottua, mutta ehkä ei esim. miehen sisaruksille, isovanhemmille tms. vielä niillä viikoilla.
Salaperäistä viini- ja glögilasien vaihtumista ja katoamista luvassa (toivottavasti!) aattoillalle... :D Onneksi toisen meistä kotona ei nautita jouluisin mitään kotikaljaa vahvempaa, niin voi vältellä kiusalliset tilanteet hyvinkin helposti.
Täällä yritetään selvitä viikonlopusta vielä.. Oli hieman nestepitoinen lauantai ilta:) Kuten epäilinkin.. vähän riistäyty homma käsistä! Vielä ku oon laihduttanu ja join aivan samaan tyyliin ku ennen ni oli emäntä hiukka sekasin..
Kaamee väsymys päällä koko ajan.. kp nyt 25/24(-28) Vielä en ole testannut.. enkä meinaakkaan ennen ku jos kierto ylittää 30 pv.
Masua välillä nippailee, rinnat on kipeytynyt, pää edelleen kipeä ja nyt uutena nenä tukossa!
Raskas työviikko edessä.. koko viikko iltavuorossa 17.00-01.00:( Ei paljon nähdä miehen kanssa.. Taas kyllä rakastuin mieheeni vaan enempi ku se itse ehdotti että menisi käymään simppa testeissä jos en pian tuu raskaaksi :) Olin aivan onnesta soikeena kun ehdotti itse kun en ole uskaltanut asiasta vielä puhua!
Jouluplussa kelpaisi tännekin! Siitä tosin ei vielä tietoa ehtiikö tässä jouluksi plussaamaan, kun nyt menossa kp 22/29-46, ja ovistestit edelleen negaa ja lämmöt alhaalla.
Pitkä kierto näyttää olevan tulossa. :(
Varmaan kertoisin kyllä perheelle heti, jos vaan olisi jotain kerrottavaa. Lähipiiri tietääkin nykyään jo kaikki, paitsi vanhemmat tästä yrityksestä. Joskus tuntuu, että olen kertonut vähän liian monille, kun ei jaksaisi aina tilittää tilannetta joka suuntaan. No iso osa porukasta ymmärtää kyllä olla kyselemättä.
Tässä eräänä päivänä teki mieli tintata kaveria -jolla itellä kohta puolivuotias vauva, joka on saanut alkunsa ekalla yrityksellä- kun kehtasi sanoa, että älä stressaa asialla, niin kyllä se siitä! En ole edes asialla kovasti stressannut, vaikka täällä usein tulee purnattuakin. Ehkä siksi, kun ootte rakkaat kanssasiskot suunnilleen samassa tilanteessa, niin voi asioitaan välillä täällä itkeä, niin taas jaksaa jatkaa!
Mä hlökoht en usko kovinkaan paljon stressin vaikutukseen tässä raskautumisasiassa, paitsi tietty jos joku reagoi elimistöllään stressiin siten, ettei esim. menkkoja tuu ollenkaan. Se nyt kuitenkin on niin, että raskautumis% per kierto ei ole kuitenkaan suurensuuri, joten en jaksa vielä stressata asialla, kun yritystä vasta elokuusta (vaikkakin tuntuu ikuisuudelta).
Vauvakuumetta kylläkin pahensi viikonloppuna yökyläilemässä ollut veljentyttö (4v), joka illalla hampaita pestessämme totesi, että kylläpä on hyvä, kun hän on mun luona, niin mä saan harjoitella lastenhoitoa! :D On se vaan niin mainio pakkaus!
Nyt tää meni ihan vain oman navan tuijotteluksi! Palaan myöhemmin, kun ehdin lukea teidän viikonloppupinkan!
Ja onnea Justagirl! Pakko myöntää että oon ihan äärimmäisen kade : )
Mutta se on hienoa että tällainen onnenpotku suodaan pitkään yrittäneille!
Olen lueskellut tuolla joissain muissa foorumeissa keskusteluja, joissa parin lapsen äidit harmittelevat kun on jo useampi (2-3) kierto takana, eivätkä ole vieläkään raskautuneet!! Hei oikeesti, musta tuntuu että meitä on täällä monia jotka ovat vuositolkulla yrittäneet sitä esikoistaan, kyllä harmittaa tuollainen asenne : (
Nyt on taas vähän tää masennusvaihde päällä; kp 24 ja alavatsassa taas ah niin tuttu tätitunne jo. Ja viime yönä heräilin alaselkäsärkyyn, joka aina tietää tätyläisen olevan tuloillaan. Eli siinäpä meni taas sekin kierto. Woihan wiineri. Onneksi on kaikenlaisia pikkujouluja tuloillaan niin voi ainakin juhlistaa tätä raskaudettomuutta rauhassa ; )
Tämmösiä. Sori vaan alavireiset kuulumiset!
Tsemppiä teille muille ja toivottavasti saadaan monenmonta plussaa vielä tällä viikolla!!
t. Masis-Jessica
En ookkaan aikoihin kirjoitellut tänne enskojen palstaan.
Ahkerasti olen kyllä seuraillut kuulumisia, mutta jotenkin on ollut sellanen tunne etten viiti kirjotella, kun ei oo mitään mitä kirjotella.
Näin alkuun siis Suuremmoiset Onnittelut Kaikille Plussanneille!!!
Teitähän oli jo useampia sitten PauliNean ja Tarastellan jälkeen. =)
Niin sitä pitää tytöt.
*voi kun joku kertois tännekin kuinka niitä vauvoja oikein " tehään" *
Itellä on ollu viime aikoina hieman toisenlaiset ilon aiheet.
Nimittäin huomasin tässä tänään, että mikä autuas fiilis.. en oo pistäny juuri minkäänlaista ajatusta koko vauva-asialle torstain jälkeen.
(hmm.. kummalliset ilon aiheet mulla)
Ei sillä että nyt toivo olisi kokonaan heitetty, mutta kyllä nyt jo reilun vuoden yrityksen jälkeen oon ruvennu aattelee, että pakkohan se on ittensä saada ajattelemaan jotain muuta kun muuten tulee niin kamalan paha mieli kaikesta lapsettomuudesta ym. =(
Ja harvinaisen hyvin tämä on ruvennut sujumaan, kun tekemistä riittää. ;)
Tietysti sitä koko ajan seurailee itteään, ihan tiedostamattakin. Mutta, olen koittanut olla kuitenkin mahdollisimman jalat maassa nyt.
Jessicalle tsemppiä!
Kyllä se masis siitä taas paremmaksi kääntyy, usko pois!
Mekin saatiin muuten viimein vietyä miehen simppanäyte labraan, joten ensi viikolla on sitten jänskät tunnelmat täälläkin.
Myös tädin visiittiä odottelen maanantaiksi..
Jeps, nauttikaahan aurinkoisesta pakkaskelistä!
Mulle se antaa ainakin todella energisen fiiliksen! =)
++++++++Ja plussaonnea kaikille tasapuolisesti+++++++++++++
Ja OIKEIN PALJON ONNEA justagirl. Mukava kuulla iloisia uutisia kun taas pitkän viikonlopun jälkeen tänne ehdin käväisemään.
Omassa navassa ei ihmeempiä, taidetaan elellä kp 11/?? eli eka luomukierto meneillään 9 vuoden pillereiden popsimisen jälkeen. Vasemmalla alhaalla tuntunut eilisestä asti pientä nippailua ja vihlontaa. Ikävä tunne, mutta kaipa se siitä rauhoittuu. Mistäköhän moinen johtuu?
++++++++++ Onnea kaikille!
Takaisin töiden pariin:)
Teillähän onkin ollut hauskaa täällä, Naksulla ja Moolilla oikein bileet käynissä! :D Katotaan muistanko kaikkien kuulumiset oikein! ;)
Moolille toivotaan oikein paljon pupuiluintoa (ja tietty ukollesi myös :) )! Uutta yritystä vaan kehiin! Noi haluamisasiat on aina vähän vaikeita. Meillä yleensä ennemmin toisin päin eli minä mulla joskus haluttomampia aikoja. Mutta on sillä miehelläkin joskus ollut aikoja, ettei halua. Se ottaa aika pahasti itsetunnon päälle, kun mies kieltäytyy seksistä! Yleensä noin on ollut jos sillä on oikein kova stressi päällä työjuttujen vuoksi.
Toivottavasti Masu on on jo piristynyt!!
Onko Fio edelleen pitänyt tädin loitolla?! Uutisia odotellaan!
