Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiva kiva, lapsi lähdössä leirikouluun 23. pvä ja nyt opettaja ilmoittaa että tarvitaan PASSI!

Vierailija
10.05.2012 |

Leirikoulu suuntautuu Ruotsiin, joten en osannut kuvitellakaan että mopokortti ei kelpaa henkilöllisyystodistukseksi.

Ehtiikö passin vielä hankkia?

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuten tietäisi kummankaan mummoni tyttönimeä, molemmat on kuolleet jo ennen syntymääni :)

Vierailija
2/62 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todellakin ajokortti käy myös poliisilaitoksella, haloo nyt!

Nimenomaan esim. passia hakiessa ajokortti EI käy henkkarina poliisilaitoksella.

Tottakai käy. Miten saat ensimmäisen passin, jos sulla on vain ajokortti ???? Tai jos ei ole edes ajokorttia ?

Luulen että tällaisissa tapauksissa joku luotettava henkilö todistaa sinun olevan se kuka väität olevasi, esim. työnantaja.

alle 15 v EI tarvitse passia Ruotsiin

FAKTA on tämä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on päästämässä lapsensa reissuun tietämättä mitä matkustusasiakirjoja tarvitaan ja millä lentoyhtiöllä lennetään.. Okei..Tiedätkö ketkä sinne ovat lähdössä tai milloin lapsesi tulee kotiin? Tai mitä siellä tehdään? Tuskin.

Mitä hyötyä minulle on lentoyhtiön tietämisestä, tai miksi se on sinusta niin tärkeä tieto? Ilmoitetaanko leirikouluissa aina esim. bussiyhtiö jolla lapset matkustavat; )? Tuskin.

Luonnollisesti tiedän milloin ja minne lapsi on menossa ja kenen kanssa. Kommentointisi on minusta nyt kyllä aika typerää, en voi muuta sanoa. Pipo kireällä?

Asiat jotka ovat itsestäänselvyyksiä paljon matkusteleville, ovat utopiaa meille jotka emme matkustele. Ruotsiin olen matkustanut monta kertaa, enkä koskaan ole kuullut että sinne tarvittaisiin passi. Olen lisäksi luullut että ajokorttikin riittää henkilöllisyyden todistamiseen, koska se riittää pankissa ja kaupassa ja terveyskeskuksissa jne.

Olen varmaan todella tyhmä sitten, mutta silti olen sitä mieltä että tällaisen retken ollessa kyseessä tiedottaminen koulusta kotiin voisi olla hieman parempaa...

Vierailija
4/62 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin on 15 v. Sillon tarvitaan passi tai henkkari. Mopokortti ei käy.

Vierailija
5/62 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla ei ole voimassa olevaa passia tai henkkaria joudut tunnistukseen. Olen ollut siinä. Poliisi kyselee sinulta kaikenlaisia asioita kuten isäsi toinen nimi, äitisi syntymäpaikka jne.

Vierailija
6/62 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on päästämässä lapsensa reissuun tietämättä mitä matkustusasiakirjoja tarvitaan ja millä lentoyhtiöllä lennetään.. Okei..Tiedätkö ketkä sinne ovat lähdössä tai milloin lapsesi tulee kotiin? Tai mitä siellä tehdään? Tuskin.

Mitä hyötyä minulle on lentoyhtiön tietämisestä, tai miksi se on sinusta niin tärkeä tieto? Ilmoitetaanko leirikouluissa aina esim. bussiyhtiö jolla lapset matkustavat; )? Tuskin. Luonnollisesti tiedän milloin ja minne lapsi on menossa ja kenen kanssa. Kommentointisi on minusta nyt kyllä aika typerää, en voi muuta sanoa. Pipo kireällä? Asiat jotka ovat itsestäänselvyyksiä paljon matkusteleville, ovat utopiaa meille jotka emme matkustele. Ruotsiin olen matkustanut monta kertaa, enkä koskaan ole kuullut että sinne tarvittaisiin passi. Olen lisäksi luullut että ajokorttikin riittää henkilöllisyyden todistamiseen, koska se riittää pankissa ja kaupassa ja terveyskeskuksissa jne. Olen varmaan todella tyhmä sitten, mutta silti olen sitä mieltä että tällaisen retken ollessa kyseessä tiedottaminen koulusta kotiin voisi olla hieman parempaa...

Esimerkiksi siksi se on tärkeää, että jos vaikka jokin lentokone putoaa niin tiedät onko lapsesi siinä vai ei. Vaihtoehtoisesti jos vaikka lentoyhtiön lakko alkaa sinä aikana kun lapsesi on reissussa, tiedät reagoida. Tällaisia, voisin keksiä näitä kymmenen lisääkin, mutta ymmärrät varmaan pointin.

Ja kyllä ainakin meillä on noissa kotiin tulevissa tiedotteissa ihan bussiyhtiön nimi kerrottuna kun jonnekin mennään.

Ja ei, pipo ei ole kireällä, nyt on kesä enkä käytä pipoa.

Vierailija
7/62 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testattu on.

Suomi-Tanska-Ruotsi-Suomi

lentäen ja pelkkä ajokortti riitti.

(oli passikin kyl mukana:)

Vierailija
8/62 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kela kortti riittää

Vierailija
9/62 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

virallisen henkkarin.

tässä kohtaa sinä olet ollut vähän huono

Vierailija
11/62 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa ihan tavallisenkin passin ehtii. Mutta kysyhän nyt MIKSI tarvitaan passi.

Vierailija
12/62 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

virallisen henkkarin.

tässä kohtaa sinä olet ollut vähän huono

Vierailija
13/62 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hain viime keväänä. Tein torstai-iltana hakemuksen ja passi oli valmis tiistaiaamuna.

Vierailija
14/62 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

millä todistaa henkilöllisyys.

sitä vaan ei kysellä, mutta se on pitänyt olla.

Vierailija
15/62 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy Ruotsiin matkustettaessa olla aina, vaikka sitä ei yleensä missään kysytäkään. Passi tai virallinen henkilöllisyystodistus, esim. ajokortti ei kelpaa.

Vierailija
16/62 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa ihan tavallisenkin passin ehtii. Mutta kysyhän nyt MIKSI tarvitaan passi.

Siis pitää olla passi TAI henkilökortti. Vaan kun lapsella ei ole muuta kuin se mopokortti.

Vierailija
17/62 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt et kyllä voi syyttää opettajaa. Lapsesi on lähdössä ulkomaille ja on sinun vastuullasi selvittää ja hoitaa henkilötodistukset ja vakuutukset sekä huolehtia matkatavarat, lääkkeet sun muut tarpeelliset kasaan.

Vierailija
18/62 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut käy tsekka toi linkki

Vierailija
19/62 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pitää olla passi TAI henkilökortti. Vaan kun lapsella ei ole muuta kuin se mopokortti.

paitsi siihen, että saa ajaa mopolla :)

Nyt sitten menette ja haette sitä passia.

Vierailija
20/62 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jos passille on muuta tarvetta, niin sen saa viikossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi