Olen kotiäiti ja kyllähän tämä kotona olo velttoiluakin on.
Vaikka pitää kodin siistinä ja lapsien tarpeet täytettyinä niin kyllähän tää kotona olo vaan helppoa on verrattuna töissäkäyntiin. itse nautin suunnattomasti kotiäitiydestä ja olen onnellinen ettei tarvi joka aamu lähteä töihin.
pidän jotenkin kotiäitien salajuonena valittaa kotona olon rankkuutta että saisi sille kotona ololle paremman oikeutuksen kuin tienaamiselle. varsinkin jos perheessä on rahat muutenkin tiukilla.
Kommentit (49)
Vaikka muksuja mulla 6 hoidettavana, silti iisiä ja stressitöntä. Mutta kaikki hyvä loppuu aikanaan.
tai no pari vuotta siitä oli ihan lapsen takia, en voinut laittaa niin pientä hoitoon. Muu aika menikin ihan oman mukavuuden vuoksi, kun ei ollut rahastakaan tiukkaa. Kun nuorin lähti eskariin mulle riitti.
Mulla ainakin kädet ihan täynnä töitä. harvemmin joudan netissä istumaan, ja katsomaan tv.tä! koko päivän yleensä hommia..
jos ei muuta niin harrastuksiin kuljetuksia ja muuta.
Nyt kun kevät niin puutarha työt alkaa kaiken muun lisäksi!
mutta nautin silti kotona olosta, vaikka tuloja ei paljon olekaan.pelkkä perus kotihoidontuki.
lapsia5! iso omakotitalo ja piha...
kyllä tämä kotona olo mullakin mukavuudenhalua on. ja on myös helpompaa järjestää perheen yhteiset menot ja lomat kun vain toinen on töissä.
meilläkään ei ole rahapulaa, joten mielelläni suon itselleni tämän kotonaolon. lapsetkin tykkää kun niitä ei aamu kuudelta revitä sängystä päiväkotiin :)
ja facessa istumista :P näin meillä..
Mulla ainakin kädet ihan täynnä töitä. harvemmin joudan netissä istumaan, ja katsomaan tv.tä! koko päivän yleensä hommia..
jos ei muuta niin harrastuksiin kuljetuksia ja muuta.
Nyt kun kevät niin puutarha työt alkaa kaiken muun lisäksi!
mutta nautin silti kotona olosta, vaikka tuloja ei paljon olekaan.pelkkä perus kotihoidontuki.
lapsia5! iso omakotitalo ja piha...
no nytkin pääsit koneelle istumaan :)
on meilläkin iso talo, piha ja puutarha ym. mutta koti ja pihahan olisi hoidettava vaikka töissä kävisikin. enemmän sitä vapaa-aikaa jää kun nämä hommat voi tehdä päivällä. pihahommatkin silloin kun lapset leikkii ulkona. paitsi että kun päivät tästä lämpenee niin tämä mamma aikoo vaan maata ulkona ja ottaa arskaa sillä välin kun lapset leikki. helppoa ja ihanaa!
Lasten kanssa pitää olla niin skarppina koko ajan ja pitää kokkata sen seitsemän sorttia ja pestä pyykkiä ja viihdyttää ja leikittää ja hommata kavereita ja virikkeitä ja ties mitä kaikkea.
Töissä vaan tekee duunit sen kummempia ajattelematta ja paneutumatta ja rauhassa saa istua vessassakin ja pitää ihan oman lounastauon.
ja facessa istumista :P näin meillä..
nytkin olen yhä yövaatteissa, lapset on kipeitä ja kattoo telkkaa, itse olen istunut koneella koko päivän. rankkaa on! Not.
mukavaa seuraakin! Sosiaalinenkin aikuiselämä tulee hoidettua samalla.
Lasten kanssa pitää olla niin skarppina koko ajan ja pitää kokkata sen seitsemän sorttia ja pestä pyykkiä ja viihdyttää ja leikittää ja hommata kavereita ja virikkeitä ja ties mitä kaikkea.
Töissä vaan tekee duunit sen kummempia ajattelematta ja paneutumatta ja rauhassa saa istua vessassakin ja pitää ihan oman lounastauon.
Minä siis kotiäiti kaupungissa kerrostalossa. Ei pihaa/puutarhaa, lapset kulkevat itse lyhyet matkat harrastuksiinsa (pienimmät eivät harrasta) eli nämä eivät vie aikaani. Lisäksi mies tulee töistä aikaisin joka päivä ja osallistuu kotitöihin ja lastenhoitoon täysipainoisesti kun on kotona.
Not bad! Mutta tosiaan joskus sinne työelämään on palattava...
Molemmat lapset unilla( kerrankin samaan aikaan ) ja päivän siivoukset tehty.
Olen miehelle ehdottanut että lähtisin välillä viikonloppukeikoille rahaa tekemään, mutta h'nen mielestään kotona on lasten kanssa yksin niin raskasta, että tekee sitten mieluummin itse ylimääräisiä töitä, kuin jää velttoilemaan!
Tosin miehellä on parempi palkka, eli perhe saa saman rahan vähemmällä vaivalla näin päin.
Tosin meillä ei ole kyllä omistusasuntoa, eli ei hulppeaa elintasoa, mutta ihan riittävästi meille :)
Tulen aamulla kun ennätän, tänään oli asiakkaan tarjoama korruptiolounas, jonka aikana sai vain istua ja haaveilla, samalla reissulla kävin Stockalla, sitten töihin takaisin ja lehtien lukua, kollegoiden kanssa seurustelua ja muutaman homman ohjeistaminen. Eipä työt paina, mutta pointtihan on siinä, että saan saman liksan, teinpä jotain tai en. Ja maksan siitä saman veron, teinpä jotain tai en. Ja se vero on paaaaljon isompi kuin teidän kotiäitien tuloista menevä. Tavallaan siis ihan oikeutettua, että hoitelen sosiaalisia suhteitani töissä ja puhun kavereilleni työkännykällä. Jee. (Ai joo ei ole lapsia. Eikä tule.)
todella yksinäistä ja henkisesti kuormittavaa. Sekä sietämätöntä köyhäilyä.
Rahanpuutteen vuoksi onkin vietävä pian 2-vuotias lapsi päiväkotiin. Kun pitää maksaa tämä liian vähän verotettu asuntokin!
(Kotona olen sinnitellyt lapsen vuoksi, mielestäni alle kolmivuotiaan olisi parempi olla kotona.)
mutta itse ainakin olen kotiäiti lapseni takia, enkä itseni. En raaski vielä viedä reilu vuoden ikäistä hoitoon. Kyllä se siellä vielä ehtii olla.:)
olo paljon helpompaa kun töissä.
Olen siis työssä käyvä äiti joka nyt ollut kotona lasten kanssa kolme viikkoa sairauden takia.
Nyt saa pestä pyykit tehdä ruuan ja olla lasten kanssa ihan rauhassa.
Yleensä kun pääsen töistä klo 15.30 haen lapset käyn kaupassa ja teen ruuan hoidan pyykit ym ja olen ihan loppu jo illalla.
Nyt saan kaiken tehdä pisin päivää joten kyllä tämä ihan mahtavaa on.
Tosin töihin pitää taas parin viikon kuluttua palata ja kiireys alkakoon.
Melkoiselta velttoilulta tuntuu, en kyllä tästä suunnattomasti nauti, ja siksi haluankin takaisin töihin, kunhan se vain mahdollista on.
Enemmän ärsyttävät nuo äitien syyllistyspuheet töihinmenosta kuin kotiäitien dissaukset, vaikka tällä hetkellä edustankin jälkimmäistä.
saisi edes sairaslomaa rauhassa kotona viettää, nyt nämä pikku työnantajat vähät välittävät vaikka äidillä on kuumetta ja pyörryttää.
salalittolaisesi