Tokkopa: noi gynet ei tunnu useinkaan olevan samalla aaltopituudella piktäkiertolaisten vauvakuumeisten kanssa. Ja vielä kun sullakin on epäsäännöllistä, niin ottahaan se voimille! Koita jaksaa! Täällä ollaan hengessä (ja vähän ' ruumiissakin' mukana ( = kp 22/29-46)!
Ja Brooke: lääkäriin vaan! Onhan niiden otettava meidät vakavasti!
Ketkäs muut piinaileekaan tällä viikolla, jo unohtui!? Keinuhepo? Muita?
Jotkut pohtivat lekuriin menoa ja asioiden selvittelyä... Mä olen kanssa tuota miettinyt, välillä enemmän ja välillä vähemmän, mutta nyt ole ajatellut, että jos tässä kierrossa ei tärppää, niin varaan aikaa gynelle, jo siksikin kun on niin paljon kysymyksiä, joista haluaisi ihan ammattilaisen kanssa jutella.
Pepsikselle ja muille ovisbongareille kans intoa vällyjen väliin!
Ja miljoona plussasädettä kaikille Ensikoille!!!
D.
Kiitos vaan Diotima, mulla menee jo paljon paremmin eiliseen surkutteluun verrattuna!!! Kävi jopa niin että mies teki eilen aloitteen touhuiluun =) Oli tosi kiva ylläri varsinkin kun tuli ihan hyvään aikaan kun kp10.
Lääkäriin ihan tosiaan unohdin soittaa ja varaa aikaa, vaikka tänään se piti tehdä. No yritän huomenna sitten muistaa.
Kävin lukasee vielä tuota viikonlopun pinoa. On ihanaa lukea tuollaista tsemppaustekstiä =) Todella paljon +++++++++++onnea meille molemmille!!!!! Ja tietty muillekkin!!!
Suorituspaineita ne kuulemma miehen mukaan on. Itse olen 24v. ja mies 28v. Yritystä kesäkuusta 05 asti ja miehen haluttomuus on ollut pinnalla melkein koko tuon ajan. Voi olla etten ole pahemmin siihen kiinnittänyt huomiota ennen vauvan yritystä, koska olemme molemmat sellaisia että ei haittaa vaikka kuukausi tai enemmän on väliä touhuilussa. Nyt sen tietenkin huomaa!!! Halut ei ole ollut kovin suuret mullakaan ennen, mutta nyt tekis mieli koko ajan kun tietää mitä kivaa siitä voi syntyä, kirjaimellisesti!!! =)
Mahtava pläjäys jo tälle ankealle maanantaille täällä palstalla! Heti kun pääsin kotiin, koneelle ja lukemaan mitä teille kuuluu. Oon addiktoitunut täysin :)
Masulle ja Moolille tsemppiä! Meillä ainakin oon huomennu sen, että mitä vähemmän maltan muistutella tärppiajoista miehelle, sen paremmin sujuu... Tässäpä se temppu onkin, saada seksielämä säilytettyä " tuoreena ja villinä" , eikä vaan kalenterin mukaan tapahtuvana jyystämisenä... Hyvä ystäväni kertoi että he aikanaan tekivät esikoistaan vuoden, ja siis todella tekivät. Sen jälkeen ei kuulemma äitiyden alkukuukausina todellakaan tehnyt kummallakaan kauheasti mieli :) Miehen haluttomuus on aikamoinen tabu. Koska kaikkialla oletetaan, että mies haluaa aina ja naiset pihtaa... Ite oon ainakin huomannut, että nimenomaan työkiireet ja suorituspaineet ovat omiaan vähentämään miehen halukkuutta. Me ollaan kaikki niin erilaisia haluiltamme ja tarpeiltamme muutenkin.
Kauheasti tsemppausta myös porukan pitkäkiertolaisille! Jos oma lääkäri ei ota vakavasti, kannattaisiko ottaa yhteyttä nimenomaan lapsettomuushoitoihin erikoistuneisiin lääkäreihin? Maksavat tietenkin, mutta asenne on varmasti suurella osalla toisenlainen.... Haluan ainakin kuvitella näin...
Viivi: sulla on hyvä asenne! Oon ite ajatellut viime päivinä vastaavanlaisia juttuja ja suunnitellut elämää vähän rohkeammin pidemmällekin, työpaikan vaihtoa jne. Kun koskaan ei elämästä tiedä ja jos sitten käy niin, että päästää tilaisuuksia ohi koska toivoo tulevansa raskaaksi lähi aikoina eikä tulekkaan, en halua jossitella ohi menneitä tilaisuuksia... Kaikki järjestyy niin kuin on tarkoitus käydä, uskon minä. (Huomatkaa että tänään on positiivisuuden päivä, huomenna voi olla taas eri virret menossa...)
Sinnittele Jessica!!! :)
Nyt syömään, palailen varmaan vielä tänään... koska olen riippuvainen. T: Piinaileva oireeton keinuhepo (kp24/28-32)
Mä yritän kanssa irtautua palstoilta, ettei ihan 24/7 miettis tätä vauva-asiaa.
Allekirjoitan tuon ikävän pitkien kiertojen ärsyttävyyden vauvayrityksen osalta. Muutenhan se on kiva kun ei täti ole jatkuvasti härnäämässä. Mulla nyt kp 51 ja kierrot tuntuu olevan pitenemään päin. Toivottavasti eivät tästä ehtis pidentyä, DPO 12 menossa ja lämmöt ainakin vielä ylhäällä :).
En ole melkein viikkoon käynyt edes lukemassa palstaa!!!Toivottavasti ymmärrette,kun kerron teille....mulla on ollu ja on edelleen niiiin järkyn paha olla!!!!! Tänään on viikkoja kasassa 7 ja nyt viikon olen kärsinyt aivan järkyttävästä pahasta olosta.Mua kuvottaa 24 tuntia vuorokaudessa.Herään öisinkin siihen,että oksettaa.Ja oksentanut olen enemmän kuin laki sallii!!Mitään ruokaa ei tee mieli ja kaikki maistuu pahalle ja haisee vielä pahemmalle.Väkisin on pakko ollut yrittää syödä!Hedelmä parantaa oloa 5 minuutin ajaksi ja ruoka ehkä puolen tunnin ajaksi.Ja sit taas on pahin mahdollinen oksennustauti päällä!
En voi muuta kuin rukoilla armoa tolta pikkuselta masuasukilta!Tällä viikolla näkyisi ultrassa sydämen syke.Ja ihan pienen isohäntäisen toukan näköinen se pikkuinen olisi.Niin pieni ja niin kauheen olon voi ihmiselle aiheuttaa.Tai istukan hormonithan tän tekee...
En voi muuta sanoa,kuin en ole raskaudesta oikein pystynyt nauttimaan.Tietenkin olen onnellinen ja kärsin vaikka pahemmat olot kunhan vain pikkuisella olisi hyvä olla,mutta silti välillä itku pääsee,kun konttaan pitkin vessan lattiaa ja nojaan kylmään posliinipyttyyn...
Onnea Justagirl plussasta!!!Ja teille koko ihanalle köörille toivon todella pikaisia plussatuulia!!!!Halaan teitä vähäsillä voimillani ja tartutan tän ' raskauspahoinvoinnin' teille taudin lailla!!!!
T:PauliNea
Taas uusi työviikko lähtenyt käyntii.. ei jaksais. Ei ole tullut kirjoitetta mitään, vaikka olen ahkerasti käynyt kuulumisenne lukemassa.
Nyt meneillään kp 18/28, eli kohta vois piinailla taas :) Joskohan siellä olis joululahja masussa :D
Voi PauliNeaa, olet varmasti tosi uupunut! Toivottavasti pahoinvointi helpottaa pian ja pääset nauttimaan raskaudestasi! Muistan kuulleeni jostain, että raskauspahoinvointi on sikiön kannalta hyvä asia, koska raskautta " ylläpitävät" hormonipitoisuudet ovat ainakin tarpeeksi korkeat! (ei varmaan lohduta, mutta yritys hyvä 10! ) :)
Täällähän oli iloisia uutisia odottamassa kerran viikossa palstailevalle! Kivaa!!!
Heti omaan napaan kiinni ja kitisemään. Kierto lähenee 60 päivää ja testi on nega. Harmittaa. Yritystä siis takana 9 kk. Kierrot on olleet kaikkea 28 ja 40 välillä tähän asti. Olen jo alkanut vältellä lapsistaan puhuvia kavereita kun en jaksa niiden juttuja. Gynen mielestä (käynnistä jo aikaa) kierrot jotka vaihtelee 28-40 on ihan jees. Voisin olla eri mieltä koska on ikävää odotella tätiä viikkotolkulla.
totinen tokkopa